Juwel akvaariot

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pemperton
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 10:39, 23.02.2002
Paikkakunta: Finland uusikaupunki

Juwel akvaariot

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Terve. Niin olisin ostamassa 400 litraista juwel akvaariota.
Onko kokemuksia?
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

Minulla itselläni on 160litranen juwel ja on ollu ihan ok. Joskus olen kuullut epäilyksiä että suodatin olisi hieman alitehoinen siis se mikä siihen tulee kiinteänä mukaan. Kallistun itsekkin tällä kannalle hieman. Mutta jos sinne laittaa sisäpörröttimiä tai ison ulkosuodattimen niin on AIVAN varmasti toimiva paketti.

Melko kalliita kuitenkin ovat, tuohan on tuo 400litrainen (rio?!) siinä jotain 6000-7500mk..vai millä hinnalla sinä sen saat ja mistä sitä olet ostamassa? Minulla on ollut myös haaveena ostaa Juwel 400l Rio, mutta korkean hintatason ja hieman heikkotehoisen suodattimen takia alan kallistumaan kehysakvaarioon+lastulevyhässäkkään ja kunnon ulkosuodattimeen.

Onnea kuitenkin valinnallesi. Kerrothan täällä jos et ollut tyytyväinen valintaasi ja miksi et ollut.


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Olin ostamassa Juwelin sitä pienintä 60 litraista karanteenialtaaksi, mutta se suodatin vaikutti jotenkin käppänältä. Käsittääkseni ainakin 60 litraisessa se suodatin ottaa veden vedenpinnalta, eikä alhaalta - jotenkin epäloogisesti mielestäni suunniteltu. Saa olla putsaamassa pohjaa koko ajan ja katsoa, että vettä on aina tarpeeksi altaassa.

Myyjät ainakin vakuuttavat, että Juwelin häkkyräsuodatin olisi jopa tehokkaampi kuin monet muut sisäsuodattimet. Jotenkin vain en uskonut tuota.
pemperton
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 10:39, 23.02.2002
Paikkakunta: Finland uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pemperton »

oppo kirjoitti:Ihan ok. Joskus olen kuullut epäilyksiä että suodatin olisi hieman alitehoinen siis se mikä siihen tulee kiinteänä mukaan. Kallistun itsekkin tällä kannalle hieman. Mutta jos sinne laittaa sisäpörröttimiä tai ison ulkosuodattimen niin on AIVAN varmasti toimiva paketti.

Melko kalliita kuitenkin ovat, tuohan on tuo 400litrainen (rio?!) siinä jotain 6000-7500mk..vai millä hinnalla sinä sen saat ja mistä sitä olet ostamassa? Minulla on ollut myös haaveena ostaa Juwel 400l Rio, mutta korkean hintatason ja hieman heikkotehoisen suodattimen takia alan kallistumaan kehysakvaarioon+lastulevyhässäkkään ja kunnon ulkosuodattimeen.

Onnea kuitenkin valinnallesi. Kerrothan täällä jos et ollut tyytyväinen valintaasi ja miksi et ollut.
Hei oppo se paketti maksoi noin 6000 markkaa elikka 1095 euroa.
Se suodatin oli minun mielestani aika hyvännäköinen koska se oli 8 litrainen sisätilavuus.
Ajattelin ostaa siihen vielä ulkosuodattimen.
Ostan siihen kiekkokaloja ja kongon tetroja ja kardinaalitetroja.
Onko se kallis hinta? Voisitko kertoa mitä maksaa tavallinen kehysakvaario tarvikkeineen 400 litrainen.

Edit: Virkkeet alkaa isolla kirjaimella. Pehis
Edit: Lainaus kuntoon. /sam
oppo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 696
Liittynyt: 12:45, 17.12.2001
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oppo »

pemperton kirjoitti: Hei oppo se paketti maksoi noin 6000 markkaa elikka 1095 euroa.
Se suodatin oli minun mielestani aika hyvännäköinen koska se oli 8 litrainen sisätilavuus.
Ajattelin ostaa siihen vielä ulkosuodattimen.
Ostan siihen kiekkokaloja ja kongon tetroja ja kardinaalitetroja.
Onko se kallis hinta? Voisitko kertoa mitä maksaa tavallinen kehysakvaario tarvikkeineen 400 litrainen.
Nooh itse olen katsellut sellaista pakettia mihin tulisi: suodatin Eheim classic ulko 2217+suodatin mössöt (suodatin on heikkotehoinen ja en sitä aijo ostaa vaan tilaan saksasta prof.2028), 400-litran Giant allas, Koivulastulevyhässäkkä jalustakaappi, valaisinkotelo (Giant) 150cm, 2-putkinen, Jäger lämmitin 300-350w… Ja hinta oli n.750euroa (eli n.4500mk). Tämä ei varsinaisesti ollut edes paketti vaan mietimme kauppiaan kanssa mitä suurin piirtein maksaisi tuollainen hässäkkä. Suodatin oli halvin ja heikoin, sitä en siis ole ostamassa siihen vaan ostan tuon Eheimin Professional II 2028 –ulkosuodattimen. Tuon 2028 saa saksasta tilaamalla melkein samaan hintaan kuin suomesta tuon 2217. Samoin myös Jäger-lämmittimen tilaan saksasta, siellä ovat nekin puolet halvempia. Eipä kai tuo Juwel niin hirmuisen paljon kalliimpi ole ja on toki sisustuksellisesti ehkä paremman näköinen, riippuu sisutuksesta ym. Mutta suodatin saattaa olla hieman heikko, kannatan sitä että ostat siihen lisä sisä- tahi ulkopörröttimen(-iä). Ostinhan minäkin Juwel 160-litran pöntön vaikka olisin samaan hintaan saanut varmaan isomman kehysakvaarion, mutta Juwel miellytti silmää rutkasti paljon enemmän. Nyt kun sisustus ja kämppä muuttuu, sopisi väreihin ja ilmeeseen tuollainen isompi hopea-koivu-väriyhdistelmä paremmin.. Ja ennen kaikkea litroja tulisi lisää..niitä tarvitaan.

Saanko vielä tiedustella että mistä kaupasta sitä olet ostamassa?

Yhteenvetona: Kannattaa kysellä mahdollisimman monesta paikasta erilaisia paketti ratkaisuja.

Kalastoasi kommentoiden, ehkä kannattaisi ottaa myös ns. pohjakaloja. Kuulemma menevät mukavasti lasimonnit ainakin noiden kiekkojen kanssa (mutta lasimonneja pitää olla suuri parvi, muuten kuolevat.). Jokin pleko voisi sopia tahi vastaava. Näissä asioissa sinua osaavat kyllä auttaa vanhat ja viisaat täällä (go to->kiekkopalsta or alkeet).

Linkki keskusteluun missä käsitellään tuota minun katselemaani pakettia: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=2881


8O
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
pemperton
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 10:39, 23.02.2002
Paikkakunta: Finland uusikaupunki

akvaario

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Olen ajatellut ostaa akvaarion, Puutorin akvaariosta turusta.
Jussian
Member
Member
Viestit: 282
Liittynyt: 13:02, 13.06.2002
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jussian »

Juu.
Ostaa päräytin tuossa kevään aikana itselleni tuollaisen juwelin kuuskymppisen (60) altaan lähinnä kasvipöntöksi. Kaloja ei altaassa vielä ole ollut, saapa nähdä tuleekokaan mitään (ehkä pari perhosia ja pieni partamonni kasvamaan sinne).

Kokemukseni tuosta suodattimesta eivät ole kovin kummoisia. Tuntuu aika tehottomalta tapaukselta. Lähinnä epäilyttää se, että vesi tosiaan tulee ja poistuu pinnalta. Kun akvaariossa on paljon kasveja, niistä aina välillä irtoaakin erilaisia osia (mm. rusolehden lehtiä) jotka ovat omiaan tukkimaan suodattimen sisäänottoaukon. Aukko on nimittäin suhteessa melkoisen pieni.

Oma vaikutelmani on myös se, että pohjalla vesi ei juurikaan kierrä, vaan vaihtuva vesi on lähinnä pintavettä.

Sittemmin tässä kevään aikana sain aikaiseksi todella komean leväongelman tuohon pönttöön, jonka korjaukseen tuli apuun sitten vanha Eheimin sotaratsu. Tällä hetkellä vesikin näyttää kiertävän huomattavan paljon paremmin, erityisesti pohjalta.

Positiiviseksi asiaksi voitaneen mainita se, että tuo juwelin suodatuspönttö lähtee helpohkosti irti. Sehän on vain muutamalla silikonitipalla lasissa kiinni. silikonikin on mustaa, joten ainakin meikäläisen mustan taustapaperin kanssa ei pitäisi olla ongelmia. Katsellaan nyt vielä kuitenkin hetken aikaa miten pönttö toimii. Kivana pidän sitä kuitenkin ihan visuaalisista syistä...

Jussi
Kiirestä pääsee parhaiten eroon istumalla alas hetkeksi. Toimii erityisen hyvin rautatieasemalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”