Tauolle

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Tauolle

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Jättäydyn tauolle AW-kirjoittelusta kauppapalstaa lukuunottamatta. Viime aikoina olen suuresti turhautunut keskusteluun täällä useista syistä ja huomannut olevani tarpeettoman usein todella ärtynyt ja pahantuulinen luettuani foorumia. Vetäydyn siis suosiolla hetkiseksi ja palaan kun koen sen taas järkeväksi. Voi olla että piankin, voi olla että menee pidempään. Kiitoksia kaikille teille, joiden kanssa keskustelu on ollut antoisaa ja palkitsevaa, kiitos myös teille joiden kanssa olen saanut käydä mukavaa ajatustenvaihtoa yksityisesti ja erityiskiitos teille vanhoille konkareille jotka vieläkin jaksatte kaulita ja kääntää näitä samoja asioita edestakaisin. See you!
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja urppis »

Itsellesi suuri kiitos hyvistä neuvoistasi. vaikkakaan niitä hyviä ja antoisia keskusteluja ei varmasti meidän välillä ole ollut... Vietähän antoisa aw vapaa ja nollaa.
Itselläni oli tuo kiukku koko palstaa vastaan viime talvena vasta palstalle rekisteröityneenä.
Ymmärrän turhautumisesti ja pyydän itseni puolesta anteeksi jääräpäisyyttäni. Tieto rekisteröityy vaikka toiminta jatkuu ennallaan monelta osin.
Monelta osin ajatus perustuu "don´t do as i do, do what i say" Meininkiin...
Tulehan taas takaisin!
1000 litraa vesivahinkoa
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Harmi, kun jättäydyt taustalle, mutta ymmärrän kyllä ihan hyvin - mäkin jouduin vetämään AW:iin hajuraon joksikin aikaa, koska alkoi eräät topiikit kyrsimään... :| Katsotaan, miten homma lähtee sujumaan tauon jälkeen. Mutta hyvää "taukoilua" - toivottavasti minä en ole yksi niistä syistä teikäläisen taukoiluun [;)] Ja kiitos korvaamattomista vinkeistäsi meidän sironeito-helvettiin! <3
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja urppis »

Tähän ketjuun on ihan hyvä laittaa oma pikku turhautuminen...
Minä en enää jaksa tätä touhua. Eri syystä kuin Mari.
Itse turhaudun siitä periaatteesta, jolla tietty porukka teilaa tietyn porukan kirjoittelut... Olen niin väsynyt tuohon pilkun ännäämiseen, siihen kuinka sivu tolkulla kiistellään, kummasta kulmasta on parempi tipautta ruoka altaaseen, taikka pitääkö etu valot sytyttää ennen takavaloja. Tällaiseen tyyliin, nämä nyt olkoot vertauskuvia.
oon vapaa päiviäni tässä vietellyt ihan liikaa aw:llä ja nuppi jumissa.
Se on tauon paikka!
Minä en jaksa suuttua enää semmoisista asioista kun tyjhennetäänkö akvaariosta muutama litra vettä kalaämpäriin lapolla vaiko kulholla. Helvetti ihan sama!
Tuos kohin tuli urppiksen mitta täyteen!
Nähään jos nähään!
En tiiä koska, voi olla, että piankin... [;)] tai sitte ei...
1000 litraa vesivahinkoa
zelex
Junior Member
Junior Member
Viestit: 143
Liittynyt: 14:11, 02.08.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vihti

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja zelex »

Voi ei urppis... toivottavasti mun vitsinheittoni siinä Ma7xGen topicissa ei nyt aiheuttanut sun poistumistasi? Olin tarkoittanut sen keventäväksi kommentiksi mutta taisin sohaista risukasaan tahattomasti lappoamisheitollani. Ainakin mulle tulee vähän ikävä, uutena kirjoittelijana olen huomannut mukavan suhtautumisesi monessa topicissa. Olet kyllä oikeassa noin muuten, täällä tulee tosi korkea kynnys kysyä yhtään mitään. Joko olisi pitänyt käyttää hakutoimintoa tai sitten opetella/lukea/osata paremmin se asia mistä olisi halunnut lisätietoa :roll:
240l, 180l, 60l, ja rapula 21l
Lisäksi vapaa aikaa jakamassa siitostamma(+varsa) ja lapset+mies.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja urppis »

zelex kirjoitti:Voi ei urppis... toivottavasti mun vitsinheittoni siinä Ma7xGen topicissa ei nyt aiheuttanut sun poistumistasi? Olin tarkoittanut sen keventäväksi kommentiksi mutta taisin sohaista risukasaan tahattomasti lappoamisheitollani. Ainakin mulle tulee vähän ikävä, uutena kirjoittelijana olen huomannut mukavan suhtautumisesi monessa topicissa. Olet kyllä oikeassa noin muuten, täällä tulee tosi korkea kynnys kysyä yhtään mitään. Joko olisi pitänyt käyttää hakutoimintoa tai sitten opetella/lukea/osata paremmin se asia mistä olisi halunnut lisätietoa :roll:
Ei, ET sinä, joku muu, oikeestaan jo se koko aloitus.. Meni oikeeesti niin lanttu jumiin. Pitemmältä ajalta. Tuuletan nyt pikkasen, mut kun ketjuja ei lueta kuin viimeinen viesti, Periaatteesta väitetään jostain tyhjänpäiväisestä, joka on oikeestaa ihan sama, vaan, et saa väiteltyä..
... Mulla on huono päivä ja olen sinun kanssasi ihan samaa mieltä! Korkea kynnys kysyä, sillä vastauksen saat jos kuulut joukkoon... Ja hakutoiminto on perseestä! jaksa lukea 125 alasivua jotain juttua, monesti vastaus kyllä ja ei riittäis! Mutta sen sijaan viitsitään dissata hakutoiminnon käyttötaidosta...
Huomasin, et mulla oli aw viel auki, joten sait vastauksen. Ja Kysy rohkeesti, kysy piruuttas! Kaikki ollaan joskus aloitettu. Anteeksi kun Mega huono päiväni kohdentuu tänne, kävin facebookissakin riehumassa. Olen erittäin vihattu tällä hetkellä. Netti pois minunlaisilta häiriköiltä.
Kiitos ja anteeks!
Pidetään Lippu korkeella ja huumori mielessä!!! Oikeesti! :D Liika on liikaa ja minä olen ollut liikaa aw:llä!
1000 litraa vesivahinkoa
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Kas, onko täällä tapeltu? Harmi, että jäätte tauolle, mutta tuskin nettiriippuvuuden vähentäminen muutenkaan ihan huono ratkaisu on.

Joko onnistun aina missaamaan kaikki nahisteluketjut, tai sitten haahuilen niiden läpi autuaan tietämättömänä kaikista klikkiytymisistä ja vihollisuuksista kuin... tuota, kuuro rockkonsertissa? :D
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Tosi harmi urppis, jos jäät tauolle. Sun mielipiteitäsi ja kommenttejasi on aina mukava lukea ;). Mutta ymmärrän kyllä varsin hyvin tuon turhautumisenkin täällä, että kyllähän se tauko voi olla ihan hyväkin asia.

Välillä itselläkin on sellainen olo, että miksi edes avata suutaan, kun on kuitenkin aina väärässä tai edustaa jotenkin väärää näkökantaa tms. :roll:. Olen täällä jo vuodesta öö... 2004? asti roikkunut (tosin hetken aikaa jossain kohtaa oli taukoa kun ei ollut akvaarioita pystyssä), mutta nyt vasta uskaltaa edes hiukan avata suutaan. Vaikka välillä tosiaan kokee sen suunsa avaamisen pahaksi virheeksi jo siinä vaiheessa, kun kirjoittaa viestiä. Tulee oltua kyllä täällä itsekin ihan liikaa. Vieroitus virtuaalimaailmasta tekisi varmasti hyvää itsellekin :P.

Ja sitä huumoria tosiaan kaivattaisiin tällä palstalla, vähän on turhan totista porukkaa täällä 8-).
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Alina78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 55
Liittynyt: 19:41, 10.02.2008

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja Alina78 »

Itse pidin jokunen aika sitten taukoa useamman kuukauden, tosin eri syistä kuin palstaan kyllästyminen, ja oli mukava palata lueskelemaan pidemmän tauon jälkeen. Tauko tekee varmaan hyvää itsekullekin. Kyllä itseäkin kypsyttää usein kirjoitukset ja asenteet enkä viitsi hirveästi itse kysellä vaan yritän etsiä vastauksia muiden kysymysten kautta vaikka työlästä joskus selailla sivukaupalla tekstiä varsinkin jos tuntee että apua tarvis kiireesti. Toivottavasti palailetten vielä kirjoittelemaan ja mukavaa aw-lomaa :) .
MrBrett
Senior Member
Senior Member
Viestit: 765
Liittynyt: 21:21, 22.08.2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja MrBrett »

Itsekkin jättänyt tätä foorumia vähän vähemmälle, ja syy on ehdottomasti ihmisten typeryys ja piittaamattomuus. En vaan jaksa lukea jatkuvasti näitä "ostin 60l avaarion johon hankin taistelukalan, 5 platya, 3 partamonnia, monnisen ja jonkin ison ruskean kalan jonka nimeä en nyt juuri muista. kauppias sanoi että sopivat hyvin yhteen. Ostin myös samalla Denitrolia kypsyttämistä varten."

Tiedän, että näitä ei ole pakko lukea, mutta usein omatunto on pakottanut vastaamaan ja auttamaan kaloja sen minkä parilla neuvolla on pystynyt. Olen vaan huomannut, että nyt tekisi vaan sanoa suoraan mitä typeristä ihmisistä ajattelen, mutta kun se ei ainakaan tilannetta auttaisi, niin pikku tauko saattaa olla nyt paikallaan. :)
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja urppis »

Otan taukoa koko nettiin... Istun ihan liikaa netissä.. Puhelinkin on nyt huollossa...
Taukoni osoittautuu nyt sellaiseksi, pidän suutani soukemmalla ja etsin tarvitsemaani tietoa...
Aw on aloitus sivuna, ja pysyy.. Otsikot hyppii silmille :mrgreen:
Täältä nyt kumminkin saa niin paljon pikku nippelitietoa aina tarvittaessa...
Pähkinä vitsejä kuitenkaan ei tule... Eikä hirmuisesti ole jaksamusta miettiä vesiarvoja ja kalastokysymyksiä... On aika paljon omia asioita mietittävänä... :)
Sit avaan ison ketjun jägerin pimahtamisesta, kun saan sen altaaseen ja käyntiin, pikkasen kärkyn tuol lämppäri ketjuissa, kun alkaa merkkiuskollisuus fluvaliin horjua, ja vain siitä syystä, että tuota jägeriä on helpompi saada... :D Saa nähdä miten akan käy jägerin kanssa :D
cu guys! Pitäkää pyrstökkäänne kunnossa!
1000 litraa vesivahinkoa
Powie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 08:26, 15.10.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja Powie »

Hiukan kympillä joutuu komppaamaan urppista ja samalla salaa hiljaa toivomaan että Mari vielä palaa, sillä muuten menee järisyttävä määrä tietoa piiloon meiltä normiurpoilta :)

Mutta joo, ei tänne tosiaan ole tervetullut kyselemään yhtään mitään, mielummin sitä sitten vaan koittaa kahlata ulkomaisia foorumeita, kokeilla ja erehtyä ja ehkä oppia, eläinten kustannuksella jopa, mutta kun ei kysyäkkään voi [}:)]
O/OV: sinineoneita ja helmiseeproja parviin jatkoksi, piikkisilmiä pohjlle vipeltämään.

Kotona: 60l + ~ 200l pikkusinttejä, lisänä koirat ja kanit.
MrBrett
Senior Member
Senior Member
Viestit: 765
Liittynyt: 21:21, 22.08.2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja MrBrett »

Powie kirjoitti: Mutta joo, ei tänne tosiaan ole tervetullut kyselemään yhtään mitään, mielummin sitä sitten vaan koittaa kahlata ulkomaisia foorumeita, kokeilla ja erehtyä ja ehkä oppia, eläinten kustannuksella jopa, mutta kun ei kysyäkkään voi [}:)]
Jos tämä oli piikki minun suuntaani, niin eipä osunut. Epämääräisiä kokeiluja ja erehdyksiä kalojen hyvinvoinnin kustannuksella tulee huomattavasti vähemmän, jos kantaa vastuunsa ja ottaa selvää etukäteen hankkimistaan elävistä olennoista, ei sen jälkeen kun soppa on porisstut aikansa ja ongelmat kasaantuvat. Se että vastuunon kauppias myy kaloja vääriin olosuhteisiin, ei vapauta ostajaa vastuusta.

Jos ei pysty vastuutaan eläinten hyvinvoinnista kantamaan, ei siitä kannata syyllistää ketään muuta kun itseään. Tosin tämä vastuun ulkoistaminen pois itsestään on ikävä kyllä ajan henki yhteiskunnan jokaisella osa-alueella.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Powie kirjoitti: Mutta joo, ei tänne tosiaan ole tervetullut kyselemään yhtään mitään, mielummin sitä sitten vaan koittaa kahlata ulkomaisia foorumeita, kokeilla ja erehtyä ja ehkä oppia, eläinten kustannuksella jopa, mutta kun ei kysyäkkään voi [}:)]
Piti lukea muutama tuore ketju läpi, koska en keksinyt, mitä kummaa tällä tarkoitetaan. Jos et olisi tervetullut kyselemään, kukaan ei vastaisi. Nykyisellään vastaukset saattavat olla kärsimättömiä eivätkä ehkä sanamuodoiltaan kaikkein ystävällisimmiksi hiottuja, mistä varmasti herkkänahkaisempi saattaa loukkaantua. Mutta vastauksia tulee. Yleensä monta, ja usein niin perusteellisia, että näkee vastaajan nähneen vaivaa asian eteen. Tietoa halutaan jakaa ja minusta keskustelujen sävy on pääosin ystävällinen. Vai olenko vain sokea ilkeyksille? Ilkeilenkö mahdollisesti itse huomaamattani?

Varmasti me kaikki ahkerat vastailijat täällä voisimme aina välillä vetää henkeä ennen lähetä-napin painamista ja katsoa rauhassa uudelleen, millainen sävy viestissä on. Kirjoitetussa tekstissä kun helposti vaikuttaa epäystävällisemmältä kuin on tarkoitus ollakaan.

Ulkomaalaisia foorumeita olen itse toisinaan selaillut ja yhdelle liittynytkin, mutta niissä sekä vastausten laatu että kieliasu ovat usein niin kammottavia, että mahdollisesti ystävällisempi sävy tallautuu kyllä lukukelvottoman ja epäluotettavan tekstin alle. :roll:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Samaa mieltä 7330:n kanssa. Itse en ole täällä mitään mainittuja ilkeyksiä tms. huomannut. Sen sijaan olen huomannut sen, että jotkut päivittelee sitä että kun näitä asioita joutuu monta kertaa kirjoittamaan ettei jaksa. Öh, siis mitä? Kuka pakottaa a) olemaan täällä tai b) vastaamaan jos se kerta on niin hankalaa muka ja alkaa vaan ketuttamaan? Jos ei kiinnosta vastata niin ei tarvitse, en minäkään vastaa jos ei kiinnosta tai huvita. Tottakai siinä mielessä ymmärrän ärsytyksen jos on kysyjää neuvonut eikä neuvoja suostuta ottamaan vastaan (esim. Mr. Brettin esimerkki niistä kaloista ja Denitrolista, näitähän näkee).

Itse olen täällä tykännyt olla vaikka aika paljon täältä on asiantuntevaa porukkaa kadonnut. Ehdottomasti plussaa kirjoitussäännöistä ja selkeästä kauppapalstasta, itseäni ei todellakaan kiinnosta lukea mitään yhteen pötköön kirjoitettua sekameteliä. Kirjakieltä ei tarvitse harjoittaa mutta on ihan asiallista lukijoita kohtaan kirjoittaa selkeää suomen kieltä välimerkkeineen ja kappalejakoineen. 8-)
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
rybka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 595
Liittynyt: 17:00, 24.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki (+ Joensuu)

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja rybka »

Luulen, että nettikirjoittelussa jos missä nämä kokemukset ja tuntemukset ovat ehdottoman subjektiivisia: vastaus, jonka yksi kokee asiallisena, toinen tulkitsee epäystävälliseksi tai tylyksi. Olen uusioharrastajana ollut visusti saamapuolella täällä, vaikka sittemmin rohkaistunut kommentoimaan muidenkin kysymyksiä. En tunne koskaan, kertaakaan, tässä reilun vuoden aikana saaneeni lunta tupaan typerienkään kysymysten tiimoilta, vaan hyviä, perusteltuja ja asiallisia neuvoja kokeneemmiltani. Ja nimenomaan niitä olen hakenutkin, en niinkään virtuaaliteetä ja -sympatiaa (nekin ovat toki mukavia). Niin että kollektiivinen kiitos! Toivottavasti teidän konkareiden kommentteja on luvassa jatkossakin, vaikka sitten huilitaukojen jälkeen.

Arvostan myös suoraa puhetta silloin, jos olen menossa metsään niin että rytisee. Etenkin, jos on eläinten hyvinvoinnista kysymys, on minusta tärkeämpää saada tilanne korjattua kuin huolehtia siitä, ettei kysyjä vahingossakaan pahoita mieltään totuuden kuullessaan. On myös syytä muistaa, että kukaan ei täällä hengailusta palkkaa saa, joten jos joku vaivautuu vastaamaan viestiini vieläpä ajatuksen ja ajan kanssa, tuntisin olevani aika epäkiitollinen, jos ryhtyisin ensi töikseni nitisemään sävyistä ja sanamuodoista.

Moni tulokas tuntuu myös suivaantuvan hakutoiminnosta muistuttamisesta, mutta ei se ole aina niin sanottu, että ihmiset hoksaavat sellaisenkin olemassaolon - ja kah, siellähän on kokonainen tietopankki odottamassa monelta vuodelta, paljon enemmän asiaa kuin yhteen vastaukseen saa ahdettua.

Luulen, että omatkin vastaukseni ovat noudatelleet edellä mainittua linjaa: olen vastannut kysymykseen silloin, kun olen asiasta jotain arvellut tietäväni, mutten välttämättä asiakseni pehmennellyt sanamuotoja tai ripotellut kukkasia lauseiden väliin. Aina ei ole aikaakaan epistoloiden kirjoittamiselle. Olen ainakin kuvitellut olevani ihan riittävän hyväkäytöksinen, mutta kuten sanottu, kukin kokee asiat tavallaan :D .
Hietikkomalawila 714 l: Eclectochromis labrosus, Cyrtocara moorii, Copadichromis borleyi, Synodontis lucipinnis.
Aasia 250 l: kääpiönuoliaisia, rusokiilakylkiä, viherimubarbeja, leväsukarapuja.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja urppis »

Ihanaa rybka! Sieltä tuli niin hirmuisesti asiaa!
Mutta aiempiin kommentteihin peukuttelua, olisiko pullahiiren:n kommenttiin: Tuo on juuri sopiva paikka tauolle, kun ei jaksa. Juuri niin, mikä pakko on lukea ja vastata, jos ei jaksa! Kun tänne kirjaa ittensä, ei tule kirjoittelu velvoitetta mukana. Aina voi vaan lukea... ja otsikotkin on vapaavalintaisia :D
Kun ei vastaa, jää ne vähempi asialliset "en jaksaisi taas asiasta vääntää" kommentitkin pois. Silloin ei kysyjälle tule sitä tunnetta, ettei ole tervetullut kyselemään... Toisalta, Kun ei halua niitä kommentteja omiin kysymksiin kuitenkaan, tulee aika hyvä motivaatio käyttää hakua!
Joskus kauan sitten (ei niin kovin kauan kumminkaan) jossain ehdotin, josko voisi noille kalasto kysymyksille laittaa oma kooste ketju, sillä välillä tuossa luetuimmissa on 5:kin otsikkoa ehdotuksia kalastoksi 240 litraiseen, 100 litraiseen, kultakalalle taikka rihmakalalle sopiva kaveri jne.... Silloin kun tympii, tekisi mieli vastata jokaiselle, että ettekö itse osaa lukea kirjoja ja selata nettiä. Eikö kenelläkään ole omaa yritystä taikka taitoa hakea kaloista tietoa, mutta onneksi turboturpa saa pidettyä edes joskus naamansa kiinni. Ja se nyt olisi taas sellaista turhaa palstatilan vientiä ja urputusta. (vaikka oonki urppis, en kauheen usein jaksa urputtaa, mutta joskus. :D urppis on muuten mun entinen plekoni)
Joskus ne on taasen ihan mukavia pläjäyksiä miettiä immeisten kanssa mitä kaloja niille sopis...
Jaksaiski joskus ite vaikka aloittaa tyyliin: 240 litraisen kalasto ehdotuksia: .... 180 litraisen kalasto ehdotuksia....... 60 litraisen kalasto ehdotuksia:...... ja linkkejä perään... :D Sellaisia koosteita.. Mut.. oon huono tekeen sellaisia... :roll:
Noo, vastataan ken jaksetaan. Porukkaa tääl on niin paljon, että melkein aina niitä vastauksiakin tulee, joka ketjuun. Paljon näkemyksiä.
Nyt laitan konhen kiinni ja alan syöttään survareita kutemaan ryhtyville monnisille. Ravi on nii kova, että muuksi tuo ei voi muuttua (vihdoin sain selville, kuka tuo pari on, joka tekee kaviaari-illalliset tuonne lasiin. :D )
1000 litraa vesivahinkoa
PasEri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 09:59, 07.01.2012
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Karjalohja

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja PasEri »

Terve!

Itse aloittelen vasta tätä harrastusta ja kysymyksiä nousee esiin nyt, ja varmasti myös jatkossakin.

Ymmärrän tietyllä tavalla turhautumisen siihen, että samoihin kysymyksiin saa vastailla aina uudestaan ja uudestaan. Toisaalta aloittelijoille on varattuna oma keskustelualue, jossa mielestäni on oikeutettua ihmetellä ja kummastella asioita - sekä kysyä tarvittaessa uudelleenkin, ainajanainajanaina vaan. Se on aloittelijan arkea [;)] Toisaalta voi ohittaa sellaiset keskustelut, joiden otsikko jo huutaa "ÄÄÄH - KYLLÄSTYTTÄVÄN SAMANKALATAINEN AIHE, KUIN VIIME VIIKOLLA". Olen myös havainnut, että täältä löytyy niitäkin, jotka ilmeisesti mielellään jakavat osaamistaan ja ainajanainajanaina vaan uudelleen.

Kiistaa ja toraa syntyy kaikkialla, missä ihmisiä kokoontuu yhteen (fyysisesti, tai näppiksen kautta). Mielipiteitä ja koulukuntia on, ja klikkejä syntyy. Eriäviä mielipiteitä.
Eikös tämä ole keskustelupalstan tarkoitus - vaihtaa mielipiteitä ja avartaa omaa näkemystään, mielummin tietenkin positiivisessa hengessä. Epäasialliset kommentit ja provosointi, ovatkin sitten asia erikseen.

Oma tunnelmani AW:stä on positiivinen ja olen saanut kivasti vastuksia esittämiini (joskus ehkä typeriinkin [;)] ) kysymyksiin. Ihmiset ovat olleet ystävällisiä ja muutoinkin palstalta tuntuu löytyvän paljon asiaan perehtyneitä ihmisiä, meidän aloittelijoiden onneksi ja iloksi.

Lopuksi iso kiitos kaikille jo minua alkuun auttaneille, teistä on ollut suuri apu.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja urppis »

..Juu ja voitaisiin olla ylpeitä siitä, että täältä saa neuvoja ja apuja. Vinkkejä ja kokemuksia. Jokainen loppuviimein itse sen altaansa hoitaa silleen, miten parhaimmakseen näkee, mutta kokemusten jakaminen täällä on ihan kivaa...
Ihan joka asiassa samat kyssärit varmasti pännii, autot, hevoset, mopot ja muut mukavat mukaanlukien. Ja sattuu noita hauskoja kysymyksiä noille taitajillekin...
1000 litraa vesivahinkoa
cercer
Member
Member
Viestit: 414
Liittynyt: 01:54, 16.04.2011
Akvaarioseurat: TAS

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja cercer »

Minä en käsitä tätä joka foorumin vouhotusta siitä miten joku nyt haluaa olla pari päivää kirjoittamatta taikka vaikka poistaa tunnuksensa. Siinäpähän on ja menee, antaa olla ja mennä. Kirjoittaja todennäköisesti palaa jos kokee viihtyvänsä ja ei palaa jos ei viihdy, ei sille mitään voi.

Yksilöiden kiukuttelu ja "mä lähden tauolle enkä palaa ikinä - mut kirjoitan taas muutaman päivän päästä" ei pysty muuttamaan esimerkiksi moderointilinjaa tiukemmaksi jollei siitä erikseen sanota, sillähän ne kaikki turhat kinaamiset saisi pois ja foorumin luettavuutta parannettua. Toisaalta kun vaan antaa olla ja jättää lukematta ne rasittavat ketjut niin ongelma on hoidettu jo sillä ja samalla tieto karttuu älykkäissä ketjuissa. Se on nettifoorumi, ei sille kirjoittamisesta tarvitse tehdä niin kamalan dramaattista ja hankalaa.
Alina78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 55
Liittynyt: 19:41, 10.02.2008

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja Alina78 »

Täytyy minunkin osoittaa kiitokseni tänne, paljon tietoa ja paljon omakohtaisia kokemuksia löytyy. Kiitos siitä kaikille kirjoittajille! Viimeinen villitys, kudettaa helmimonnisia, on varmaan suureksi osaksi muiden kokemuksien ja vinkkien ansiosta onnistunut nyt vähän liiankin hyvin, poikasia kun tulee nyt sitä vauhtia että pitää keskittyä pikkuisten kasvattamiseen eikä enää keräillä munia :) . Puhumattakaan siitä kun joitakin vuosia sitten selailin sivukaupalla tietoa ja kokemuksia kiekoista ennenkuin uskalsin niitä itse ottaa.
MrBrett
Senior Member
Senior Member
Viestit: 765
Liittynyt: 21:21, 22.08.2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja MrBrett »

cercer kirjoitti:Minä en käsitä tätä joka foorumin vouhotusta siitä miten joku nyt haluaa olla pari päivää kirjoittamatta taikka vaikka poistaa tunnuksensa. Siinäpähän on ja menee, antaa olla ja mennä. Kirjoittaja todennäköisesti palaa jos kokee viihtyvänsä ja ei palaa jos ei viihdy, ei sille mitään voi.

Yksilöiden kiukuttelu ja "mä lähden tauolle enkä palaa ikinä - mut kirjoitan taas muutaman päivän päästä" ei pysty muuttamaan esimerkiksi moderointilinjaa tiukemmaksi jollei siitä erikseen sanota, sillähän ne kaikki turhat kinaamiset saisi pois ja foorumin luettavuutta parannettua. Toisaalta kun vaan antaa olla ja jättää lukematta ne rasittavat ketjut niin ongelma on hoidettu jo sillä ja samalla tieto karttuu älykkäissä ketjuissa. Se on nettifoorumi, ei sille kirjoittamisesta tarvitse tehdä niin kamalan dramaattista ja hankalaa.
Itse en kyllä mitenkään kiukuttele, ilmoitin vain, miksi en enää kirjoita niin usein ketjuihin. Kun homma alkaa maistua puulta ja kiristää vannetta, kannattaa pitää taukoa, ja jos joku siitä haluaa ilmoittaa, en ymmärrä miksi sitä vastaan pitää hyökätä. Minusta on hyvä että muutkin foorumistit tietävät missä mennään, ei kyse ole mistään sen dramaattisemmasta.
cercer
Member
Member
Viestit: 414
Liittynyt: 01:54, 16.04.2011
Akvaarioseurat: TAS

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja cercer »

MrBrett kirjoitti:Itse en kyllä mitenkään kiukuttele, ilmoitin vain, miksi en enää kirjoita niin usein ketjuihin. Kun homma alkaa maistua puulta ja kiristää vannetta, kannattaa pitää taukoa, ja jos joku siitä haluaa ilmoittaa, en ymmärrä miksi sitä vastaan pitää hyökätä. Minusta on hyvä että muutkin foorumistit tietävät missä mennään, ei kyse ole mistään sen dramaattisemmasta.
No mutta mistä ihmeestä päättelit että puhuisin sinusta tai edes muista asian vastikään ilmoittaneista :) Se marttyyrihakuisuus tulee usein ilmi näissä kysymyksissä ja hyökkään sitä vastaan mielelläni koska foorumien täyttö niillä "hei älä mee" -jutuilla on turhaa, eri asia ilmoittaa ettei kykene jakamaan tietojaan hetkeen kuin ratsastaa sillä että on kokenut vääryyttä asiassa x ja haluaa siitä keskustelua aikaiseksi muttei sano suoraan.
Powie
Junior Member
Junior Member
Viestit: 71
Liittynyt: 08:26, 15.10.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja Powie »

MrBrett kirjoitti:Jos tämä oli piikki minun suuntaani, niin eipä osunut.
Ei ollut henkilöity, en ole noteerannut edes sinua. Ihan vaan yleinen KVG asenne.

Ja kyllä mua iteänikin ihmetyttää noi mitä kaloja mihinkin litramäärään, itsellä on lähestyminen ollut kuitenkin se että pönttö on kokoa XXX litraa, saatavissa oleva vesi on laadultaan X ja Y ja Z ja niihin oloihin sopivat parhaiten kalalajit H, J, V, E ja P joista yhdessä sopuisasti elelevät H, V ja P joten niitä voi ottaa riittävän suuret parvet, että tuntevat olonsa turvallisiksi. Sen jälkeen olen kysynyt onko jollain vielä näkemystä ideaa ko.kalastosta ja keksiikö jotain muita, yksittäishemmoja joukkoon.
O/OV: sinineoneita ja helmiseeproja parviin jatkoksi, piikkisilmiä pohjlle vipeltämään.

Kotona: 60l + ~ 200l pikkusinttejä, lisänä koirat ja kanit.
annek
Junior Member
Junior Member
Viestit: 211
Liittynyt: 12:09, 18.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tauolle

Viesti Kirjoittaja annek »

No jos on kyse vakikirjoittajasta, voi olla ihan hyvä idea ilmoittaa pikku tauosta ihmettelyiden välttämiseksi. Sitten toisaalta sitten taas ei riitä ymmärrys tai huumorintaju siihen että mesotaan monen viestin verran että nymmälähen kun on niin tympeetä meinikiä, ja sitten kaikista uhkailuista huolimatta täällä roikutaan kirjoittamassa ja kommentoimassa edelleen.

Näin ihan yleisellä tasolla kommenttina, kenellekkään sen erityisemmin suuntaamatta.
People willing to trade their freedom for temporary security deserve neither and will lose both.
-Ben Franklin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”