Hiljasta..Missä kaikki?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

SiriusAng
Member
Member
Viestit: 362
Liittynyt: 13:09, 30.09.2003
Akvaarioseurat: TAS

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

RottaRapu kirjoitti:Mä tulin ensin tänne ja sitten vasta etsin facebookista mitään. Vanhoja ketjuja olen lueskellut, kun en uskalla uusia aloittaa siinä pelossa, että joku älähtää, että aiheesta jo useampi ketju vaikka olis tosi vanhojakin ja ehkä päivittynyt jotain juttuja.
Ei se niin justiinsa, mäkin nostelen noita hullun vanhoja ketjuja uusilla kysymyksillä. :mrgreen:
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1940
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Yksi asia, mikä haittaa tämän forumin käyttämistä on, että "Seuratut alueet" ja "Seuratut viestiketjut" -toiminto ei toimi kunnolla. Kaikista uusista viesteistä ei tule sähköposti-ilmoitusta. Olen mukana eräällä toisella forumilla (ei akvaario), missä on käytössä tämä sama phpBB-systeemi, ja siellä on sama ongelma. Siellä kuitenkin on mahdollisuus tilata sähköpostiin päivittäinen kooste kaikista uusista viesteistä, ja se toimii. Tätä koostetta ei aqua-webissä ei taida valitettavasti saada tilattua. Tästä johtuu, että paljon uusia viestejä jää huomaamatta. Kuinka te muut seuraatte aqua-webiä?
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5536
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Joskus ennen tuossa etusivulla oli uusimmat viestit vasemmassa reunassa. Se on jossain vaiheessa hävinnyt johonkin. Nykyisin katson ensin, onko mun viesteihin kukaan vastannut ja sen jälkeen käyn läpi keskustelut päivämäärän perusteella ja katon onko tullu uusia viestejä.
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1940
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja kr70 »

Samoin. Päivämäärän perusteella selaaminen on vaan työlästä eikä missään nimessä tätä päivää. Ylläpitääköhän tätä joku vielä aktiivisesti?
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Jeij, hienoa nähdä vanhoja tuttuja nikkejä vielä, SiriusAng, Rääkky, Teemu Salonen, miljoonakala, Anniquu ja Maisu. Nämä muistuu mieleen. Ja ihan mahtavaa, että on muitakin. Laitetaan tuulta tälle foorumille vaan. Itse haikailen niitä aw:n vilkkaita kulta-aikoja.

Itsekkin olin tauolla, tai no, tauolla ja tauolla. Tuossa tuo yksi allas on pyörinyt vähän itsestään tämän ajan, lähes valotta ja täysin vailla mielenkiintoa. Jos joku on lukenut ketjua "levää, levää ja lisää levää", sen jälkeen heitin hanskat suohon. Miehen kanssa taisteltiin tuota vastaan noin 1.5 vuotta ja se ei ratkennut, ei Sisson ja muidenkaan avustamana. En tiedä mikä ...kele tuli, aivan järkyttävä leväinvaasio. Kaikki olisi pitänyt lopulta aloittaa alusta, ei kiitos. Kaikki meni, järjetön määrä upeita kasveja, sellaisia, mitä olen nyt huhuillut jo pidemmän aikaa, mies huhuilee siellä facessa, jonne minä taas en halua, (hyvä työnjako näin), ja niitä ei ole löytynyt, tai kukaan ei ole ainakaan vastannut. Nyt kun tässä ostelee vallusta ja vesitähdikeistä lähtien kaiken alusta, niin meinaa itku tulla.

Hulluus alkaa nostaa taas pikkuhiljaa päätänsä, on tullut 2 allasta tuon vanhan lisäksi ja vielä haaveilen upeasta kasvialtaasta. Pelottavaa.

Tämä toimii edelleen itselleni sellaisena tietopankkina, kun haeskelen jotakin. Yleensä kuukkeli tarjoaa foorumia alku päässä. Toisaalta, niin paljon on muuttunut, että vastaukseeni kun tarjotaan jotakin vuodelta 2007 tai sinne päin, on pienet epilykset, vieläköhän mahtaa asiat olla niin.

Eli ihan mahtavaa tosiaan, että olet avannut tällaisen ketjun Katjuuza, ehkäpä saadaan vielä jonkinlaista eloa tännekkin. Facessa käynyt sen verran katsomassa, ettei ole minun juttu. Täällä on hyvä saada vanhoihin ketjuihin vähän tämän päivän päivitystä asioihin uusien tietojen valossa, jotta kun haulla ihmiset hakevat tietoa, lopussa olisi tämän ja kohta ensivuoden vuosiluku.

Ja anelu, jos omistat paljonkin kasveja, niin täällä yksi epätoivoinen etsijä olisi superonnellinen sellaisia löytyessä. Way to go aw!
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

SiriusAng kirjoitti:
RottaRapu kirjoitti:Mä tulin ensin tänne ja sitten vasta etsin facebookista mitään. Vanhoja ketjuja olen lueskellut, kun en uskalla uusia aloittaa siinä pelossa, että joku älähtää, että aiheesta jo useampi ketju vaikka olis tosi vanhojakin ja ehkä päivittynyt jotain juttuja.
Ei se niin justiinsa, mäkin nostelen noita hullun vanhoja ketjuja uusilla kysymyksillä. :mrgreen:
Teemu Salonen kirjoitti:Joskus ennen tuossa etusivulla oli uusimmat viestit vasemmassa reunassa. Se on jossain vaiheessa hävinnyt johonkin. Nykyisin katson ensin, onko mun viesteihin kukaan vastannut ja sen jälkeen käyn läpi keskustelut päivämäärän perusteella ja katon onko tullu uusia viestejä.

Juurikin näin.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Tässähän täytyy aktivoitua tänne foorumille, kun nimin mainittiin tässä ketjussa ihan hiljan. Tulee paineita ;)
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Anniquu_ kirjoitti:Tässähän täytyy aktivoitua tänne foorumille, kun nimin mainittiin tässä ketjussa ihan hiljan. Tulee paineita ;)
Olet suloinen, onneksi toimi.
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
katjuuza
Starting Member
Starting Member
Viestit: 49
Liittynyt: 22:35, 10.01.2008

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja katjuuza »

Toukopouko :mrgreen: :mrgreen:
Itse olen huono kirjoittelemaan, enemmän tykkään lueskella ketjuja. Johtuu varmaan siitä että perustieto on se millä akvaarion kanssa pelailen, joten uutta sanottavaa minulla ei yleensä asioihin ole..
Minä valitsen aina kirjautumisen jälkeen "näytä uudet viestit", näin saan näkyvin edellisen kirjautumisen jälkeen tulleet viestit :)
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Toukopoukon, TAS:n kirpputori on ihan kohta, jos sinne pääset, niin sieltä voisi tärpätä kasvien saannin kanssa. :)

Mä suosin tuota näytä aktiiviset viestiketjut - toimintoa. Varsinkin nyt hiljaisen foorumin kanssa se toimii, kun myynti-ilmoituksia ei ole niin kovasti, niin keskusteluketjut ei huku siihen.
kr70
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1940
Liittynyt: 14:45, 12.10.2014
Sukupuoli: Mies

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja kr70 »

"näytä aktiiviset viestiketjut" ja "näytä uudet viestit" -toiminnot toimivat näköjään hyvin - en ollut huomannutkaan, että sellaisia on olemassa. Kiitoksia Anniquu ja katjuuza!
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

TAS:n huutokauppa, en ole nyt seuraillut, millon se on? Vaikkakin löytyyhän tieto hetkessä kun vaivautuu katsomaan 8-) .

Juu Katjuuzakin nyt vain tekemään tikusta asiaa ja kirjoittelemaan. [;)]

Katselin tuota `kuvia akvaarioistanne´ ja ihmettelin, ettei edes sinne ole tullut kuvia sitten kesäkuun jälkeen. Niitä tuli ennen paljon. Sinne vaan ...

muoks... TAS:n huutokauppa on siis 24.11. Toivotaan etten ole taas töissä tuohon aikaan, pahoin pelkään.

ja sitten muoks 2... sehän on kesäkuussa 2018 viimeisin viesti `kuvia akvaarioistanne´ 8O
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

toukopouko : aivan, työt haittaa kyllä välillä pahasta harrastuksia ... :| ;)

Mutta tuo kuvaketju, mä testasin tuolla testialueella kuvan liittämistä, ja mun huonolaatuisen kamerankännykän kuvat on niin isoja kooltaan, että se ei käy liitetiedostoksi tänne. Jos tuo on yleinen juttu, niin se voi rajoittaa, kun ei saa liitettyä suoraan kuvaa, vaan se pitäisi jotenkin muokata pienemään muotoon ja se ei ainakaan oman kännykän oletuskuvanmuokkaus"ohjelmalla" onnistu.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja maketzu »

toukopouko kirjoitti:TAS:n huutokauppa, en ole nyt seuraillut, millon se on? Vaikkakin löytyyhän tieto hetkessä kun vaivautuu katsomaan 8-) .

Juu Katjuuzakin nyt vain tekemään tikusta asiaa ja kirjoittelemaan. [;)]

Katselin tuota `kuvia akvaarioistanne´ ja ihmettelin, ettei edes sinne ole tullut kuvia sitten kesäkuun jälkeen. Niitä tuli ennen paljon. Sinne vaan ...

muoks... TAS:n huutokauppa on siis 24.11. Toivotaan etten ole taas töissä tuohon aikaan, pahoin pelkään.

ja sitten muoks 2... sehän on kesäkuussa 2018 viimeisin viesti `kuvia akvaarioistanne´ 8O
Siis se on akvaariokirppis, ei huutokauppa. Huutokauppa oli jo 12.10. ;)
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
toukopouko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2035
Liittynyt: 19:53, 09.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiljasta..Missä kaikki?

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

maketzu kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:TAS:n huutokauppa, en ole nyt seuraillut, millon se on? Vaikkakin löytyyhän tieto hetkessä kun vaivautuu katsomaan 8-) .

Juu Katjuuzakin nyt vain tekemään tikusta asiaa ja kirjoittelemaan. [;)]

Katselin tuota `kuvia akvaarioistanne´ ja ihmettelin, ettei edes sinne ole tullut kuvia sitten kesäkuun jälkeen. Niitä tuli ennen paljon. Sinne vaan ...

muoks... TAS:n huutokauppa on siis 24.11. Toivotaan etten ole taas töissä tuohon aikaan, pahoin pelkään.

ja sitten muoks 2... sehän on kesäkuussa 2018 viimeisin viesti `kuvia akvaarioistanne´ 8O
Siis se on akvaariokirppis, ei huutokauppa. Huutokauppa oli jo 12.10. ;)

Busted! Hyvä tarkennus.

Hienoa nähdä kuitenkin, että yksi vanhoista tutuista nikeistä kirjoitteli taas. :D
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”