Melko uuden käyttäjän kokemuksia Aqua-Webistä

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Nardimai
Member
Member
Viestit: 271
Liittynyt: 20:47, 01.03.2011
Akvaarioseurat: Turun Akvaarioystävät ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Melko uuden käyttäjän kokemuksia Aqua-Webistä

Viesti Kirjoittaja Nardimai »

Olen suht uusi käyttäjä täällä ja kokemukset ovat olleet todella positiivisia jo pelkästään sivujen olemassa olon takia. Luin juuri sivujen historiaa ja alku on ollut pientä ja sivustoa joka on kasvanut hiljakseen. Sitä ollaan päästy jo kaupalliselle tasolle. Suosio on Suomen mittapuussa suuri. Kasveja liikkuu useampi kilo päivässä ja tietoa on paljon jaettu. Sivusto lisää mielestäni erittäin voimakkaasti innostusta akvaarion harrastamiseen, sen olen itse jo todennut. luulen ettei läheskään kaikki täällä olisi niin aktiivisia harrastajia ilman tätä sivustoa? Kauppiaille tämä on surmanloukku tai kultakaivos. En itse esimerkiksi olisi JuTaa tilannut tai merkistä edes tiennyt ilman tätä sivustoa. Moni nettikauppakin, joka ei ole Googlelle suostunut maksamaan, olisi melko tuntematon ilman tätä foorumia.

Ylläpito on vähintäänkin aktiivista, en moista ole koskaan nähnyt. Aktiivisuudella tarkoitan kieliasujen ja kirjoitusvirheiden korjaamista, joka on nyt saanut itseni "häpeämään" kirjoituksiani. Itseäni on opetettu joskus chattien alkuaikoina kirjoittamaan vaan nopeasti sen koommin mistään suuresti stressaamatta. "nyt puhutaan netissä" on mulle sanottu. Silloin ei "puhuta" kirjakieltä. No kenkää enkä varoituksia ole täällä saanut, mutta tarkkana pitää kai olla? Paljon pilkkuvirheitä/isoja kirjaimia ja muita virheitä korjataan. Luki/kirjoitushäiriöinen hyvä kaverini ei kyllä täällä kehtaisi riviäkään kirjoittaa. No, kai senkin voi yksityisviestillä selittää, että on joskus kaatunut ja aivot ollu näkyvissä? Tarkoitus ei ole mollata sivustoa, lähinnä ihmettelen kieliasun tärkeyttä? itse kokisin melko nolona, jos viesteissäni olisi usein alla kommentti: "pilkut, isot kirjaimet ja rivitys korjattu". Se voisi ehkä lannistaa kirjoittamista, vaikka 200 ihmistä odottaisi kuin kuuta nousevaa, että se lukihäiriöinen "guru" jakaisi taas tietämystään meille jotka haluaisivat jotain akvaariosta tietää..(tässä on muuten hiukan todellisuutta mukana - se guru).

Muutenhan täällä on suht vapaa sana ja itse kovana mielipiteiden laukojana pidän sitä edellytyksenä. Tietenkin noudattaen hyvää makua. Ja erityismaininta (uutena käyttäjänä, lastensuojelussa työssäkäyvänä) Täällä on huomioitu/tiedostettu todella hyvin, että lukijat ovat usein hyvinkin nuoria. Kannattaa aina katsoa siitä profiilista ikä ennenkuin lähtee väittelemään vastaan ja laukomaan omia aatoksiaan. Yleisestikin kannattaa kirjoittaessaan ajatella täällä olevan lapsia, naisia, miehiä, mummuja, vaareja, isiä, äitejä, rakastavaisia ja kaikkia kellä on kaloja!

Mutta, todella hyvä sivusto ja todellakin aktiivinen/hoidettu. Miten noita tähtiä saa? Ei varmaan tällä tavalla :mrgreen:
Mika Litja
Amos
Senior Member
Senior Member
Viestit: 710
Liittynyt: 01:35, 01.05.2008
Sukupuoli: Mies

Re: Melko uuden käyttäjän kokemuksia Aqua-Webistä

Viesti Kirjoittaja Amos »

Tähtiä saa kun kirjoittelee vietiketjuihin "vaude" , "hieno allas", "vähän vaikea sanoa, mutta olisko tummaleväpleko?" jne kaikkea muuta rohkaisevaa mitä me kaikki tarvitaan :D
1000, 100 ja 10 litraa
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Melko uuden käyttäjän kokemuksia Aqua-Webistä

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Tähtiä tosiaan saa ihan vain sen mukaan miten monta viestiä on kirjoittanut, olivat ne sitten turhia tai hyödyllisiä.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”