Toivomus Rambille

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Toivomus Rambille

Viesti Kirjoittaja homer »

Olen perustamassa merivesiallasta (kunhan rahatilanne sallii sen). Vielä puuttuu valaisin ja elävä kivi.

Voisitko laittaa sivuillesi paremmat kuvat vaahdotin- ja valaisinviritelmistäsi? Siis sellainen, missä näkyisi koko allas ja laitteet. Tai lähetä ne kuvat suoraan.

pmr@phnet.fi
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: rambille toivomus...

Viesti Kirjoittaja rambi »

homer kirjoitti:Olen perustamassa merivesiallasta (kunhan rahatilanne sallii sen). Vielä puuttuu valaisin ja elävä kivi.

Voisitko laittaa sivuillesi paremmat kuvat vaahdotin- ja valaisinviritelmistäsi? Siis sellainen, missä näkyisi koko allas ja laitteet. Tai lähetä ne kuvat suoraan.

pmr@phnet.fi
Jep, olen päivittänyt kuvat valaisimesta ja vaahdottajasta, valaistuksesta 36 w ei näy kuvassa kun se on akvaarion takareunalla, jos muissa kuvissa on parantamisen varaa niin kommentteja vaan.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Akvaarion aloittamiseen on pakko kommentoida:

- Vaikka välillä voisi luulla, ei kaduta pätkääkään ykskään penni mitä on akvaarioon laittanut. On se sen verran mahtava juttu!


- Tää tulee ***** kalliiksi. Se on fakta. itse ajattelin aikoinaan että 10 000 mk on hyvä raja... prkl, johan se eläväkivikin maksoi sen verran!

- Älä kitsastele! Osta laatua.

- Osta vielä hieman isompi akvaario kuin on mahdollista ostaa ;)

- Suunnittelu on tärkeää.

- Hyvä laittaa ostokset tärkeysjärkkään:
(akvaario)
1. valo
2. pumput
3. vaahdotin
4. ...



Itse olen hieman harmitellut omastani seuraavaa:

akvaario - tarkoitus oli tehdä tuosta punakorville uusi asumus, mutta tulikin mv-allas. --> akvaario on alumiinikehyksinen... ei välttämättä hyvä juttu. olisi pitänyt hankkia ilman alumiini kehyksiä ja sit lasien ylälaidassa olisi kiva olla reunat sisäänpäin että aallot ei tulis laitojen yli.

Käytän eheimin 1060 pumppuja jotka on sijoitettu PVC letkujen päihin akvaarion ulkopuolelle. Systeemi on muuten huippu, mutta pvc letku päästää sen verran valoa läpi, että ne kasvaa tukkoon levästä. Toinen ongelma letkuissa on se että ne taittuu hieman. Tämä oli tiedossa jo
aloitus vaiheessa ja kaksi pumpuista on OK, mutta kolmannen letku joutuu tekemään hiukkasen liian tiukan lenkin (asennettu jälkeenpäin), että letku painuu kasaan.

--> jos pumput ulkopuolelle, käytä putkea letkun sijasta.

Se hieman kismittää, että en saa mihinkään mahtumaan sumppua. altaaseen pääsee ärsyttävästi vaahdottajan kuplia

akvaarion koko, allas on 450l mutta olisi jees jos olisi tuplat (ylläri)
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: rambille toivomus...

Viesti Kirjoittaja ealex »

rambi kirjoitti: Jep, olen päivittänyt kuvat valaisimesta ja vaahdottajasta, valaistuksesta 36 w ei näy kuvassa kun se on akvaarion takareunalla, jos muissa kuvissa on parantamisen varaa niin kommentteja vaan.
Miten sinulla on 2x 250W kun kuvassa http://rambi15.tripod.com/my500lreefaquarium/id6.html näkyy vai yksi HQI? Jos se on sammutettuna toisessa reunassa niin missä on 2x 9W, molemmat yhdessä "reiässä"? Minkä merkkinen valaisimesi on?
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: rambille toivomus...

Viesti Kirjoittaja rambi »

ealex kirjoitti:
rambi kirjoitti: Jep, olen päivittänyt kuvat valaisimesta ja vaahdottajasta, valaistuksesta 36 w ei näy kuvassa kun se on akvaarion takareunalla, jos muissa kuvissa on parantamisen varaa niin kommentteja vaan.
Miten sinulla on 2x 250W kun kuvassa http://rambi15.tripod.com/my500lreefaquarium/id6.html näkyy vai yksi HQI? Jos se on sammutettuna toisessa reunassa niin missä on 2x 9W, molemmat yhdessä "reiässä"? Minkä merkkinen valaisimesi on?
Kuvassa keskellä on 2x9 w (samassa reiässä 2 kpl, käytössä kuvaushetkellä), kummassakin päässä on 1 kpl 250 w monimetalli (ei käytössä kuvaushetkellä), merkki on Bresslein.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: rambille toivomus...

Viesti Kirjoittaja ealex »

rambi kirjoitti: Kuvassa keskellä on 2x9 w (samassa reiässä 2 kpl, käytössä kuvaushetkellä), kummassakin päässä on 1 kpl 250 w monimetalli (ei käytössä kuvaushetkellä), merkki on Bresslein.
Onko Bresslein I vai II? Kiinnostaisi nähdä valaisimesi livenä, Olen suunnittelemassa isomman akvaarion valaistusta.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: rambille toivomus...

Viesti Kirjoittaja rambi »

ealex kirjoitti:
rambi kirjoitti: Kuvassa keskellä on 2x9 w (samassa reiässä 2 kpl, käytössä kuvaushetkellä), kummassakin päässä on 1 kpl 250 w monimetalli (ei käytössä kuvaushetkellä), merkki on Bresslein.
Onko Bresslein I vai II? Kiinnostaisi nähdä valaisimesi livenä, Olen suunnittelemassa isomman akvaarion valaistusta.
Minulla on Bresslein I ,ero kakkoseen on pituudessa, minulla 950 mm ja kakkonen on 1200 mm, livena voi tulla katsomaan milloin vaan sopii.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”