Ilmastin hiljaiseksi

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Ilmastin hiljaiseksi

Viesti Kirjoittaja dsl »

Ilmastimen melu alkoi nyppimään just äsken ja mietin, että varmaan joku on asialle jotain tehnyt joskus. Mitenkä ilmastin hiljaiseksi?
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Itse laitoin sen pois lattialta jonkin pienen vaahtomuovipalasen päälle, ettei se pääse ottamaan mihinkään ja sen takia aiheuttamaan meteliä. Mikäli pumppu itsessään pitää ääntä (kuten minunkin omani myöhemmin) on tietysti mahdollisuus tehdä kuten minä, että heittää sillä vesilintua ja ostaa uuden. Ovat kivoja ja hiljaisia ne uudet.. [;)] Joku tech-friikki mielellään varmaan kertoilee lisää pumpun sisälmyksistä ja siellä mahdollisesti tehtävistä asioista.

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Mulla on sellainen erittäin halpa malli molemmissa ilmastimissa. Itse tein niin että kiristin sitä osaa missä se ilmakalvo on kiinni. Laitoin ihan aika tiukalle. Sitten siinä ilmastimen pohjassa oli sellainen aukko, laitoin siihen teippiä. Lopuksia laitoin kuoren kiinni kahdella ruuvilla vain ilmanulostuloaukon päästä. On paljon hiljaisempi, ja kestänyt jo 3kk eli ei ilmeisesti haittaa.

Yksi keino on sammuttaa ilmastin kokonaan. Ei tule sitten melua.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Ilmapumpun voi kans laittaa vaikka lasipurkkiin roikkumaan purkin kannesta ilmapumpunjohdosta tai mieluummin narusta. reikiä vielä siihen purkinkanteen. Lisäksi purkkiin voi laittaa jotain pehmeetä...

Itselläni pumppu roikkuu kaapin katosta... ei ainakaan resonoi.
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Minä sain ilmastimen hiljaiseksi laittamalla sen alle palan retkipatjaa ja Tuntematon sotilas- taskupokkarin. Historiallisesti merkittävä keksintö etten sanoisi.
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Platy kirjoitti:Sitten siinä ilmastimen pohjassa oli sellainen aukko, laitoin siihen teippiä.
Öööh... ihan uteliasuuttani kysyn, tarkoitatko sitä ilmastimen ilman sisäänottoreikää, jossa usein on jotain vanua suodattimena?

Jos näin, onko se toiminut ihan normaalisti (tulee kuplia jne.) ?
-Sami-
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Joo, kyllä se oli jonkunmoinen sisääntuloaukko ilmalle. Mutta sitäpä varten minä avasin ne ruuvit, että sieltä pääsee ilma sisälle pumppuun. Hyvin on toiminut (tähän asti).
makiaho
Junior Member
Junior Member
Viestit: 75
Liittynyt: 12:36, 10.05.2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja makiaho »

Isohkolla kumilenkillä roikkumaan jostain orresta (esim. kukkakeppi kirjahyllyyn) niin häviää resonointiäänet pumpun päästä. Eri juttu sitten onkin miten saa pumppumekanismin ja kuplien porinat pois [;)]
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

makiaho kirjoitti:Isohkolla kumilenkillä roikkumaan jostain orresta (esim. kukkakeppi kirjahyllyyn) niin häviää resonointiäänet pumpun päästä. Eri juttu sitten onkin miten saa pumppumekanismin ja kuplien porinat pois [;)]
Pumppumekanismin hiljentämistä tässä juuri haetaan. Kai sille täytyy vain joku laatikko rakentaa, missa on muutama ilmareikä ja seinat vuorattu jollain tekstiilillä.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”