Saksasta tilatut kamat, niiden liitännät?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Saksasta tilatut kamat, niiden liitännät?

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Kun Saksasta tilaa akvaariokamoja, niin onko niissä suomalaisin pistorasioihin käyvä pää, vai pitääkö hommata näitä välikappaleita? En tiedä, minkälaista pistokketta Saksassa käyttävät ja valmistaako esim. Eheim niitä eri liittimillä vai miten on...

Takuuasia tulikin alla aiemmassa keskustelussa selväksi. Sain itsekin vastauksen, että täyttävät takuulapun, mutta heihin pitää kuitenkin ottaa yhteyttä. Tyhmää tuollainen, että maahantuojat eivät voi hoitaa saman yrityksen asioita. Eihän se maahantuojalta ole pois...

Minkälainen on saksalaisten kuluttajansuoja? Kokemuksia palautuksista? Vääristä/puutteellisista tilauksista? Puolikiloa euroja on kuitenkin aika paljon valuuttaa...
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Minä tilasin Saksasta, ja pistorasiaan käy se plugi mikä sieltä tuli. Eiköhän se koko Euroopan alueella ole sellaiset johdot että käy.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Saksasta tilatut kamat, niiden liitännät?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

aqua2002 kirjoitti:Kun Saksasta tilaa akvaariokamoja, niin onko niissä suomalaisin pistorasioihin käyvä pää, vai pitääkö hommata näitä välikappaleita?
Kyllä ainakin noissa Jägereissä ja Eheimeissa on se standardi europistoke, eli sopivat hyvin kotimaisiin pistorasioihin.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
VetyVoima
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 00:02, 07.01.2002
Paikkakunta: Oulu / Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VetyVoima »

Pitää muistaa kuitenkin, että tilatessa Englannista pyytää ns. "europlugilla" laitteensa jos voi; muuten joutuu itse vaihtamaan virtajohdon pistokkeen koska englannissa on sellainen lätyskäisempi kolmipiikkinen, joka ei mahdu millään ilveellä suomalaiseen rasiaan.

-Sale
Miksi Tiku ja Taku ei ole enää kavereita? No ku Taku kaivoi Tikulla pyllyä.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Platy kirjoitti:Eiköhän se koko Euroopan alueella ole sellaiset johdot että käy.
Luuletko vai tiedätkö, että jo olisi kaikki yhdenmukaistettu vai tietääkö joku? Minä kun olen ollut siinä uskossa, että vielä olisi monenlaisia eri liitinratkaisuja ja jännitteitä eri Euroopan kolkissa vaikkakin pikku hiljaa jonkinlaiseen yhtenäiseen systeemin oltaisiinkin EU:n myötä menossa. Tai näin ainakin tämä meillä koulussa kuukausi sitten käynyt jostain näistä mm. sähköturvallisuusasioista työkseen pamiseva ukko väitti.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Muista en henk.koht. tiedä, mutta Englannin pistokkeet ovat todellakin erilaiset. Toisaalta sitten kaikki etelä-Euroopassa kiertäneet tietänevät, että täällä ostetut laitteet useimmiten käyvät suoraan pistokkeisiin sekä liitännän, että jännitteensä puolesta.

Viisaat sitten kertokoot lisää. Mä mitään näist tiedä, mä vaan käytän laitteita... [;)]

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

No oman muistikuvani mukaan Sveitsissä on ainakin yhteensopimattomat pistokkeet (rasioihin saattaa mennä eurotökötin, mutta aito sveitsipistoke ei mene suomirasiaan).

Tosta linkistä voi onkia sitten lisää tietoa muidenkin maiden tökkeleistä:
http://kropla.com/electric2.htm
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
riikka.lappi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 12:35, 17.10.2001
Paikkakunta: Joensuu

Pistokkeista ja muista

Viesti Kirjoittaja riikka.lappi »

Viime vuonna Italiassa vieraillessani törmäsin pistokeongelmaan ihan tavallisen föönin kanssa. Eipä käynyt paikalliseen rasiaan. Eli ainakin siellä on käytössä hiukan erilainen, tosin myös 2 -reikäinen malli, mutta reikäleveys ei oo sama.
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, on vain tyhmiä vastauksia...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”