Kuinka paljon pikku hippiäisiä?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kuinka paljon pikku hippiäisiä?

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Kuinka kova kuhina teillä käy hiekassa ja kivien päällä pikkuötököistä?

Ittelläni niitä kyllä näkyy jonkin verran päivisin ja illalla tunti valojen sammuttamisen jälkeen pohjalla on jonkin verran menoa.
Sanotaan nyt vaikka, että neliösentillä hiekkaa on yks tai kaks ötökkää.
Kivillä liikkuu pääasiassa pienen katkaravun näkösiä hippiäisiä yks jotka juoksee kolosta koloon. Arvioden niitä on yks joka kolmeen neliösenttiin.
Pimeässä kun kattoo, matoja löytää varmaankin noin 20.

Todella lonkalta vedetty, mutta noin suuntaa antavaa.

Musta vain tuntuu, että mulla on aika vähän pienelämää akvaariossa. Osa syy varmasti on suuri erilaisten rapujen määrä ja se, että pinsettikala, murena ja katkarapu elää pääosin akvaarion tuottamalla ravinnolla.

Olisiko joku kiinnostunut luovuttamaan / vaihtamaan pikkuötököitä esim. hiekka-astiassa?
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Mulla tuntuisi olevan aika saman suuruiset määrät. Tosin matoja on todella paljon, niitä näkyy melkein joka paikassa jos oikein rupee tiiraamaan. Suurin osa hiekassa vipeltäjistä on juuri noita katkan näköisiä kaarevia tyyppejä, jotka kivessä ollessaan juoksevat kolosta koloon nopeasti.

Olen jo pitkään ajatellut tilata öttiäiskitin jenkeistä. Luulisi että selviävät kevyesti kuljetuksen. Nekin vaan maksavat aika paljon (jotain 100USD), enkä ole vielä saanut aikaiseksi. En tiedä tarvitaanko moisten matojenkin lähetykseen jotain lupia...
hartar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 100
Liittynyt: 00:54, 06.03.2002
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hartar »

Itselläni ei matoja ole näkynyt (paitsi elävässä kivessä jotain "siiman" näkoisiä matoja jotka ovat kivessä kiinni.Pohjalla ja varsinkin kivissa on kiivas elämä....siiran näköisiä pikku ötököitä vipeltää paikasta toiseen.
On muuten erittäin mielenkiintoista seurata akvaarion elämää valojen sammuttua........alkaa aivan uudenlainen elämä kuin päivällä.
Olen itsekin erittäin kiinnostunut saamaan lisää ötököitä,mut jenkeistä tilaaminen voi olla "huikan'" hankala juttu.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Tilaaminen on kyllä vaikeeta... Vois kyllä koitta joskus tehä vaihtareita keskenään! ;) Mä oon miettinyt, et jos upottaisi vaikka jossain nylonpussissa tms. hiekkaa pohjalle, ötökät varmaan siirtyisi siihen. Tän säkin vois sitten viedä toiseen akvaarioon ja antaa itikoitten siirtyy sinne.

Jenkkipalstoillahan on paljon puhetta ollut pod-pileistä. Periaattessa se on vain kasa jostain palasista, joka muodostaa sokkeloisen paikan ötököille lisääntyä rauhassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”