Hjelp! bakteerien ruokinnasta kysyttävää.

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Tsuhna
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 17:02, 11.02.2015

Re: Hjelp! bakteerien ruokinnasta kysyttävää.

Viesti Kirjoittaja Tsuhna »

Juu kiitos tosi paljon. Juuri mittainen niitä. Koska "vahingossa" tuli laitettua hss sinne, pitäisihän vettä vaihtaa vai mitä?
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Hjelp! bakteerien ruokinnasta kysyttävää.

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Testit kertoo sille tarpeen. Jos joku muu typpiyhdiste kuin nitraatti on koholla, niin sitte vaihtoon. Toki nyt pitää muistaa myös se että nitraattia on turha mitata jos vedessä on muita typen yhdisteitä.
Tsuhna
Starting Member
Starting Member
Viestit: 46
Liittynyt: 17:02, 11.02.2015

Re: Hjelp! bakteerien ruokinnasta kysyttävää.

Viesti Kirjoittaja Tsuhna »

Totta. En ottanut tippatestit selvää onko se 0mg/l vai enemmän. Joten veikkaan että vedessä on hitusen nitraatti joten bakteerit toimivat. Huomenna vielä mittaan uudestaan.
missumi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 23:31, 17.04.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Hjelp! bakteerien ruokinnasta kysyttävää.

Viesti Kirjoittaja missumi »

Itse kypsytin juuri altaan hirvensarvisuolalla, bakuvalmisteella sekä kalanruualla. Miten siinä on kaksi menetelmää päällekkäin? Eli siis starttibakteerikanta + niille ruokaa + ammoniumia rasitteeksi, jotta kanta kasvaa, eikö se näin mene? Muutamassa päivässä nitriitti kohoaa ja sitten menee 10-15päivää, kunnes nitriitti nollaantuu. Näin mä olen tehnyt. Kalaton kypsytys siis. Itse en tajua tota kalallista, kun en ymmärrä miksi kaloja pitää altistaa kaikenlaisille myrkkypiikeille, mut jokainen tekee niin kuin haluaa :)
240l
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Hjelp! bakteerien ruokinnasta kysyttävää.

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Bakteeritiivistettä käytettäessä ei kaloja altisteta millekkään myrkyille. Akvaario on heti käyttövalmis. Nk. kalattomassa kypsytyksessä ei myöskään altisteta myrkyille, mutta se vaan kestää älyttömästi pidempään kun sitä typpibakteerikantaa lähdetään nollasta kasvattamaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”