577L

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Matias95
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 17:40, 30.10.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Savonlinna

577L

Viesti Kirjoittaja Matias95 »

Ja näin sitä sitten tuli bongattua tori.fi myyntipalstalta uusi akvaario ja eihän siitä seurannut muuta kuin älytön halu saada se!
Ja niinhän siinä kävi että se tuli ostettua, nytten se komeilee olohuoneessa tyhjillään, koska en ole löytänyt mieluista hiekkaa siihen ja sen takia projekti seisoo.
Altaan mukana tuli 2 ulkosuodatinta (eheim professional2 ja rena filstar xp3) 300W lämmitin, ja valaistus.
Ajatuksena olisi tehdä altaasta seura-akvaario johon pääsisi nykyisestä akvaariostani 2kpl helmirihmakaloja, n.25kpl Danio burma, 1partamonni, 3kpl miljoonakaloja ja 3kpl punapäätetroja.
Haluaisin ehkä hankkia lisäksi lehtikaloja kalojen seuraksi, mutta mietityttää miten ne tulisivat toimeen helmirihmakalojen kanssa.
Vaihdoin yhden kulman silikoonit koska ne olivat huonokuntoiset. Akvaariossa on 3kpl 3D taustoja silikoonattuna taustaan.
http://tinypic.com/r/15h1o2v/8
Ajatuksena olisi pitää akvaario avoimena ja haluaisin hankkia akvaarion päälle tulevan valaisimen http://www.arcadia-aquatic.com/overtank-luminaire-ot2/ jotain tuon laista, osaisitteko kerto hyviä valaisin merkkejä/jälleenmyyjiä.
Ilolla odottelen mitä kaikkea tämä projekti tuo tullessaan :)
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: 577L

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Punapää tetra on parvikala joten tuon kokoiseen altaaseen ottaisin 30kpl vai oliko se tarkoituskin, mutta jäi nolla kolmosen perästä pois :)
Lehtikalat on ihan jees, mutta ne pistelee poskeensa nuo 2cm Daniot välittömästi. Altaan mitoista ei ollut mitään mainintaa niin jätän tuon valaisin systeemin ihan sun omaan harkintaan :mrgreen:
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: 577L

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Komppailen joedoe'ta, itseltäni löytyy punapäätetroja ja alle 8 yksilön parvessa tuppaavat stressaamaan, haalenemaan (-> sairastumaan, kuolemaan...). Ja niiden kotiutus kannattaa tehdä huolella, ovat kuljetusherkkiä. Nämä pari "vikaa" lukuunottamatta ovat todella mukava, viehättävä ja aktiivinen laji. Tuntuvat pysyvän paremmin parvessa kuin muut tetrat ja olen lukenut netissä muidenkin tällaista havainneen.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: 577L

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Matias95 kirjoitti:Ajatuksena olisi tehdä altaasta seura-akvaario johon pääsisi nykyisestä akvaariostani 2kpl helmirihmakaloja, n.25kpl Danio burma, 1partamonni, 3kpl miljoonakaloja ja 3kpl punapäätetroja.
Mä kasvattaisin noiden nykyisten kalojen parvikokoja ihan huomattavasti. Ehkä millikset jättäisin tästä kokoonpanosta pois, jollet satu saamaan pehmeän veden kantaa. Lehtikalat syövät noita pikkufisuja, joten joku muu isompi pääkala vois tulla paremmin kyseeseen. Nuo kun ovat aika sukkulanmallisia eikä niinkään korkeita.
Matias95 kirjoitti:Ajatuksena olisi pitää akvaario avoimena ja haluaisin hankkia akvaarion päälle tulevan valaisimen http://www.arcadia-aquatic.com/overtank-luminaire-ot2/ jotain tuon laista, osaisitteko kerto hyviä valaisin merkkejä/jälleenmyyjiä.
Ilolla odottelen mitä kaikkea tämä projekti tuo tullessaan :)
Mulla on Arcadian Overtank ittellä, tosin se vanhempi T5-malli. Ostin sen vuonna 2008 ja olen ollu siihen kyllä tyytyväinen. Aiemmassa kodissa se roikkui niillä vaijereilla altaan päällä, täällä se on kiinnitettynä jaloilla tohon altaan reunaan. Putkia oon tohon säännöllisesti vaihtanu, aina on pelittäny hyvin. Tosin tossa pari viikkoa sitte huomasin, ettei yks putki pala. Vaihdoin siihen uuden putken, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Jostain syystä siis yks putki on pimeenä. Mut eipä se oo niin nöpönuukaa, 4 putkea on tohon jo vähän liikaa, kun ei oo mitään peruskasveja ihmeempiä tossa kipossa. Mut tosiaan tosta OT2-mallista en sen koommin puhu mitään, ku sitä mulla ei oo, mutta toi vanhempi on kyllä ollu hintansa arvonen.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Matias95
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 17:40, 30.10.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Matias95 »

Joo elikkäs akvaarion mitat unohtui mainita :D eli 160x60x60 joka tekee sen 577L tilavuudeltaan, lehtikaloja en taidakkaan hankkia tähän altaaseen vaan aikomus on tehdä Aasialais tyyppinen seurala, ei biotooppia vain Aasiaanpainottuvia kaloja. Eli miljoonakalat kyllä joutavat pois :D, Punapäätetroja minulla oli aikaisemmin parvi mutta ne ovat kuolleet pois yksitellen :/ nekin joutaisivat pois.
Aikomuksena olisi tilata mustaa soraa
http://www.lemmikkitalo.fi/akvaario/kor ... -20kg.html
Onko kokemuksia kyseisestä sorasta ja paljonko arvelisitte tarvitsevan kyseistä soraa akvaarioon?
577L Kiekkola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”