1 vai 2 sisäsuodatinta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
winski
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 19:14, 28.01.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: pori

1 vai 2 sisäsuodatinta

Viesti Kirjoittaja winski »

Altaani on vain 45cm korkea ja olin suunnitellut sinne isomman powerlinen sisäsuodattimeksi mutta se ei mahdu altaaseen pysty asentoon.
Ajaako saman asian jos ottaa kaksi pienempää powerlinea sinne?
Allas 200x60x45 ja sinne on tulossa plekoja ja tonkijoita.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1 vai 2 sisäsuodatinta

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ottaisin sinuna Aquaeli turbo 2000/l tunnissa kaksin kappalein kumpaankin päätyyn. Saat Eheim 2252:n hinnalla molemmat ja pöhöttää yksi kappale 2000 litraa tunnissa. Itselläni on näitä ollut ja olen ollut varsin tyytyväinen. Pari akselia olen saanut jostain syystä poikki, vaikka se tuplapaksu keraminen, kun eheim 2252:lla. Useamman Eheim 2252:n tosin olen saanut ihan romuksi asti....

Minusta se Turbo on suht äänetön, sirompi kuin 2252, hinta 50% ja kestänyt minulla vuosia. Modeja varmasti saa monenlaisia, mutta olen antanut olla raksut ja sen sienen, jonka olen korvannut myöhemmin itse tehdyllä matosuodatinlevysarjalla - joka on halpa, ei niin esteettinen toki :P .

Turusta Uudesta akvasta sain muutaman euron halvemmalla kuin Akvaariokeskuksesta (HAS-alella menee suht samoihin).

Tuon 2000 l/h Aquael turbo korkeus on 35 cm telineen kanssa mielestäni kun mittailin. Telineen pidike nousee himppu yli sitten siihen mihin suodinylälaita menee....

http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... php?p=1756

Aina voi Tunzen nanostreamia laitella. Hyvä magneettipidike ja huoltovapaa, lisäksi ja hyvät ulkkarit tietysti ja ulkosuodatintehoa lisäksi. Hyvää suodatusta ei korvaa mikään.

Mielestäni pienemmät -48 powerlinet ovat ylihinnoiteltuja. Hyviä roskankerääjiä esim. alle 200 litran purkkiin, mutta kyykkiä verrattuna -52 - eri sarjaa....diffusorit minulla usein aika surkeita kaikenlisäksi.....

Turbo on myös plekon pennuille yes. Ei mene sisään, jos et katkaise virtaa niin, että joku lömpisi suihkuputkeen kun masina seis....Streamikaan (tunzen nano) ei pahempi ongelma. Osassa plekopentuloita toiminut ilman hakkelusta kun ei pysäytä huollon ajaksi, jolloin pentu menisi sisään. Ja sijoittaa sillä lailla, ettei plkoja siellä kuhise....kahteen kippon en uskaltanut sitä laittaa, mutta yhdessä plekolassa mielestäni hoitanut homman hyvin. Kiertovesipumppu taas tappoi muutaman pennun (imutti ritilään....), vaikka ei hetimiten uskoisi....
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
winski
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 19:14, 28.01.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: pori

Re: 1 vai 2 sisäsuodatinta

Viesti Kirjoittaja winski »

Ei taida toi aquael mahtua pystyyn tuonne altaaseen kun näytti olevan powerlinea korkeampi. Nyt on hakusessa mahdollisimman tehokas kakankeräys combo. Toiseen päähän allasta on tulossa streami.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1 vai 2 sisäsuodatinta

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Korkeus on 35 cm. Itseasiassa ilman lisäkoreja -52 on 30+ cm...miksi eivät mahdu muka pystyyn, jos akvaario on 45 cm korkea?
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
winski
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 19:14, 28.01.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: pori

Re: 1 vai 2 sisäsuodatinta

Viesti Kirjoittaja winski »

15mm pohjalasi, 5-6cm hiekkaa ja kehykset.
Oon yrittänyt mittailla ja aika tiukalle menee pystyasennossa.
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: 1 vai 2 sisäsuodatinta

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

tän JBL i200 voi laittaa pohjalle kumoon. Pistä yv jos oot kiinnostunut http://www.tori.fi/vi/24800677.htm
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1 vai 2 sisäsuodatinta

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Enempi ja vähempi useampi suodatin toimii kumossakin ihan ok. Eikös nuo JBL:n värkit olleet joillakin melko äänekkäitä? Ja kun hiekkaa menee helpommin masinaan kun kumossa, ehkä vieläkin helpommin? Toki 2252:n voi laittaa yhdelläkin korilla, jolloin matala, mutta sitten virtaus huikea ja suodatuskapasiteetti tilavuudeltaan pienempi. Puhuri varmaan hurjempi.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”