Kaikki vastaa

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Riutta-akvaarion perustamisesta...

En harkitse perustamista
29
54%
Perustan riutta-akvaarion
25
46%
 
Ääniä yhteensä: 54

rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Minä toivon että alan harrastajia tulis paljon lisää, siitä on hyötyä kaikille ja silloin myös kaupoissa valikoima laajenee.
Eniten rahaa syövät alussa valaisin ja elävä kivi, jatkossa sitten korallit mutta niitä voi ostaa vaikka yhden kuukaudessa.
Jussi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 127
Liittynyt: 21:32, 21.07.2001
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Akvaarioharrastus on siitä hyvä, että jokainen voi varsin vapaasti itse valita suuntautumisensa. Kunnollinen hyvin perustettu ja hoidettu merivesiarkvaario on varmasti omistajansa ylpeydenaihe. Jos joku panostaa aikaa, vaivaa ja euroja rittävästi harrastukseensa niin lopputuloskin saattaa olla hyvä.
Täytyy aina muistaa, että akvaarion kypsyminen ja tasapainon saavuttaminen vie aina oman aikansa.
Akvaarioharrastuksessakin on syytä edetä taso kerrallaan eikä sännätä suoraan tavoittelemaan huippua.
Onnea vain rohkeille yrityksille. :)
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Re: Miksi en vastannut tahdon.

Viesti Kirjoittaja Mikael »

TanTan kirjoitti:Merivesiallas on ainakin minun kuvitelmissani jotain todella hienoa ja vaativaa, eli näine rähmäkäpälineni en lähde eläviä olentoja tappamaan. Kokemusta pitäisi minun nähdäkseni löytyä. Oletan että te suolanharrastajat olette aloittaneet "tavallisilla akvaarioilla"?
Niiiiin! - olinhan minä nähnyt makeanveden akvaarion ennen kuin aloitin tämän suolaisen.....

Leikki leikkinä. :D Itse aloitin viime syksynä tutkia tarkemmin akvaarioharrastusta ja liityin myös Aqua-Webiin. Tarkoituksena oli perustaa esim. 250 litran kirjoahvenallas. Mutta sitten asioita tutkiessani jouduin yhdelle riutta-akvaario kotisivulle - eikä paluuta ollut.

Kokemusta ei siis ollut akvaarioharrastuksesta mutta korvasin sen lukemalla valtavasti ja sitten onneksi Tatu "löysi" minut ReefCentral BB:ltä ja otti yhteyttä ja sitä kautta myös tutustuin myös ealex:iin. He ovat auttaneet minua monessakin asiassa ja välillä kääntäneet myös ajatuksiani ja aikomuksiani oikeaan suuntaan - kiitos siitä.

Viikko siten - 7 kuukauden tutkimisen jälkeen - sain elävän kiven altaaseen ja nyt sitten vasta alkaa opiskelu kaloista, koralleista, levistä yms. asioista. Tähän asti olen siis vasta perehtynyt riutta-akvaarion perustamiseen.

Siis oppista riittää ja mielenkiintoisin osio alkaa - mutta sitähän harrastaminen onkin!
HillyBilly
Senior Member
Senior Member
Viestit: 593
Liittynyt: 18:58, 21.03.2002
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HillyBilly »

amon kirjoitti:
Mutta yhteen vetona, akvaarion perustaminen ja hoito vaatii jonkun verran työtä, mutta onnistuu hyvin kun on joku tämän kaltainen paikka mistä voi käydä kysymässä neuvoa. (tekee useamman ihmisen neuvoista keskiarvon ja noudattaa sitä omalla vivahteellaan)

Hill Billy, tervetuloa joskus käymään kattomassa mun systeemiä (muistaakseni säkin asuit Hyvinkäällä). Aika vaatimaton se vielä on. Soita tai sovitaan täällä etukäteen, niin ehdin ainakin siivota likaset vaatteet olkkarin lattialta :)
Kiitos kutsusta :D

Tiedä vaikka joku päivä soitankin :mrgreen:

Tän saitin sattumalta löytäminen oli todellinen onnenpotku ja kaikki kiitos ylläpitäjille. Minäkin olen kerinnyt harrastamaan jo 10 vuotta akvaariota ja sinä aikana kun näitä sivuja olen lukenut on uutta ja mielenkiintoista tietoa tullut rutkasti.

Mikään ei ole parempi tapa kehittää harrastustaan kuin vaihtaa mielipiteitä muiden harrastajien kanssa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”