Nostalgian lyhyt oppimäärä

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Mä en ole mun appelsiiniakaan nähnyt kasvien kimpussa. Punkku välillä natustaa tiikerilummetta, mutta harvoin sitäkin. Nuo saa kuitenkin kasvispitoista ruokaa päivittäin ja erinäisiä tuorekasviksia ahkeraan myös.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:Mä en ole mun appelsiiniakaan nähnyt kasvien kimpussa. Punkku välillä natustaa tiikerilummetta, mutta harvoin sitäkin. Nuo saa kuitenkin kasvispitoista ruokaa päivittäin ja erinäisiä tuorekasviksia ahkeraan myös.
Harvoin appelsiiniakaan näkee puskissa, mutta todisteita on jäänyt! Isompi aplari on ainoa, jonka suu on riittävän suuri vitamelan lehdille jääneisiin mussutusjälkiin! 8O
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti:Mä en ole mun appelsiiniakaan nähnyt kasvien kimpussa. Punkku välillä natustaa tiikerilummetta, mutta harvoin sitäkin. Nuo saa kuitenkin kasvispitoista ruokaa päivittäin ja erinäisiä tuorekasviksia ahkeraan myös.
Harvoin appelsiiniakaan näkee puskissa, mutta todisteita on jäänyt! Isompi aplari on ainoa, jonka suu on riittävän suuri vitamelan lehdille jääneisiin mussutusjälkiin! 8O
Joo. Tosin mulla ainoa mussutettu kasvi on tiikerilumme ja sen kimpusta bongasin Punkun. Muiden kasvien lehdissä ei ole ollut ees jälkiä. Vielä.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

mirauria kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti:Mä en ole mun appelsiiniakaan nähnyt kasvien kimpussa. Punkku välillä natustaa tiikerilummetta, mutta harvoin sitäkin. Nuo saa kuitenkin kasvispitoista ruokaa päivittäin ja erinäisiä tuorekasviksia ahkeraan myös.
Harvoin appelsiiniakaan näkee puskissa, mutta todisteita on jäänyt! Isompi aplari on ainoa, jonka suu on riittävän suuri vitamelan lehdille jääneisiin mussutusjälkiin! 8O
Joo. Tosin mulla ainoa mussutettu kasvi on tiikerilumme ja sen kimpusta bongasin Punkun. Muiden kasvien lehdissä ei ole ollut ees jälkiä. Vielä.
Kiitos!
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Pahoittelen heti alkuun eksessiivistä caps lockin käyttöä.

JEEEEE! MUN KOTONA ON LISÄÄNNYTTY!!! MÄÄ OON NIIN ONNELLINEN!

Kuva

Lähdin perjantaina illalla reissuun ja palasin juuri pari tuntia sitten kotiin. Olen tässä siivoskellut vähän reissuvermeitä pois ja kasannut Ikea tavaroita. Sitten huokaisin syvään ja ajattelin tarkastaa onko maailmanloppulassa jo Halle asettunut. :roll: Sitten meinasinkin nielaista kieleni. 8O Kalavauvoja! Kalavauvoja! Halle on ollut hullu koska sillon ollut vauvat tekeillä. Kannon pinta oli ihan täynnä free swimming fry. Haettuani kännykän kuvatakseni oli osa jo siirtynyt piiloon. Jee! En ole kalojen kasvatukseen perehtynyt, mutta toivoin voivani kasvattaa näitä keltakääpiöahvenia. Vielä on paljon opittavaa ja poikaset ovat pieniä, mutta... Nyt tuntuu hyvältä. 8-)
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Onnittelut iloisen "perhetapahtuman" johdosta! :mrgreen:
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Jeeeee!!! Hyvä hyvä ^^ Ei se oo vaikeeta joten yrittämään vaan 8-)
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Voi, onpa iloinen yllätys! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
poimii
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 20:01, 29.01.2015
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja poimii »

Ja nämä oli Lappeenrannassa? Mitenhän nopeasti kasvavat "luovutusikäisiksi"? Emmää muuten mut ku siellä on käyntiä aina sillon tällön.. :D
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

poimii kirjoitti:Ja nämä oli Lappeenrannassa? Mitenhän nopeasti kasvavat "luovutusikäisiksi"? Emmää muuten mut ku siellä on käyntiä aina sillon tällön.. :D
Oon toistaiseksi lukenut vasta, että pärjäävät 3 kuukauden ikään saakka äidin & iskänsä kanssa samassa altaassa. Tämä kutu tuli tosiaan yllätyksenä, koska vaikka olin suunnitellut viljelytoimintaa näiden kanssa, niin en uskonut, että alle kahdessa viikossa alkaisi tapahtua! :mrgreen:
Terroristillakin on muuten lapsosia! Paaaaaljon vähemmän kuin Hallella, varmaan alle 10. Ja ne ovat vielä paikallaan terroristin omassa kulmauksessa, mutta hentoa pyrstöä on havaittavissa niilläkin.

Päivitellen tänne tenavien kuulumisia ja jos pääsevät 1kk/2kk(?) ikään niin uskallan ehkä alkaa ottaa vaikka varauksiakin. [;)] Tänne aqua-webbiin tulevat kyllä myyntiin jos myyntiin saakka selviävät.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

mirauria kirjoitti:Jeeeee!!! Hyvä hyvä ^^ Ei se oo vaikeeta joten yrittämään vaan 8-)
Siltsu kirjoitti:Voi, onpa iloinen yllätys! :mrgreen:
Rockhill kirjoitti:Onnittelut iloisen "perhetapahtuman" johdosta! :mrgreen:
Thääääääänks! :mrgreen:
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Yritin äsken laskeskella 63 litraisen poikasia. Hallen omat ovat 30 tienoilla ja terroristilla poikasia on about 5. Terroristin poikasetkin ovat lähteneet liikkeelle. En ole nähnyt Yrmyn yrittäneen syödä kummankaan poikasia, mutta Halle häätää sen aina tullessa liian lähelle. Terroristin luona Yrmy ei ole edes yrittänyt käydä mun nähden. Halle oli mun töissä ollessa siirtänyt poikasensa altaan takaosasta vasemmalle etunurkkaan mikä oli hurjan kivaa paitsi että nyt on kaikki kotihommat tekemättä (kun siis olen viettänyt koko illan kyyläillen pikkusia). :D
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Siis molemmilla naarailla pesueet samaan aikaan? :mrgreen: Ei huono suoritus! [;)] Sillä ukolla on ollut lyhyestä virsi kaunis ja nyt sitten pakosalla molempia 8-)
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Kevis kirjoitti:Yritin äsken laskeskella 63 litraisen poikasia. Hallen omat ovat 30 tienoilla ja terroristilla poikasia on about 5. Terroristin poikasetkin ovat lähteneet liikkeelle. En ole nähnyt Yrmyn yrittäneen syödä kummankaan poikasia, mutta Halle häätää sen aina tullessa liian lähelle. Terroristin luona Yrmy ei ole edes yrittänyt käydä mun nähden. Halle oli mun töissä ollessa siirtänyt poikasensa altaan takaosasta vasemmalle etunurkkaan mikä oli hurjan kivaa paitsi että nyt on kaikki kotihommat tekemättä (kun siis olen viettänyt koko illan kyyläillen pikkusia). :D
Haha :D Se on ihan kamalaa, kun ei voi tehdä mitään. On vaan vahdattava lapsia :P
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Siltsu kirjoitti:Siis molemmilla naarailla pesueet samaan aikaan? :mrgreen: Ei huono suoritus! [;)] Sillä ukolla on ollut lyhyestä virsi kaunis ja nyt sitten pakosalla molempia 8-)
Joo, mää naureskelin ihan samaa, että aikamoinen rakastaja-Rasputin tuo Yrmy. Mutta nyt sillä tosiaan on vähän tukalat paikat. Halle tosin antaa Yrmyn heilua poikueensa lähettyvillä silloin kun Yrmy tulee häätämään mua altaan luota :D Seurailen Yrmyn oloja, jos alkaa näkymään jälkiä niin siirrän sen sit turvaan hurjilta akoilta. (Mutta ihan oikeasti... :roll: Oma moka Yrmy! :mrgreen: )
mirauria kirjoitti:Haha :D Se on ihan kamalaa, kun ei voi tehdä mitään. On vaan vahdattava lapsia :P
Lastenvahtaus on ihan kamalan ihanaa! Näin äsken kun terroristi pelasti tenavansa joutumasta suodattimeen. Kerkesin olla minuutin verran "vau!" ja "jee!" ja nyt oon että "montakohan siellä suodattimessa on..." :roll:
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Aahhahaaa :D Voi ei :'D Kohta sä hukut niihin, kun mä meinaan hukkua noihin lehtikaloihin :twisted:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Noniin. Päivityksiä. 400 litrainen koki eilen muodonmuutoksen. Lauantaina pitäisi Helsingin reissulta tarttua mukaan kasveja, jotka piristävät tuota vasemmalla olevaa kantokasaa. 8-)

Kuva

Mää tykkään tuossa uudessa sisustuksessa tuosta oikeasta reunasta ja tuosta isosta kannosta noin päin ja tuolla tavalla vähän keskemmällä. Muuten se on vähän, eh. Esimerkiksi tuo jaavansaniainen vaan jäi tuohon, koska partis ja otot tulivat siinä vaihetta sisustusta niin jalkoihin, että oli pakko luovuttaa. Olin kuitenkin jo useamman tunnin altaassa häärinyt. Kuvasta ei näy kun se on niin pieni, mutta kasasin altaassa olevat kivet kahdeksi ryhmäksi, ryhmä per altaan pääty.

Sitten huonoja uutisia. Lähdin pääsiäisenä reissuun, katsomaan isoäitiäni ja vaarini sisarta ja olin reissussa miltei viikon. Käppänäaltaassa ei ole poikasia näkynyt, kuolivat varmaan nälkään. Toivottavasti seuraavan kudun kanssa on parempi tuuri ja olen kotosalla. Semmosia.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Lauantaina shoppaillaan vaikka mitä! Itse pidän peukut ja ukkovarpaat pystyssä, että Linnassa on silloinkin ihania taistotätejä, joita Siltsu oli sieltä joku aika sitten bongannut. Ja kasveja. Ja kaikkea. Ja kun saan sen uuden valonkin sitten mukaan :mrgreen: Niin ja tangerine tiger -sukarapuja!
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Visumies
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 05:23, 27.01.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Visumies »

ViestiKirjoittaja mirauria » 21:13, 14.04.2015

Lauantaina shoppaillaan vaikka mitä.....Lehtikalanpoikasia ? 8-)
450 litraa suolaista visiota...mitenhän sitä osaisi...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Visumies kirjoitti:ViestiKirjoittaja mirauria » 21:13, 14.04.2015

Lauantaina shoppaillaan vaikka mitä.....Lehtikalanpoikasia ? 8-)
Mää en shoppaile hetkeen mitään lehtikaloja :P Mutta kyllä noita poikasia mukaan lähtee jokunen Tikkurilaan. Siitä sitten uusi iloinen omistaja tulee ne hakemaan. Keviksellekin oon niitä yrittänyt kaupata, mutkun niinkun se itse sanoi, sen on barbi girl :D
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Kevis kirjoitti:Noniin. Päivityksiä. 400 litrainen koki eilen muodonmuutoksen. Lauantaina pitäisi Helsingin reissulta tarttua mukaan kasveja, jotka piristävät tuota vasemmalla olevaa kantokasaa. 8-)
Kiva muodonmuutos ja raikkaalta näyttää :) ja noi kannot on upeita, sopii just tonne maisemaan!
240 litrainen ikuisuusprojekti.
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Noniin. Päivittäisinkö minäkin viimein lauantain eeppisestä reissusta.
Lähdin Lappeenrannasta 7.28 ja olin kotona 23.00. Kalat oli kotiutettu 02.00-03.00. Liikkeet missä käytiin ja järjestyksen on mirauria jo nätisti laittanut omaan päiväkirjaansa, joten turhaan mää sitä tänne kertaamaan. Olin liikkeissäni vähän mirauriaa hillitympi. [;)] :mrgreen:

Ostin vedensuosikin Itiksen Faunattaresta ja Helsingin Akvaariokeskuksesta 4 tulijuovabarbia, vihertuliplekon (Baryancistrus demantoides L200 high fin) ja mustanorsukalan (Gnathonemus petersii). Mustanorsukala veti mua heti puoleensa, mutta en ollut ollenkaan varautunut löytämään sellaista myynnistä ja meinasin jättää sen ostamatta, koska olisin halunnut lueskella niistä enemmän. Siltsulla oli kuitenkin kokemusta niistä ja kertoili kaikenlaista. Kerkesin vielä äkkiä kännykällä varmistamaan, että mun vesiarvot ja allas on sopiva tuolle kaverille. Sitten eikun myyjää hakemaan ja kavereita pussittamaan.

Vihertuliplekolle tuli nimeksi Risto-Inkeri ja mustanorsukalalle hupsis-ostamisen myötä Hulio Hups. Risto-Inkeri jaksaa vielä mennä piiloon kun näkee mun kävelevän altaan ohi, mutta on ekasta päivästä saakka seikkaillut myös päiväsaikaan esillä. Hulio ui allasta ympäri ja on niin söpö ja ihana. Kiitos Siltsu että kannustit ja taivuttelit mua tekemään ostopäätöksen, koska Hulio on niin hauska ja iloinen kala ja jos olisin jättänyt sen nyt ostamatta, en olisi sitä varmaan vuosiin saanut. Mun uudet tulijuovabarbit on niin pieniä! Ne on suurin piirtein romminokkien kokoisia. Ja Risto-Inkerikin on aika pieni verrattuna Läski-partikseen.

Kiitos Siltsulle ja miraurialle vielä kerran (omassakin päikyssä) reissusta!

Kuva

Risto-Inkeri osaa olla kuvattavana. Hulio ei.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Tuo norsu on vielä niin pieni ja suloinen <3 ihana!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Hulio on selkeästi vilkasta mallia :mrgreen: Mun Vahinko taas ei osaa poseerata. Kyllä se muuten hengailee etulasilla ja ties missä, mutta ootapas vaan kun kameran/puhelimen kanssa menee viereen. Kaveri katoaa hyvin vikkelään. Hmph.

Ai mitä? Mitenniin lähti lapasesta? Tosin. Niinhän mulla aina... Osaan olla aika sekopäinen ja myös yllyttää muita :twisted: Ja nyt mulla on hiilarit ja uusi valo 54:sessa ja tripartita kyhää jo uusia lehtiä :D Eli ei ihan turhia ostoksia! En kadu mitään!

Ja kiitos vielä täälläkin sulle myös. Ens kerralla uusiks! Ja kesällä Lahteen! :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Nostalgian lyhyt oppimäärä

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Aivan ihana Risto-Inkeri! Miekin haluuuun [:I] :D
240 litrainen ikuisuusprojekti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”