Kaupat

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kaupat

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Aika jees et suomessakin on mv aiheinen foorumi... (pikkusen hidas mutta jees.)

Mitä online kauppaa suositte?

Itse olen aquaristic.nettiä käyttänyt, enkä halvempaa / parempaa ole löytänyt. Ehdotuksia muista? Pääkaupunkiseudulla ei taida myöskään olla muuta kunnollista vaihtoehtoa kuin siniriutta?

Edit: Otsikko aloitetaan täällä isolla kirjaimella, samoin lauseet. /sam
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: kaupat

Viesti Kirjoittaja rambi »

amon kirjoitti:Aika jees et suomessakin on mv aiheinen foorumi... (pikkusen hidas mutta jees.)

mitä online kauppaa suositte?

itse olen aquaristic.nettiä käyttänyt, enkä halvempaa / parempaa ole löytänyt. Ehdotuksia muista? Pääkaupunkiseudulla ei taida myöskään olla muuta kunnollista vaihtoehtoa kuin siniriutta?
Kauppoja on paljon, katso mun kotisivuilta linkkejä siinä on pari kauppaa mitä itse käytän.
Siniriutta on kyllä hyvä liike Suomessa, keskustassa on toinen kauppa missä on myös koralleja ym..
http://rambi15.tripod.com
Tatu Vaajalahti
Senior Member
Senior Member
Viestit: 568
Liittynyt: 23:26, 13.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tatu Vaajalahti »

Nyt kun Tunzen hintataso Suomessa on pudonnut EU tasolle, on tarve tekniikan tilaamiseen Saksasta vähentynyt olennaisesti! Vihdoin!

Tunzea voi kysellä joko Siniriutasta tai Lemmikkikeskuksesta.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Tatu Vaajalahti kirjoitti:Nyt kun Tunzen hintataso Suomessa on pudonnut EU tasolle, on tarve tekniikan tilaamiseen Saksasta vähentynyt olennaisesti! Vihdoin!

Tunzea voi kysellä joko Siniriutasta tai Lemmikkikeskuksesta.
Tunzen hinnat on tosiaan Suomessa melkein Saksan tasolla, siihen vaikuttii eniten se että Tunzella on yhteinen hinnasto koko Euro alueelle ja hinnat näkyvät suoraan Tunzen kotisivulla ja tuskin täällä kauppias uskaltaa enemmän kysyä , harvemmin valmistajan kotisivuilla hintoja on esillä.
Uskon että tulevaisuudessa hintataso tasoittuu myös muissa akvaarion tarvikkeissa, makeanvedenpuolella tilaataan Saksasta aika paljon tavaraa, kyllä kauppiaat\maahantuojat kohta sen huomaavat ja alentavat hintoja, mielestäni järkevämpi kaupata pienemmällä voitolla kun että tavara seisoo vuositolkulla hyllyssä.
Silloin kun tilasin ekan digicameran Saksasta oli hintaero Suomeen tuhansia markkoja, nykyään se on aika olematon.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Hyvä!

Kyllä mä pikkusen enemmän voin maksaa että saan ostettua tavarat suomesta... Pyrin aina suomalaista suosimaan. Tunzen pumpuissa oli kuitenkin niin huima ero saksan ja suomen välillä.

Eheimin pumpussakin eron huomasi sillä 1060:siä sai kaksi samalla hinnalla saksasta kuin mitä sai suomesta.

Pitääkin soittaa heti Siniriuttaan ja kysyy tarjouksia ;)
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

amon kirjoitti:Hyvä!

Kyllä mä pikkusen enemmän voin maksaa että saan ostettua tavarat suomesta... Pyrin aina suomalaista suosimaan. Tunzen pumpuissa oli kuitenkin niin huima ero saksan ja suomen välillä.

Eheimin pumpussakin eron huomasi sillä 1060:siä sai kaksi samalla hinnalla saksasta kuin mitä sai suomesta.

Pitääkin soittaa heti Siniriuttaan ja kysyy tarjouksia ;)
Mistä kyselit Suomessa Tunzen hintoja, ero Saksan välillä on vain noin 30 euroa (johtuu Saksan pienemmästä arvonlisäverosta), kaikki muut tosiaan on sitten näin että osta Suomesta yksi saisit Saksasta kaksi.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kaupat

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

amon kirjoitti:(pikkusen hidas mutta jees.)
Voih, varrattuna entiseen nykyinen on varsinainen 'raketti' ;) Pitää ottaa huomioon että serveri sijaitsee fyysisesti Jenkeissä, tosin 100Mbit piuhan päässä. Jokatapauksessa nopeampi tämä nykyinen on kun vanha, sen voi varmaan jokainen allekirjoittaa (?)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

sam,

joo... kävin siinä vanhassakin... Onhan tämä kyllä ihan eri luokkaa... Aivan käytettävissä kyllä tälläkin nopeudella... (Heti minäkin valittamassa kun huomaan jotain kivaa suomesta :roll: )

rambi,

Siniriutasta kysyin melko tasan vuosi sitten...

silloin oli puhe niistä ilmajäähysistä... en sitten sen jälkeen kysellytkään sieltä mitään päivitystä hintoihin ;)
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

AW:n 'hitaus'

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

amon kirjoitti:joo... kävin siinä vanhassakin... Onhan tämä kyllä ihan eri luokkaa... Aivan käytettävissä kyllä tälläkin nopeudella... (Heti minäkin valittamassa kun huomaan jotain kivaa suomesta :roll: )
Valitella saa aina :) Ilman 'valituksia' ei kehitystä voi tehdä. Hitaus riippuu tietenkin aika paljon yhteysnopeudestakin, itse olen niin onnellinen ettei minun tarvi pelleillä modemilinjojen kanssa.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

amon kirjoitti:rambi,

Siniriutasta kysyin melko tasan vuosi sitten...

silloin oli puhe niistä ilmajäähysistä... en sitten sen jälkeen kysellytkään sieltä mitään päivitystä hintoihin ;)
Hinnat on tullut vuodessa reilusti alas, kyselin Lemmikkikeskuksesta kerran niitä ilmajäähdytteisia, niin vuosi sitten oli hinta noin 3000 mk ja nyt oli jotain 1500 mk. Uskon että Siniriutta saa niitä samaan hintaan.
Tatu Vaajalahti
Senior Member
Senior Member
Viestit: 568
Liittynyt: 23:26, 13.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tatu Vaajalahti »

Eikä varmaan vähiten nopeuteen vaikuta ASP -> PHP muutos ;)
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Tatu Vaajalahti kirjoitti:Eikä varmaan vähiten nopeuteen vaikuta ASP -> PHP muutos ;)
Sekin tietenkin ja että tietokanta vaihtui -> MySQL. Ennenhän oli käytössä MS Access, joka ei ollut ihan tarkoitettu tämäntapaiseen käyttöön :)
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

hmmm access... tossa just eilen töissä todettiin että accesshan on just näppärä --- kantamallien suunnitteluun ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”