Meriakvaarioseuran kokous

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Meriakvaarioseuran kokous

Viesti Kirjoittaja rambi »

Laittakaa tänne pikkasen tietoa mistä kaikesta siellä puhuttiin, itse olen töissä joten en päässyt tulemaan.
Toivottavasti kerroitte muille myös että täällä on keskustelupalsta ja saatais lisää väkeä tänne keskustelemaan.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

Kirjoitanpa niitä asioita, mitä minulle mieleen jäi:

1. uuden meriseuran toiminta, virallinen vai epävirallinen, niin kuin aikaisemmin

2. seuran Ocellaris lehti, webissa vai paperilla, ketkä toimittavat

3. seuran kotisivu pitäisi saada aikaan ja sinne kerätä tietoa seuran toiminnasta, tulevien kokouksien ohjelmista, ym. (tällä hetkellä http://www.siniriutta.fi/scripts/siniri ... main?id=85), seuran keskustelupalstana voisi käyttää aqua-webin tätä palsta, seuran kotisivulta pitäisi saada linkki tänne.

4. merivesiakvaarion perustamisopas pitäisi julkaista uudestaan

Tässä sitten minun mielipide yo. asioista:

1. yhden virallisen seuran hallituksen jäsenenä kannatan ehdottomasti epävirallista toimintaa :D . Mielestäni pitäisi valita seuran puheenjohtaja, hallitus ja "rahastonhoitajat" (vaikka olisikin epävirallinen seura), kukaan ei vaan uskaltanut sitä tehdä eilen?

2. Ocellaris lehti pitäisi mielestäni julkaista web-pohjaisena, koska muuten se jää julkaisematta kokonaan :D . Minä ja Tatu lupauduimme toteuttaa teknisesti lehden ulkoasu, kaikki mahdolliset artikkelit voisi lähettää Kimille (info@siniriutta.fi ?), lehden toimitus on vielä valitsematta.

3. Kotisivu voisi olla toistaiseksi Siniriutan sivuilla, myöhemmin sille voisi rekisteröidä oma domaini (ehdotuksia?) ja sijoitta sen esim. samalle serverille lehden kanssa.

4. Mielestäni kyseinen kirjanen vaatisi aika paljon sisältömuutosta, kuka jaksaisi kirjoittaa? Runko on ihan hyvä, mutta teoria voisi referoida vaikka Shimekin The Coral Reef Aquarium ...-kirjasta.

Laittakaa lisää asioita sekä mielipiteitä yllä olevasta!
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Ealex tiivisti hyvin tapaamisen annin. Lisäksi voisin mainita:
Oltiin yhtä mieltä siitä että tapaamisten pitää olla todellisia tapahtumia jotta saataisiin kauempaakin, esim. pohjanmaalta, harrastajat paikalle. Lentävää lähtöä tälle käytännölle sovittiin yrittää järjestämällä seuraava tapaaminen tutustumiskierroksi Linnanmäen sea-live center:iin 'Santun' avustuksella. Kimi lupasi kysellä josko onnistuisi. Myöskin tapaamisten yleistä paikkaa aprikoitiin ja yhtenä vaihtoehtona oli sea-life centerin auditorio, joka olisi musta todella hyvä idea.

Mielestän tämmöisen kerhon tärkeimmät tehtävät on:
1) tuottaa harrastajille infoa harrastuksesta
2) saada lisää ihmisiä innostuneeksi harrastuksesta

Siksi mä olen ehdottomasti ealexin kanssa samaa mieltä siitä että Ocellaris lehti olisi paras julkaista netissä.
Mielestäni olisi hyvä jos nettiversion numerossa aina joku kokenut harrastaja esittelisi kuvien kera akvaarionsa rakennetta ja toimintaa ja kertoisi vinkkejä/kokemuksia meille noviiseille!
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

ealex kirjoitti:3. Kotisivu voisi olla toistaiseksi Siniriutan sivuilla, myöhemmin sille voisi rekisteröidä oma domaini (ehdotuksia?) ja sijoitta sen esim. samalle serverille lehden kanssa.
Jos kiinnostusta löytyy niin AW:n serverille voidaan järjestää tilaa seuran sivuille, ottakaa yhteyyttä minuun jos kiinnostaa. Samoin etusivulle saa tarvittaessa ilmoituksia seuran toiminnasta samaan malliin kuten Kuopion seuralla jo on.

Tämä asia pätee muihinkin seuroihin jos kiinnostusta löytyy.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Kävin tänään Siniriutassa niin yllätykseksi Kimi kertoi että oli lähettänyt kutsun noin 140-lle henkilölle, en olisi uskonut että on niin paljon harrastajia.
Se olis kyllä hyvä jos ja kun seuran nettilehti ilmestyy niin keskustelupalsta olis täällä ja seuran sivuilta linkki tähän.
Muuten on kohta useita palstoja ja jokaisesa vain muutama käyttäjä, parempi olis näin pienellä harrastaja määrällä keskittyä käyttämään vain yhtä paikkaa missä on merivesikeskustelu.
Tatu Vaajalahti
Senior Member
Senior Member
Viestit: 568
Liittynyt: 23:26, 13.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tatu Vaajalahti »

/sam kirjoitti:
ealex kirjoitti:3. Kotisivu voisi olla toistaiseksi Siniriutan sivuilla, myöhemmin sille voisi rekisteröidä oma domaini (ehdotuksia?) ja sijoitta sen esim. samalle serverille lehden kanssa.
Jos kiinnostusta löytyy niin AW:n serverille voidaan järjestää tilaa seuran sivuille, ottakaa yhteyyttä minuun jos kiinnostaa. Samoin etusivulle saa tarvittaessa ilmoituksia seuran toiminnasta samaan malliin kuten Kuopion seuralla jo on.

Tämä asia pätee muihinkin seuroihin jos kiinnostusta löytyy.
Tiedoksi jäsenille: olen ottanut yhteyttä...
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja homer »

Miten seuraan liityminen onnistuu ?
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

homer kirjoitti:Miten seuraan liityminen onnistuu ?
Varmaan ilmoittamalla Kimille kim.soderberg@siniriutta.fi omat yhteystiedot.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”