pleko ja monniset

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
karokas
Starting Member
Starting Member
Viestit: 47
Liittynyt: 16:28, 03.03.2012
Sukupuoli: Nainen

pleko ja monniset

Viesti Kirjoittaja karokas »

eli sopiiko pleko, esim. iso seeprapleko tai safiiripleko monnisten kanssa? jos akvan lämpötila olisi 27 niin olisiko se sopiva plekolle ja jollekin monnisille?
lämpö: 27 , pH 7
sopisiko kalastoksi 450l:
pleko/plekoja, joku isompi ja pienempi?
lehtikaloja
3 klovninuoliaista
joku parvikala mikä menee lehtikalojen kanssa,..mietinnäs vielä
piikkisilmiä
monnisia esim leopardimonninen ja täpläpyrstömonninen menis tuossa 27 lämpöses?
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: pleko ja monniset

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

Mulla on 500l:Sessa isoseeprapleko monnisten seurana sekä pari muuta plekoa ja 27c. Hyvin tulee toimeen kunhan on paljon kannon koloja mihin saavat perustaa omat reviirinsä. Lämpötila suositus on 26-30.

Lehtikalat menee hyvin jos korkeus on minimissään 50cm. Jos haluat monnisia niin niitä ei kai tietääkseni voi ottaa nuoliaisten kanssa samaan altaaseen. Sellainen muistikuva että nuoliaiset teki jotain monnisille....

Kaikki monnisethan ei viihdy noin lämpimässä, mutta esim. helmimonnisia mulla on tuossa lämmössä ja monella muullakin.
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
karokas
Starting Member
Starting Member
Viestit: 47
Liittynyt: 16:28, 03.03.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: pleko ja monniset

Viesti Kirjoittaja karokas »

Mistä oot ostanu isoseepraplekon ja paljonko maksoi? mitä plekoja saa n 30e tai alle?
mulla lämpötila ois sen 27-28 astetta :)
lueskelin joo et helmimonninen ois sellanen mikä tykkää lämpimämmästä ja satulamonninen?
joo tuo on 60cm korkee eli lehtikaloille hyvä :)

Nuoliaiset voi syödä monnisilta silmät.. mutta nuo klovninuoliaiset on rauhallisempia, niin oon lukenu ja kuullu. mulla on ollu kauan jo 3 klovnia monnisten kanssa, en uskalla hankkia lisää klovneja tuohon 3 lisäksi koska jos ne uudet alkaiskin kiusaamaan monnisia. :) mutta jos näkisin niitten kiusaavan niin sitten erottaisin.

onko kokemuksia Helmipartamonnista?

olisiko tämä kalasto ok:
3 klovninuoliaista
2 lehtikalaa (aluksi 4-6 mistä sitten jää se 2)
10-15 timanttitetraa tai kongontetraa
6 piikkisilmää
10 helmimonnista, vai 15? mahdollisesti joku toinen monnislaji olis kiva lisäksi
1 Helmipartamonni
mahdollisesti joku pleko, esim. sokkelopleko

miltä kuulostaa? ehdotuksia? akvaarion mitat: leveys: 151 syvyys: 51 korkeus: 66 cm.. kyseessä siis juwel rio 400 eli 450l
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: pleko ja monniset

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

Olen ostanut isoseepran muistaakseni toiselta harrastajalta. 30e on varmaan halvin hinta mitä pleko voi maksaa ja nekin aika pienten hinta, jos on aikuiskoossa niin yleensä pyydetään enemmän. Ja tääkin hinta yleensä toisilta harrastajilta, liikkeissä maksaa heti enemmän.

Kannatta noi parvikoot olla monnisilla ja tetroilla paljon suuremmat tuon kokoisessa altaassa. Mulla 500L:sessa 200x50 pohjalla varmaan n.40-50 monnista eikä vieläkään ahtaalta näytä. Ja punapäätetroja mulle ehdotettiin 100 kpl. :) Tietty kongontetrat on aika paljon isompia. Joten niille pienempi parvi...niistä ei mulla kokemusta.

Partamonnista on kokemusta. Mulla oli muistaakseni joskus aikanaa yksi sellainen 200l:sessa ja oli tosi kiukkuinen monnisille ruoka-aikana ja ajoi paikalta. Mutta näissä on paljon eroja.
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”