artemian annosteluautomaatti?

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
paivihl
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 16:58, 05.10.2007
Paikkakunta: Espoo

artemian annosteluautomaatti?

Viesti Kirjoittaja paivihl »

Lehtikalan poikaset ovat noin viikon ikäisiä. Reissuun pitäisi päästää muutamaksi päiväksi. Ongelma on siis poikasten ruokkiminen. Olen kokeillut erilaisia tee-se-itse kokeiluja mutta toimivaa systeemiä en ole saanut aikaiseksi. Onko kukaan kehitellyt ruokinta systeemiä moiseen ongelmaan.

Ajatus olisi siis saada kuoriutuneita artemian toukkia jonkinlaiseen säiliöön, josta ne tippuisivat pikku hiljaa akvaarioon.
Kalastin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 22:42, 18.01.2004
Paikkakunta: Vantaa

Re: artemian annosteluautomaatti?

Viesti Kirjoittaja Kalastin »

Tähän asiaan on olemassa ihan laitekin:
http://www.aquaristikshop.com/aquaristi ... er/308004/

Omat käyttökokemukset on 10 vuoden takaa, joten muuta en nyt pysty sanomaan kuin että kyllä sieltä jotain artemiaa tuli. Määrästä jne en pysty sanomaan mitään. Omat taistelukalanpoikaset joutuu koekaniineiksi parin viikon päästä, kun itse lähden muutaman päivän reissuun.
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: artemian annosteluautomaatti?

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Minulla on tämä laite ja olen käyttänyt sitä pari kertaa perhoskirjoahvenpoikueen ruokinnassa. Oma kokemukseni on, että se ei toimi kunnolla. Artemiaa tuli hieman, mutta ei riittävästi poikueen ruokintaan.

Vika voi olla minun, saatoin mitoittaa suolan väärin tai tehdä jonkun muun virheen. Silloin kun hankin laitetta x vuotta sitten, lueskelin myös positiivisia kommentteja kyseisestä laitteesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”