Suodatin 100 litraiseen

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Janda
Junior Member
Junior Member
Viestit: 244
Liittynyt: 13:43, 27.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Suodatin 100 litraiseen

Viesti Kirjoittaja Janda »

Kun nyt tuota akvaarion pitoa olen taas pitkästä aikaa aloittelemassa niin pitää päästä löpisemään joka osa-alueesta. Eli suodatin pitäisi hankkia tuohon 80x35x35 kokoiseen altaaseen. Alustavasti katselin, että Eheimin 2012(?) saattaisi olla sopiva ja laadukas vempele.

Mutta täältä varmaan löytyy kokemusta köhistä muistakin vaihtoehdoista?

Ulkopönttö tuntuu vähän liioittelulta noin pienen altaan kanssa, mutta senhän toki voisi hyödyntää myöhemmin isommassa altaassa...
Elmiira
Member
Member
Viestit: 359
Liittynyt: 21:23, 05.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Kyllä minä laittaisin 100 litraseen ulkosuodattimen, ihan sen käyttömukavuuden vuoksi (tarkotan nyt eheimiä). Ittelläni oli 85 litrasessa ecco 2231 ja soveltui siihen hyvin. Ois ehkä voinut olla himpun verran tehokkaampikin.

Sisäsuodattimessakaan ei ole mitään vikaa, mutta siinä on aika pieni suodatustilavuus.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Riippuupi aika paljon siitä, että paljonko olet niitä kalasia ajatellut laittaa. Itselläni on Eheim 2010 100 litraisessa ja tarpeeksi tehokkaaksi olen havainnut. Tosin, pienet tetrat, rasborat, pari taistoa ja muutama muu pieni epeli eivät paljoa likaakaan.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Reetu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 176
Liittynyt: 03:49, 28.12.2001
Paikkakunta: Helsinki, Has

Re: Suodatin 100 litraiseen

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Janda kirjoitti:Kun ulkopönttö tuntuu vähän liioittelulta noin pienen altaan kanssa, mutta senhän toki voisi hyödyntää myöhemmin isommassa altaassa...
Kokemuksesta voin sanoa että jos päädyt sisäsuodattimen ostoon, kaipaat kuitenkin sitä ulkopönttöä jossain vaiheessa. Ulkosuodatin vie mm. Vähemmän tilaa akvaarion sisältä ( ja noin pienessä pöntössä kaikki tila tarvitaan), se on helpompi "naamioida" piiloon ja ennenkaikkea siinä on enemmän tilaa biologiselle suodatukselle. Myös puhdistusväli on normaalisti harvempi, eikä silloin tarvitse tunkea kättä aina akvaarioon ja häiritä kaloja.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Ulkosuodatin + joku sisäpörisijä yhdistelmä olisi minun suuni makuinen.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”