Ulkosuodatin 100 litraiseen.

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Ulkosuodatin 100 litraiseen.

Viesti Kirjoittaja dsl »

Mietin tässä ulkosuodatinta 100 litraisen ainoaksi suodattimeksi. Lähinnä kiinnostavat 2227 ja 2224 Eheimiltä. Ovatkohan liian suuria tai muuten vain huonoja. Tai kenties jopa sopivia. 2227:n imuputkessa kyllä joutuisi jotain pitämään, mutta en koe siinä olevan vaahtomuovin tms. usein pesemistä suurena haittana.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
vicky
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 15:44, 04.10.2001
Paikkakunta: Kirkkonummi / HAS

suosittelen 2224

Viesti Kirjoittaja vicky »

Mulla oli 2224 125 litraisessa, ja hyvin pelas systeemi. Mulla on 500 l 2228 ja 2229, ja sen 2229 kanssa on vain ongelmia, vaikka märkä-kuiva sivupönttö on vaihdettu uudemman malliseen, samoin tiivisteet on vaihdettu ja kaikki letkut uusittu.

________

vicky
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Re: mitä ongelmia 2227:lla?

Viesti Kirjoittaja dsl »

vicky kirjoitti:Mulla on 500 l 2228 ja 2229, ja sen 2229 kanssa on vain ongelmia,
Mitä ongelmia tähän märkäkuivaan on liittynyt?
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Minulla myös 2224 100 litraisessa. Suihkuputken joutuu pitämään suunnattuna lasia päin liian virtauksen estämiseksi, muuten ihan bueno.

T: Mari
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mulla 112 litraisessa Eheimin 2213 Classic.

Hyvin toimii, eikä liian kovaa virtausta ole havaittavissa. (Itsellä tosin ulostulo suunnattu takalasiin, mutta alussa ei ollut näin, eikä virtaus ollut ongelmallinen.)
-Sami-
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

päätösehdotus.

Viesti Kirjoittaja dsl »

AW'n irkkikanavalla asiasta keskusteltuani olen päätymässä 2026:n tilaamiseen saksasta. Jos jollain on sanoa joku erittäin hyvä peruste, miksi näin ei kannattaisi tehdä, tulkoon ulos kaapista ja sanokoon miksi.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Voipi tulla aikamoinen puhallus sinne altaaseen...

T: Mari
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Mari kirjoitti:Voipi tulla aikamoinen puhallus sinne altaaseen...
Eiköhän tuo suuntaamalla ja virtausta säätämällä onnistu. Eikä tuo suhteessa paljoa tehokkaampi sitä ehdottamaasi 2x2260+2252 -settiä 800 litraiseen ole. [;)]
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Viesti Kirjoittaja skare »

Mulla on toi Eheim Professionel 2224 105 litraisessa ja kivasti on toiminut. Aikaisemmin tuossa pulputti Eheim Classic 2213 ja sekin riitti tuohon altaaseen vallan loistavasti. Classic ei saa aikaan mitään kovin suurta virtausta. 2224:n ulostuloputki on suunnattu kohti takalasia...

Sinuna en hankkisi tuohon altaaseen 2026:ia. Mulla on sellainen 325 litraisessa (lisänä 2008 sisäsuodatin) ja kivasti on riittänyt siihen altaaseen. Tuossa satalitraisessa 2026 saisi varmaan aikaan aikamoisen pyörteen :) Vaikka ehkä sekin menee jos sulla on todella kovasta virtauksesta pitäviä kalalajeja.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

skare kirjoitti:Tuossa satalitraisessa 2026 saisi varmaan aikaan aikamoisen pyörteen :) Vaikka ehkä sekin menee jos sulla on todella kovasta virtauksesta pitäviä kalalajeja.
HItsi. Tä on taas varmaan niitä asioita, joita ei voi ihan varmaksi tietää kokeilematta itse. Osa sanoo, että joo ja osa että ei. Nuo irkkaavat perustelivat 2026:tta paksummilla letkuilla ja mahdollisuudella säätää virtausta. Katsotaanpa vielä mitä kauppias sanoo noista.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kaizu kirjoitti:
Mari kirjoitti:Voipi tulla aikamoinen puhallus sinne altaaseen...
Eiköhän tuo suuntaamalla ja virtausta säätämällä onnistu. Eikä tuo suhteessa paljoa tehokkaampi sitä ehdottamaasi 2x2260+2252 -settiä 800 litraiseen ole. [;)]
Ei olekaan, mutta isossa altaassa tehokkaankin suodattimen aikaansaamat virtaukset vaimenevat paljon nopeammin (liekö jotain tekemistä veden vastuksen kanssa), kuin pienessä. Ihan vaan sillä ajattelin, kun tosiaan itsellä on tuo 2224 100 litraisessa ja siitäkin olen joutunut kääntämään suihkuputken lasia päin... (2226 löytyy sitten 250 litraisesta ja siellä on lisäksi roskankerääjänä 2252. Suihkuputkia piti jatkaa, ettei kasvit lähteneet pohjasta, mutta 100 litraisessa sekin on hankalaa, kun tila ei riitä).
Olipas hankalasti selitetty, mutta pointtina siis se, että isommissa altaissa on tilaa kikkailla suihkuputkilla (jakaa virtausta laajemmalle) ja niissä on suurempi veden vastus, joten niistä ei saa niin helposti pesukoneen näköistä, kuin pienemmistä altaista.

T: Mari
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Mari kirjoitti:Ei olekaan, mutta isossa altaassa tehokkaankin suodattimen aikaansaamat virtaukset vaimenevat paljon nopeammin (liekö jotain tekemistä veden vastuksen kanssa), kuin pienessä.
Virtaus jakautuu suuremmalle alueelle, joten joukkoon jäänee suvantokohtia helpommin. Noh aattelin kuitenkin siten, että kun siinä on mahdollisuus säätää virtausta, niin sillä ja suihkuputkien virittelyllä selviäisi. Sen näkee sitten. Ja kun tarkoitus on myös hankkia isompi purkki heti, kun asun paikassa, jossa lattia on kestävämpi, niin sekin puoltaisi 2026:tta verrattuna 2224:ään.

Ja kun tämä loppujen lopuksi on asia, jota ei kokeilematta voi tietää itse, niin ei tässä kai muita hyviä vaihtoehtoja nyt ole. AIka näyttää.

Päädyin loppujen lopuksi ostamaan suodattimen täältä, enkä tilaamaan Saksasta. Hinnassa häviän toki hiukan, mutta eipähän tule ongelmia, jos jotain hajoaa. Riippuu toki siitä, miten paljon vaivattomuutta arvostaa. Ja eipä se hintaerokaan ollut lopulta kovin suuri, kun kävi tinkimässä sopivassa paikassa.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”