Kasvit kaivelua harrastavien kalojen akvassa

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Kasvit kaivelua harrastavien kalojen akvassa

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Pohjaa kaivelevat kalat saattavat olla todellinen riesa kasveille. Minulla on isoja panssarimonneja, jotka joskus innostuvat sisustamaan. Olen istuttanut kasvit sukkahousun lahkeesta leikattuihin potteihin. Sopiva nippu kasveja tai iso yksittäinen sukkiksesta tehtyyn pussiin, jossa soraa tai pikkukiviä. Pussi kiinni sopivan tiukalla solmulla. Vaikka asukkaat kaivelee, ei kasvin juuret vahingoitu. Pussin voi halutessaan upottaa pohjamateriaaliin.
On isossa akvassa helppo tapa hakea kasveille oikea paikka. Kasvi on halutessaan helppoa siirtää, eikä aiheuta sotkua veteen.
Sukkiksissa on värivaihtoehtoja kaikille pohjamateriaaleille sopivaksi.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvit kaivelua harrastavien kalojen akvassa

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Pirkka :D . Sukkiksista on moneksi, itse tehnyt niistä pengerryksiä.

Kun ei tarvitse kalojen olla edes kaivelijoita, riittää että on kokoa. Juovaokamonnimme Toukopouko [;)] pahin mörssäri, mukavasti okarivi ohi lipuessa toimii kuin hara ja nappaa matkalta köynnöskasvit matkaan, appelsiinipleko ja ripsimonni ovat suurimmat anarkistit pilaamaan istutukseni. Kaikki uusi pitää tutkia ja tökkiä, pikkuisen voi maistaakin. Köynnökset tuikkaan suosilla suoraan isojen kivien ja kantojen alle. Olen myös laittanut kiviä painoksi juureen. Tai kaksi isoa kiveä ihan lähekkäin istutetun kasvin molemmin puolin, jotta kasvin varret jää sinne väliin. Kivikeko tyvelle ja sen sellaista. Kyllä ne siellä sitten pysyy kun kunnolla juurtuu, mutta saada ne pysymään niin kauan että pysyy, konstit on monet.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1936
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Kasvit kaivelua harrastavien kalojen akvassa

Viesti Kirjoittaja kr70 »

toukopouko kirjoitti:Juovaokamonnimme Toukopouko
Pouko, sä olet siis 47-vuotias naarasjuovaokamonni!
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kasvit kaivelua harrastavien kalojen akvassa

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Joo, mieti. Ja toiset kehuu, että juovaokamonninsa on elänyt vähän yli 30v. Ei tunnu missään... ja mitkä piikit :twisted: .

Ei vaan, ihan ehdoton lempparini. Symppis, kiltti (jos ei sotkemista lasketa), pöljän näköinen, ahne möhömaha. Ikää tyypillä noin 17 vuotta.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”