auttakaa mua !

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Peppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:50, 10.03.2013
Akvaarioseurat: en mihinkään
Sukupuoli: Mies

auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Peppee »

miten kaikilla on niin kirkkaat vedet akvaarioissa ja kasvit tosi puhtaita ja kirkkaat värit lasitkin tosi puhtaat ja hiekka ihanaa ?? miksi mul ei oo : ))
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Joka viikko putsataan leväiset lehdet roskiin ja lasit pyyhitään ihmesienellä. Siinä alkua.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Peppe on EVO-mies. Turha kai se on vinettää, jos ei mitään speksejä kehtaa tilittää.
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

kirahvi1 kirjoitti:Peppe on EVO-mies. Turha kai se on vinettää, jos ei mitään speksejä kehtaa tilittää.
Meni vähän ohi kommentin tarkoitus, mutta Peppee on ilmeisen nuori ja vasta aloittanut harrastaja, tuskin me aikuiset tarvitaan isän apua ostoksille.

Ja varsinaiseen kysymykseen, että kyllä se altaan yleisilme sieltä kohenee sitämukaa kun tieto ja taito karttuu. Aktiivisesti vain opettelemaan perusteita akvaarion hoidosta, vesikemiasta ja biologiasta, jotta oppii ymmärtämään mitä ja miten akvaariossa tapahtuu :)



...Jos nyt kuitenkin puhuttais vesikemiasta eikä veseikemiasta :mrgreen:
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Peppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:50, 10.03.2013
Akvaarioseurat: en mihinkään
Sukupuoli: Mies

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Peppee »

juu olen 13 vuotias poika : )) mulla on ollu toi akvaario tossa joku 4 kk ja kun kävin ostamassa tänään lisää kasveja,koska vanhat akvaariokasvit ovat ihan mustia semmosta sontaa siinä päällä että kannataisiko mun heittää ne kasvit pois jos se tarttuu niihin muihinkin kasveihin : ) ?? saattaa johtua siitä ettei mulla ollu akvaariossa silloin monneja : ))
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Peppee kirjoitti:juu olen 13 vuotias poika : )) mulla on ollu toi akvaario tossa joku 4 kk ja kun kävin ostamassa tänään lisää kasveja,koska vanhat akvaariokasvit ovat ihan mustia semmosta sontaa siinä päällä että kannataisiko mun heittää ne kasvit pois jos se tarttuu niihin muihinkin kasveihin : ) ??

Olisikohan jotain levää tai ettei suodatus ehkä ihan toimiva? Jossain toisessa ketjussa mainitsit altaan koon, en nyt tähän hätään muista sitäkään, ja että kaloja olisi vain yksi miljoonakala? Mutta osaatko kertoa millainen suodatin sulla siinä akvaariossa on ja oletko saanut akvaarion niinsanotusti kypsänä joltain vai onko ihan uutena tullut?
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Jokioinen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 01:11, 14.02.2013
Sukupuoli: N/A

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Jokioinen »

Tia-Teresia kirjoitti:
kirahvi1 kirjoitti:Peppe on EVO-mies. Turha kai se on vinettää, jos ei mitään speksejä kehtaa tilittää.
Meni vähän ohi kommentin tarkoitus, mutta Peppee on ilmeisen nuori ja vasta aloittanut harrastaja, tuskin me aikuiset tarvitaan isän apua ostoksille.

Ja varsinaiseen kysymykseen, että kyllä se altaan yleisilme sieltä kohenee sitämukaa kun tieto ja taito karttuu. Aktiivisesti vain opettelemaan perusteita akvaarion hoidosta, vesikemiasta ja biologiasta, jotta oppii ymmärtämään mitä ja miten akvaariossa tapahtuu :)
Tahi vasektomiasta. ;)

No sillä ei nyt ole merkitystä onko nuori tai vanha aloitteleva akvaristi, mutta silti kirahv1n kommentti on ihan turha. Tollasilla viesteillä karkoitetaan uudet. Hyi sua aikuinen mies!

Mutta Peppee. Valaistuksesta on myöskin paljon kiinni. Näyttääkö keltaiselta tai "kirkkaalta". Ja kyllä sitä itsekkin joutuu ainakin viikottain laseja puhdistaa. Itse käytän Danske pankin tilitunnuksia tähän tarkoitukseen. Luottokortinkokoisia muovisia. Lähtee helposti. Ja sitten vedenvaihdon yhteydessä kakat pois pohjalta lappoamalla.
Peppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:50, 10.03.2013
Akvaarioseurat: en mihinkään
Sukupuoli: Mies

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Peppee »

juu se on se 1 miljoonakala juttu on mun ja tota ostin käytettynä ja siinä oli fluavly 4+ sisäsuodatin mutta ostettiin muutamapäivä sitten siihen eheim pickup 2012020 tämä eheim on tarkoitettu alle 200l akvaariolle ja valaistus toinen lamppu vähän liilahtava ja toinen kellertävä : )
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Peppee kirjoitti:juu se on se 1 miljoonakala juttu on mun ja tota ostin käytettynä ja siinä oli fluavly 4+ sisäsuodatin mutta ostettiin muutamapäivä sitten siihen eheim pickup 2012020 tämä eheim on tarkoitettu alle 200l akvaariolle ja valaistus toinen lamppu vähän liilahtava ja toinen kellertävä : )
Osaatko yhtään sanoa minkä kokoinen akvaario on? Saatko vanhemmilta yhtään apuja akvaario asioissa muutoin kuin ostoksille?
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Peppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:50, 10.03.2013
Akvaarioseurat: en mihinkään
Sukupuoli: Mies

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Peppee »

akvaario on 160l olen lukenu akvaariosta varmaankin joku puol vuotta ja saanut kavereiltani tietoa ja tietenkin täältä ja akvaariokauppialta ja akvaariolehdistä äiti ja isä ei minua akvaariossa auta eikä tule auttamaankaan : )) he eivät älyä mistään mitään. tänään akvaariokauppiaskin meni ihan hämmilleen ja sanoi että mistä sinä tuon kaiken tiedon olet hankkinut päähäsi : ))
jonval
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 12:17, 11.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja jonval »

Jokioinen kirjoitti:
Tia-Teresia kirjoitti:
kirahvi1 kirjoitti:Peppe on EVO-mies. Turha kai se on vinettää, jos ei mitään speksejä kehtaa tilittää.
Meni vähän ohi kommentin tarkoitus, mutta Peppee on ilmeisen nuori ja vasta aloittanut harrastaja, tuskin me aikuiset tarvitaan isän apua ostoksille.

Ja varsinaiseen kysymykseen, että kyllä se altaan yleisilme sieltä kohenee sitämukaa kun tieto ja taito karttuu. Aktiivisesti vain opettelemaan perusteita akvaarion hoidosta, vesikemiasta ja biologiasta, jotta oppii ymmärtämään mitä ja miten akvaariossa tapahtuu :)
Tahi vasektomiasta. ;)

No sillä ei nyt ole merkitystä onko nuori tai vanha aloitteleva akvaristi, mutta silti kirahv1n kommentti on ihan turha. Tollasilla viesteillä karkoitetaan uudet. Hyi sua aikuinen mies!

Mutta Peppee. Valaistuksesta on myöskin paljon kiinni. Näyttääkö keltaiselta tai "kirkkaalta". Ja kyllä sitä itsekkin joutuu ainakin viikottain laseja puhdistaa. Itse käytän Danske pankin tilitunnuksia tähän tarkoitukseen. Luottokortinkokoisia muovisia. Lähtee helposti. Ja sitten vedenvaihdon yhteydessä kakat pois pohjalta lappoamalla.

Oi onpa mukava huomata että täällä halutaan pitää keskusteluissa hyvä ja mukava henki :) Itsekin liityin tänne vasta tänään, kun olen huomannu että googlaileepa sitten mitä akva-aihetta tahansa niin täältä löytyy laajin tuntemus ja paljon aktiivisia ihmisiä jotka haluaa auttaa! Mukava keskustelutunnelma on kyllä tosi tärkeä juttu tällaisilla palstoilla, ilkeilijät voi mennä Suomi24:ään!
Jonna
Peppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:50, 10.03.2013
Akvaarioseurat: en mihinkään
Sukupuoli: Mies

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Peppee »

samaa mieltä tämä rentouttaa mukavasti eikä virheitä tule akvaarion kanssa kun kaikken tiedon saa täältä,vaikka tänne ei pysty tunteitaan purkamaan koulukiusauksesta mutta auttaa silti rentoutumaan : )
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Hienoa, että hankit tietoa :) Perusasioiden osaaminen ja ymmärtäminen on kaiken A ja O onnistuneeseen akvaarionpitoon :)

Ymmärsin että saattaisit Peppee olla jostain seutuvilta, kun tuonne meidän yleiseen ketjuun olit käynyt ilmoittautumassa :) laitatko mulle vaikka yksityisviestillä tarkemmin asuinpaikkakuntasi, jos meistä joku asuisi lähelläsi ja voisi toimia jonkunnäköisenä tuutorina alkuun pääsyssä :)

Ja kyllä siittä kiusaamisestakin saa purkautua, ihan varmasti. Mä luulen että meistä on aika moni saanut siitä osansa :(
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Jokioinen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 01:11, 14.02.2013
Sukupuoli: N/A

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Jokioinen »

Peppee kirjoitti:samaa mieltä tämä rentouttaa mukavasti eikä virheitä tule akvaarion kanssa kun kaikken tiedon saa täältä,vaikka tänne ei pysty tunteitaan purkamaan koulukiusauksesta mutta auttaa silti rentoutumaan : )
Voihan. ---> http://aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=28

Ja kiusaamiset on tärkeetä saada ulos.

Nimimerkillä: Koulukiusattu 1-9 luokat. Eipä uskois musta tänäpäivänä. :)
Peppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:50, 10.03.2013
Akvaarioseurat: en mihinkään
Sukupuoli: Mies

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Peppee »

mitä löydän tuosta linkistä : ) ??
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Peppee kirjoitti:mitä löydän tuosta linkistä : ) ??
Siellä on osio yleistä keskustelua, siellä voi jutella ihan mistä vaan mikä ei liity akvaarioihin tai kaloihin millään muotoa, eli vaikka siittä koulukiusaamisesta :) ...Kuten sanoin, meitä saman kokeneita on täällä varmasti paljon :)
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Peppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:50, 10.03.2013
Akvaarioseurat: en mihinkään
Sukupuoli: Mies

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Peppee »

juu ja tota nii kannattaako mun heittää noi leväset kasvit menemään ??
Tia-Teresia
Senior Member
Senior Member
Viestit: 508
Liittynyt: 22:49, 19.03.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loimaa

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Tia-Teresia »

Peppee kirjoitti:juu ja tota nii kannattaako mun heittää noi leväset kasvit menemään ??
Koita lähteekö kädenlämpöisellä vedellä varovasti "hinkaten" puhtaaksi, jos ei, niin sitten kannattaa heittää jos muuten vaikuttavat huonokuntoisilta myös, niin eivät välttämättä jaksa enään ponnistaa levän seasta kasvuun.
...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...

Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
Jokioinen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 01:11, 14.02.2013
Sukupuoli: N/A

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Jokioinen »

Peppee kirjoitti:juu ja tota nii kannattaako mun heittää noi leväset kasvit menemään ??
Onkos kaikki levässä? Vai voisiko nyppiä leväiset lehdet pois? Eli mitä kasveja sulla siellä on? Olisko kuvia mahdollista saada?

Kyselyikä mullakin. :)

Tietäis vaan mistä levästä kyse. Piilevästä?
Peppee
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 17:50, 10.03.2013
Akvaarioseurat: en mihinkään
Sukupuoli: Mies

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Peppee »

juu tota kaikki lehdet ovat ihan levässä ja olen kokeillut nyppiä levää irti mutta lehti vain ja odotas hetki niin katson saanko kuvan : ))
Ripari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 14:57, 27.01.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: auttakaa mua !

Viesti Kirjoittaja Ripari »

Lueppa Sisson varsin perusteellinen kirjoitus aiheesta
http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php? ... 2#p7090101
200l seurala
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”