Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
15 neontetraa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 19:09, 11.01.2008

Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

Viesti Kirjoittaja 15 neontetraa »

Onko kenelläkään akvaariopöytänä vanhaa ompelukonepöytää? Meiltä löytyisi tuollainen vanha Husqvarna-pöytä, jossa on valurautaiset jalat ja olen miettinyt, että saisikos siitä akvaariolle pöydän.

Kestääkö valurauta akvaarion painoa, vai voiko se jotenkin murtua? Kokemuksia olisi mukava kuulla, jos jollakin on. :) Kovin suurta akvaariota tuohon ei mahdu, ehkä noin 100-litrainen korkeintaan, jolloin painoa tulisi korkeintaan 150kg. Laskin painoon myös akvaarion päälle hyppäävän kissan. :)

Tuo olisi aika kaunis akvaariopöytänä, jos vain kestää. Kirppareillahan noita on usein myynnissä, niin jos laittaisikin vaikka kaksi peräkkäin, niin mahtuisi isompikin akvaario päälle.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Valurauta varmasti kestää painon. Kestävyyden voi toki testata sillä että pari aikuista istuu pöydän päälle ja katsotaan kestääkö vai ei. Hienoja pöytiä noista ompelukonepöydistä on tehty. Kestävyyden testauksesta tulikin tarina mieleen. Oltiin joskus kaverin kanssa huonekaluliikkeessä katsomassa akvaariolle pöytää ja keskustelimme myyjän kanssa kestävyydestä. Myyjä väitti että varmasti kestää mutta meistä pöytä näitti niin heppoiselta ettei voi kestä. Ehdotimme myyjälle että pyytää työkaverinsa vielä paikalle ja noustaan kaikki neljä aikuista pöydän päälle ja katsotaan kestääkö. Jos kestää niin tehdään kaupat. Ei antanut lupaa kokeiluun joten pöytäkin jäi ostamatta
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
tnt73
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 11:30, 03.12.2012
Sukupuoli: Mies

Re: Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

Viesti Kirjoittaja tnt73 »

Mulla on 60 litrainen pytty vanhan singerin päällä, ei ongelmia, eikä varmasti 100
litraisenkaan kanssa. Kansi tossa mun koneessa on osissa, koska kone kääntyy pöydän sisälle, vanerin
palalla varmistin, että paino jakautuu tasaisesti.
hikkaandelisa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 11:57, 22.02.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

Viesti Kirjoittaja hikkaandelisa »

Meillä on ollut 100 litrainen akvaario vanhan ompelupöydän päällä ja kesti hyvin :)
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Juu, hyvin kestää!
Mulla oli aiemmin kans 100L:n alla ompelukonepöytä, mutta sillä erolla, että alkuperäinen puulevy ei ollut riittävän iso. Irroitin vanhan tason ja laitoin keittiö laminaattilevystä uuden. Hyvin kesti monta vuotta, kunnes tuli isompa akva tilalle [;)]
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
paulass
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 00:04, 24.02.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

Viesti Kirjoittaja paulass »

Tämäpäs oli hyvä tietää! Meillä on tällä hetkellä akvaario keskellä keittiön pöytää ja oon suunnitellu vaikka minkälaista harkko yms. viritystä jaloiksi. Navetan vintiltä löytyy vanha ompelukonepöytä joka saakin nyt ihan uuden käyttötarkoituksen... :D
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

ja hei... Isompi kalusteallas tuli tuon ompelukonetason tilalle, mutta onhan se niin nättikin, että aion hivuttaa tuon pöydän varastosta takaisin sisälle. Ja sitten sen tyhjäksi jääneen 100L uudelleen siihen päälle. Olen jo hiukan pohjustanut, että tuo pieni akva on hyvä säästää, mutta vaikea varastoida :mrgreen: Eli; mulla pöhisee se alkuperäinen pieni allas muiden joukossa ennen kuin mies ehtii tajuta mitä tapahtui 8-)
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
paulass
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 00:04, 24.02.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Ompelukonepöydästä akvaariopöydäksi?

Viesti Kirjoittaja paulass »

:mrgreen: Joo eihän sellaisen kannata antaa varastossa lojua! Ihmeellisiä noi miehet kun ne rajottaa ikävästi harrastuksia. Minä aloin kanssa puhumaan toista akvaariota johon mies totesi, että on niin heikot pohjat talossa ettei kestä.. :? :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”