Kimppatilaus

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Jos joku muu ei ota tota hihkuen hoitaakseeni, niin voisin koittaa jollain lahjoa eukon hoitaan sitä. Se puhuu kyllä saksaa, mutta ei välttämättä akvaariosaksaa!
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja homer »

Eikö olisi parempi jos saataisiin tavara suoraan Suomeen ?

Vaikka joutuisi CITES-luvan hakemaan.
Tietenkin jos lähetys vain käy Saksassa ja tulee heti Suomeen. (Indonesiasta tulee koneita varmaan enemmän saksan kentille kuin suomeen)

Toivotaan että onnistuu, tulee kivikin jo puolet halvemmeksi...
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Lähetin äsken sähköpostikyselyn Saksaan mutta soittakaa ihmeessä jos vaan siihen on mahdollisuus, puhelimessa selviä paremmin.
Ymmärsin että ei sen koneen tarvi lentää Saksan kautta vaan se alkuperäinen vastaanottaja on oltava se paikka mistä tilataan, eli hän on lähettänyt tilauksen Indonesiaan ja sieltä se lähetetään Saksan ympäristökeskukseen, mistä hän sitten hoitaa luvat kuntoon, eli kun paketti on Suomessa on siinä luvat mukana ja kunnossa.
Tästähän innostuu ihan kun uutta autoa olis ostamassa, toivotaan että kaikki mene hyvin (yleensä kun minä jostain innostun niin jotain menee aina pieleen), about parikymmentä kiloa vielä puuttuu, mutta uskon että Hartarin tai Mikkokoon avustuksella pääsemme kg rajan yli.
ealex
Advanced Reefer
Advanced Reefer
Viestit: 766
Liittynyt: 13:20, 09.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ealex »

Amon, puolet sinun listasta ei ole saatavissa kyseisestä kaupasta, tavaraa missä on tummansinisellä merkitty tilausmäärä-rivi ei ilmeisesti ole saatavissa. Indonesiasta yleensä ei saa Euphyllioita, Trachyphyllioita eikä Tridacnoja. Miten aiotte CITES-luvat hoitaa kun olette niin epätarkkoja?

Ainoa tapa miten yleensä kannatta tilata tavarat Indonesiasta on tilata paljon kiveä, sillä vähennetään riskit ja tasoitetaan kiinteät kustannukset. Ainoa kivi mitä kannatta tilata on ns. parempi kivi, eli Purple rock, Premium rock tms. Kyseisessä kaupassa on vain Base rock, mikä yleensä tarkoittaa huonompilaatuista kiveä.

Mielestäni ainoa järkevä tilausmäärä voisi olla yli 300 kg, silloin saa kilohinnan järkevälle tasolle.

Esim. Kimillä isommat Favitekset maksavat n. 40 € ja ne pakattuna painavat n. 4 kg, eli halvempi kuin Rambin laskelmat. Kyseisessä kaupassa on aika kevyet pakkaukset, mahtavatko elukat kestä elävänä Suomeen saakka?

Otitteko huomioon että Indonesialla on tapana lähettää n. 3/4 tilatusta tavarasta ja että tulee aivan erilaista tavara kuin mitä on tilattu? Miten tavarat jaetaan, kun rahat on maksettu etukäteen? Niin, ja lähetyksessä on vain yksi hieno koralli, mitä kaikki himoitsevat.

Kun Indonesialaisella tukkurilla on 3000 kg tilaus Saksaan ja 100 kg tilaus teille ja silmiensä edessä on yksi erittäin värikäs Acropora ja yksi erittäin ruma, ruskea Acropora niin ei ole mitään epäillystä kumpi joutuu mihinkin. Kimin pitempiaikainen asiakas-suhde voisi tässä tapauksessa merkitä jotain, niin kuin viime lähetyksissä onkin tullut aika laadukasta tavaraa.

Itse voisin kyllä tilata n. 100 kg elävää kiveä ja n. 50 kg muuta tavara kun isompi akvaarioni valmistuu, mutta en ole vakuuttunut että kannatta.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Lähetin Saksasta tullut vastauksen siitä CITES luvista kaikille tällä hetkellä mukana oleville sähköpostiin, siellä on tarkemmin lennoista ym asioista.

Ealex: onko kokemusta että sieltä tulee huonoa kamaa, uskon että sen Saksalaisen myyjän kautta kulkee tuhansia kiloja tavaraa ympäri maailmaa.
Jos minun tilaamista koralleista 20 % tulee ehjänä perille niin en ole rahallisesti hävinnyt mitään ( jos olisin ne täältä ostanut). [;)]
Rahtikulut laskevat siellä vasta 500 kg alkaen.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

ealex:

Amon, puolet sinun listasta ei ole saatavissa kyseisestä kaupasta, tavaraa missä on tummansinisellä merkitty tilausmäärä-rivi ei ilmeisesti ole saatavissa. Indonesiasta yleensä ei saa Euphyllioita, Trachyphyllioita eikä Tridacnoja.
PRKL [}:)] , duunis kun selasin listaa, ni ei ne mitään tummia ollut! Kaikki saman värisiä! Tää pisää mun tilauksen kyllä 100% eri valoon.

Ihmettelinkin sitä, että kuinka tuolta saisi euphyllia niin hyvin kun kaikki muut paikat valittaa että sitä on vaikee saada. Eihän noille oo vaan ku tiukemmat kiintiöt.

Kuten ealexkin totesi, on vähän suuri riski tilata esim. 7 acroporaa jos kaikki on samanlaisia ruskeita.

enää ei näytä yhtä hyvältä ku vartti sitten.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Selasin tota mestan katalookia, niin kyllä sielläkin noi tummalla merkityt on... tiedä häntä mitä ne tarkoittaa. Prkl. ;) Noita just olisin halunnut kun niitä saa niin kitsaasti täältä.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Lähetin niistä tummalla merkatuista myös kyselyn sinne, toivottavasti lauantai on siellä työpäivä niin sais vastauksen siihen.
Ite joudun sitten ne simpukat karsimaan pois mutta täytyy jotain muuta keksiä tilalle.
Silloin kun lähetätte minulle sen listan niin tehkää siitä exel tiedostosta liite ja laittakaa se minun e.mailiin., yhden semmoisen jo sain ja siitä saa parhaiten selville mitä on tilaamassa.
Vaikka sieltä tilataan semmoista mitä ei ole niin tuskin sitä laskutetaan.

Amon: laita sitten uusi lista jos kerran niitä koralleja ei ole saatavilla (jos nyt keksit sieltä jotain muuta tilattavaa).
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

... alkaa taas naama muuttua takas valkoiseksi ;)

Onhan siellä seriatopora, acropora & pocillopora... Isukki kanssa katteli tota listaa ihan kiinnostuneena, niin kyllä sieltä vielä saattaa löytyä mitä haluu.

Sit rupesin tosiaan sitä laskeen, että jos ostan 4 acroporaa: 1 makee, 1 sinänsä ok, 2 "rumaa" (sellaista ei ookkaan - tylsä parempi), niin oon kuitenkin saanut 4 yksilöä yhen täältä ostetun sijasta.

Koitin netistä, reefs.orgista ja reefcentralista hakee tosta carmenista jotain, mutta en löytänyt. Tietääks ketään mitään esim. saksalaista keskustelupalstaa?

Voihan sitä varmaan yrittää kans sitten tilatessa että laittaa toiveita tilaukseen... Voihan se olla että niitäkin huomioitaisiin.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

suomensin sen tekstin... okei, ei oo kaunista, mutta kai se on näin suurin piirtein:

tarvitset citeksen kun haluat tuoda maihin kivikoralleja ja elävää kiveä. Tämä sopimus tehdään minulle indonesiassa ja minä saan eu-maahantuonti-luvan täällä saksassa. Sitten voin lähettää luvan(?)sinulle, sekä lupa/valtakirjan toimia minun työntekijänäni sinun lentokentällä.
Sinun tulee tehdä maahantuonti järjestelyt suomessa:
1) ilmoita kentän eläintenmaahantuontiosastolle päivä ennen saapumista lähetyksestä. Lähetän sinulle AWB = Allowance Paper?? ennen sitä faksilla.
2) hae alkuperäinen AWB ja Fom B (?) lentokentän toimistosta
3) tee ilmoitus tulliin. Lähetän sinulle esitäytetyn lomakkeen. Sinun täytyy maksaa 16% arvonlisäveroa (EUst - EU standardi?) ja n. 3-15% tullauspalkkiota.
4) tee ilmoitus eläintenmaahantuontipuolelle, maksaa n. 40. LÄhetän sinulle esitäytetyn lomakkeen
5) hae lähetys. Maksua n. 10 varastoinnista

Sinun tulisi tarkistaa miten toimia lentokentälläsi, koska toimenpiteet saattaavat erota frankfurtinlentokentästä
jos haluat kiirehtiä tilausta, lähetä tilauksesi minulle edelleenlähetetäväksi minun toimittajalleni jotta cites luvan järjestäminen voidaan aloittaa.


Se mikä tossa nyt hieman epäilyttää on se että meidän pitäisi esittää ton työntekijää... en sit tiiä pitäisikö soittaa tulliin ja kysyä miten toi nyt sit ihan oikeesti on. Ja sit se, että jos toi kaifari häipyy meijän rahojen kanssa ja toi sen työntekijänä esiintyminen on laitonta, niin vähentääkö se meijän mahiksia saada rahoja takas rosiksessa. Hakee putkaan vielä koko lössin ;) Fakta on kuitenkin, että kama ei saa jäädä tulliin.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Siitä tullauksen käytännöstä pitäis vielä ottaa pikkasen selvää, kyllä tavara on sieltä heti saatava pois ettei jää sinne mätänemään.
Akvaariokauppiailta emme tässä asiassa neuvoja saa joten asiat on selvitettävä omin neuvoin.
Tilauksen voin lähettää maanantaina vaikka aamusta että saatais se lopullinen hinta tavaralle. Siinä menee varmaan jokunen päivä ennen kun sieltä tulee vahvistus tilaukselle joten se aika on käytettävä tullaus sotkujen selvittelyyn.
Joku vois maanantaina sen tullauksen lentokentällä selvitellä, minulla menee varmaan koko aamupäivä sen listan tekemisessä ja lähetyksessä ja iltapäivällä pitäis lähteä sitten töihin.

Onko kellään tilaajista faxia, sieltä tulee sitten päivää aikasemmin se faxi ja minulla ei ole semmoista laitetta käytössä. Lähettäkää numero jos semmoinen löytyy, jos ei niin mikä sitten neuvoksi (ostetaan 1000 euron faxi kimpassa [;)] ).
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Juuri tuli Saksasta posti niistä simpukoista ja korallien saatavuudesta , laitan heti siitä kopion kaikille.
Sen verran lueskelin että Indonesiasta ei saa vientilupaa simpukoille, kommentoikaa heti kun olette sen lukenut, uskon että siitä selviää mitä on saatavilla, päivittäkää sitten tilauslistat jos siinä on jotain mitä ei saa.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Hei, toi on hyvä maili!

Täsmentää mitä noi lajit pitää sisällään ja varmastikkin saa määrittää tarkemmin mitä lajei haluu.

EN nyt hirveen tarkasti ehi lukeen mitä toi sanoo, mutta periaatteessa eukolla (? :) ) on cites "pohjia" mitkä on jo tilattu -> ei tarttis oottaa citestä niin kauaa. Jos näin on, niin varmaan kannattaa sovittaa toi tilaus tohon pohjaan. Vai onko muitten tilaamat kamat täysin eri juttui?
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja homer »

Jokuhan oli tilannut samasta paikasta jotain ja homma toimi ?


Ajattelin tilata 20kg isompaa kiveä ja 20kg pienempää kiveä.

Kannattaisiko tilata samalla jotain levää syöviä kotiloita tms. ?
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Siinä sähköpostilistassa näkyy hyvin mitä kivikoralleja voi tilata, huomasitteko siinä listassa muutaman korallin takana on "denied EU " eli niitä ei saa eu alueelle tilata, harmitta pikkasen kun niitä Wellsophyllia radiata olis halunnut useamman tilata. Mutta kyllä se lista helpotti pikkasen , ainakin tietää mitä on saatavilla.
Pehmeitä koralleja sitten saa kaikkia tilata kun niihin ei erikseen rajotusta ollut. Laitan tänne muutaman kohdan siitä mitä en oikei ymmärtänyt, eli mitä eroa meille käytännössä on että tilataanko siitä listasta vai siitä mihin hänellä on cites luvat tulossa.
Pikkasen selvitän tässä vielä maksun jakautumista, jokainen maksaa oman kilomäärän, pakkauksen (15 kg per laatikko) ja sitten tiedysti tilattavan tuotteen hinnan. Kaikki kiinteät maksut (cites, vetenaria, ym ) jaetaan tilaajien kesken, arvonlisävero lasketaan sitten jokaisen tilaajan loppusummasta ja jokainen maksaa siitä sitten joko sen 16 tai 22 %.
100 kg raja on täynnä joten siinä mielessä tilaus onnistuu, tällä hetkellä on oman tilauksen lisäksi vielä kaksi tilausta.
Homer: jos haluat jotain kotiloita tai muuta lisätä tilaukseen niin pistä mailia lisän ne siihen.
Amon: laita sitten uusi lista sunnuntai iltaan mennessä.

I have ordered 2-3 Cites for import to germany. I hope this Cites arrive soon. Items are.

You can order your own Cites or take part of my Cites above.
If you want part of my Cites, i have to import first my part to germany and forward the cites afterwards to you, for use for your import there.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

Tilausten määrä vaihtelee 50 kg ja 150 kg välillä, suurin onkelma on se että kun ei tiedetä mitä koralleja sieltä sitten loppujenlopuksi tulee, jos se lista tulee vaikka päivää aikasemmin kun olis lähetys niin ku...ssa ollaan, pitäis saada päivän aikana kaikki tilaajat kiinni ja kysyä että mitä siitä listasta haluatte.
Jos vaikka tulee 60 kg koralleja ja siitä 30 % on jotain muuta mitä tilattiin niin mitä sitten teemme.
Helpoin tapaus on niillä ketkä ovat kiveä tilaamassa, kaksi tilausta oli ja kummassakin 40 kg kiveä, toinen niistä tilauksista on tosin vielä avoinna.
100 % varmaa loppullista listaa ei ole vielä ainuttakaan .
Olen tässä päivitellyt listoja useita kertoja ja kohta nousee jo savua päästä.

Korallien hinnat on kyllä halpoja mutta se tilausprosessi ei ole ihan yksinkertainen.
Jos nyt lähetätte päivitettuja listoja niin laittakaa loppuun että on lopullinen lista niin osan maanantai aamulla laskea onko kg määrä täynnä, jos aamulla ei ole tarpeeksi varmoja tilauksia niin olen jatkossa itse vielä mukana mutta tilauksen hoitamisen annan jonkun muun hoidettavaksi.
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja homer »

Kivi on sitä "premium" laatua ja sitä on pidetty pari viikkoa altaassa.

Mun tilanne on sellainen, että olen mukana vaikka tilaus tehtäisiin vasta 6kk päästä.

Parhaiten sopisi, että tilaus olisi Suomessa kesäkuussa kun on kesäloma ja
aikaa vaikka odotella kentällä milloin saapuu...
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Laitoin rambi sulle sen mun viimeistellyn listan.

Voin maanantaina soittaa tulliin ja kysyä mitä mieltä ne on noista jutuista.

Vielä siitä tavaran jakamisesta. Voisit rambi kysyä siltä carmenilta, että minkälaisissa pakkauksissa ne kamat tulee. Onks ne esim. läpinäkyvissä pusseissa ja onko niissä nimet päällä.

Akvaarioon laittamisessa on kyllä se, että ne pitäisi akliminoida rauhassa ja tähän menee aika kauan. Ja sit se, että mihin akvaarioon me saadaan mahtuun se koralliläjä kerralla.

Mieluiten kyllä jakaisin ne pusseissa.

Mietin, että miten sitten jaetaan...
Arvotaan tilaajille järjestys. Laitetaan korallit lajeittain kasoihin ja kukin vuorollaan voi käydä hakemassa niistä jonkun minkä on tilannut. Näin kaikki saa ainakin jonkun verran hyviä.

Toinen tapa olisi täysin arpoa korallit.

Kolmas tapa on arpoa korallit ja tämän jälkeen tasoittaa jakoa.

Neljäs tapa (mikä tulee jokatapauksessa), tapellaan nyrkein ketä ottaa mitkäkin! ;)

Viddu tää ei tuu oleen mikään helppo juttu! :roll:


Jakaminen varmaankin pitää perustua ihan arpomiseen. Jaetaan korallit tilaajien kesken niin, että kaikki saa omaan kasaansa mitä on tilanneet.
Korallit joita on useita, arvotaan tilaajien kesken. Laitetaan ne lattialle riviin ja arvotussa järjestyksessä siitä saa valita
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

amon kirjoitti:Laitoin rambi sulle sen mun viimeistellyn listan.

Voin maanantaina soittaa tulliin ja kysyä mitä mieltä ne on noista jutuista.

Vielä siitä tavaran jakamisesta. Voisit rambi kysyä siltä carmenilta, että minkälaisissa pakkauksissa ne kamat tulee. Onks ne esim. läpinäkyvissä pusseissa ja onko niissä nimet päällä.

Akvaarioon laittamisessa on kyllä se, että ne pitäisi akliminoida rauhassa ja tähän menee aika kauan. Ja sit se, että mihin akvaarioon me saadaan mahtuun se koralliläjä kerralla.

Mieluiten kyllä jakaisin ne pusseissa.

Mietin, että miten sitten jaetaan...
Arvotaan tilaajille järjestys. Laitetaan korallit lajeittain kasoihin ja kukin vuorollaan voi käydä hakemassa niistä jonkun minkä on tilannut. Näin kaikki saa ainakin jonkun verran hyviä.

Toinen tapa olisi täysin arpoa korallit.

Kolmas tapa on arpoa korallit ja tämän jälkeen tasoittaa jakoa.

Neljäs tapa (mikä tulee jokatapauksessa), tapellaan nyrkein ketä ottaa mitkäkin! ;)

Viddu tää ei tuu oleen mikään helppo juttu! :roll:


Jakaminen varmaankin pitää perustua ihan arpomiseen. Jaetaan korallit tilaajien kesken niin, että kaikki saa omaan kasaansa mitä on tilanneet.
Korallit joita on useita, arvotaan tilaajien kesken. Laitetaan ne lattialle riviin ja arvotussa järjestyksessä siitä saa valita
Olen lähettänyt kaikille tiedon tilaajien määrästä ym. mailiin.
Jos nyt kaikki menee hyvin ja tavarat tulee, niin olen sitä mieltä että saman korallin tilanneiden kesken korallit arvotaan, (minulla on ollut aina huono arpaonni [;)] )
Voisin kyllä kysyä että missä pakkauksessa korallit tulee, olis nyt ainakin nimet päällä, muuten pitäis jakaa säkit kaikkien kesken ja sitten soitella että minulla on sinun Acropora.
Joku vois lähettä sen kyselyn englanniksi tai saksaksi mun postiin, alan juuri laittamaan kaikkien tilauksia yhteen ja sitten lähetän ne.
Olen tässä miettinyt että olen ihan väärällä alalla töissä, jos kaikki menee hyvin perustan akvaariokaupan, tilausten kanssa on ihan mukava työskennellä :D
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja homer »

rambi kirjoitti:Olen tässä miettinyt että olen ihan väärällä alalla töissä, jos kaikki menee hyvin perustan akvaariokaupan, tilausten kanssa on ihan mukava työskennellä
Joo vähän sama kun mulla ennen matkaa, kun suunnittelee sitä.
Varailee hotellit, auton, lennot yms.
Melkein hauskampaa kun matkalla olo. :D
homer
Member
Member
Viestit: 313
Liittynyt: 23:21, 10.12.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja homer »

Kyselin Saksasta vielä kivestä ja lähetyksen kulusta.

Eli kivi on täysin valmista altaseen (cured, seeded) ja lähetys tulee suoraan Suomeen Indonesiasta. (Minulle jäi kuva että se tulisi Saksan kautta,mikä veisi aikaa)
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Onhan nyt sitten selvä, että mä en voi ottaa mitään vastaan ennen 20.5:tä. Oon reissussa tuon kaks ekaa viikkoa. Vaikuttaa meinaan, että ne kamat saattaa voida tulla aika nopeestikkin.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Ainii... oli puhetta siitä faksista. Tota meijän firman faksii voi käyttää: +358-9-3465 5711
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

amon kirjoitti:Ainii... oli puhetta siitä faksista. Tota meijän firman faksii voi käyttää: +358-9-3465 5711
Jep, jos kyselee faxia niin laitan kyseisen numeron.
Tuskin ne tavarat ennen 20.5 tänne tulee, silloin kun raha siirretään Saksaan se kestää viikon kun se on siellä ja Carmen ei ennen varmaan niitä laita tilaukseen.
Miten muuten se rahan siirto nyt onnistuu jos joku on vaikka matkoilla,
maksamisessä on pari vaihtoehtoa, joko mennään kaikki pankkiin ja maksetaan siinä tiskillä jokainen omansa tai sitten siirretään rahat jonkun tilille ja sieltä sitten ulkomaan maksu, makoin edellisen Carmenin tilauksen omalta koneelta ulkomaan maksuna ja kaikki meni hyvin.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Pitää taas pistää porukat maksaan ;)
Heh, tasan vuosi sitten kun oltiin reissussa, sanoin porukoille et käykää kattoo mun postia, pitäisi tulla paketti saksasta. Kyllähän se tulikin ja ne sen hakikin, mutta valitti vähän sitä, että en ollu etukäteen kertonut sen olevan viiden tonnin postiennakko ;)

Helpointa varmasti on kerää rahat yhteen paikkaan ja maksaa sit kerralla.

Ehkä Carmenille voi lähettää siitä kuitin, niin se rupee toimiin.

Se tilauslista mikä meni carmenille, sisälsi vain ne yleiset tilausnumerot? Eli tarkemmat lajit tulee ihan säkällä? Pystyisiköhän sitä tarkentaa sillä, jos vaikka laittaa vielä sen tarkemman listan perään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”