Pari hauskaa tapahtumaa eilen illalla

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Pari hauskaa tapahtumaa eilen illalla

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Voi olla ettei ketään kiinnosta, mutta tilitämpä silti.
Hommasin eilen yhden ok kokoisen (ja mun mielestä tosi hyvän värisen) Zoanthus sociatus kolonnian. Mulla on ollut akvaariossa kaksi Lysmata rapua, mutta kummatkin ovat pysyttelleet melkein aina (oleet mulla pari kuukautta) piilossa. Välittömästi kun laitoin korallin akvaarioon, toinen ravuista hyökkäsi siihen kiinni ja pyöri ympärillä ja kiinni siinä syömässä pinnasta jotain, ja ikäänkuin puhdistamassa sitä. Rapu on ollut siinä esillä nyt päivän

Hommasin myös joitakin button polyyppejä jotka olivat irtonaisia, lukuunottamatta yhtä isompaa rypästä (ehkä 20 polyppia). Pistin ne kumilenkillä kiveen kiinni, toivoen että kiinnittyisivät kiveen (en tiedä voiko tämä toimia edes teoriassa?), mutta parin tunnin päästä mun Mespilia globulus meni kumilenkin luo ja vetäisi polyppiryppään kumilenkin sisältä itseensä kiinni. En tiedä oliko sattumaa, mutta siili onnistui vielä kääntämään polypit oikein päin. Nyt se vetelee pitkin akvaariota naamionaan auenneet polypit [;)]
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Pari hauskaa tapahtumaa eilen illalla

Viesti Kirjoittaja ealex »

mikkokoo kirjoitti:Voi olla ettei ketään kiinnosta, mutta tilitämpä silti.
Hommasin eilen yhden ok kokoisen (ja mun mielestä tosi hyvän värisen) Zoanthus sociatus kolonnian. Mulla on ollut akvaariossa kaksi Lysmata rapua, mutta kummatkin ovat pysyttelleet melkein aina (oleet mulla pari kuukautta) piilossa. Välittömästi kun laitoin korallin akvaarioon, toinen ravuista hyökkäsi siihen kiinni ja pyöri ympärillä ja kiinni siinä syömässä pinnasta jotain, ja ikäänkuin puhdistamassa sitä. Rapu on ollut siinä esillä nyt päivän
Mulla on samanlaisia kokemuksia Lysmatoista, niillä on tarkka kirjanpito siitä mitä akvaariossa on, ja heti kun tulee jotain uutta ne ovat sen kimpussa, aika ikävä tapa jos se uusi on esim. Tridacna. :roll:
mikkokoo kirjoitti:Hommasin myös joitakin button polyyppejä jotka olivat irtonaisia, lukuunottamatta yhtä isompaa rypästä (ehkä 20 polyppia). Pistin ne kumilenkillä kiveen kiinni, toivoen että kiinnittyisivät kiveen (en tiedä voiko tämä toimia edes teoriassa?), mutta parin tunnin päästä mun Mespilia globulus meni kumilenkin luo ja vetäisi polyppiryppään kumilenkin sisältä itseensä kiinni. En tiedä oliko sattumaa, mutta siili onnistui vielä kääntämään polypit oikein päin. Nyt se vetelee pitkin akvaariota naamionaan auenneet polypit [;)]
Ovat kyllä tehokkaita tavaroiden kuljettajia, erityisen törkeä mielestäni on kun kasvattavat selällään levänippua, kun niiden pitäisi sitä syödä [;)].
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Sen verran ärsytti kun siili varasti polyypit että ryöstin ne siltä takaisin eilen illalla ja kiinnitin kumilenkillä kiveen. Tämä aamuna piti taas kuitenkin myöntää tappionsa; siili oli hakenu ne kivestä takaisin ja olipa ottanut naamiokseen vielä kumilenkinkin.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

mikkokoo kirjoitti:Sen verran ärsytti kun siili varasti polyypit että ryöstin ne siltä takaisin eilen illalla ja kiinnitin kumilenkillä kiveen. Tämä aamuna piti taas kuitenkin myöntää tappionsa; siili oli hakenu ne kivestä takaisin ja olipa ottanut naamiokseen vielä kumilenkinkin.
Hmm. Meriötökät vaikuttaa hauskemmilta kuin tavalliset kalat. Mikkokoo, ei sulla olisi mahdollisuutta ottaa kuvaa tuosta kumilenkkiin naamioituneesta siilistä?
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Otan kuvan illalla jos siili on esillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”