Kirjoitin jo kiekkopuolelle yhden kiekon "matkapahoinvoinnista" Ei ole vielä tokeentunut, lukasin jenkkipalstoja ja siellä oli hyväksi havaittu " pure Epsom salts with no additives " Millähän nimellä sitä meiltä voisi apteekista (?) ostaa ? Kyseessä mitä ilmeisimmin uimarakko-ongelma...
http://forums.tfhmagazine.com/viewtopic.php?f=5&t=27063
Mistähän saisin ko.suolaa, uimarakko ?
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Mistähän saisin ko.suolaa, uimarakko ?
Seeprapleko <3 Kiinnostus monnisiin ja siimapyrstöihin kasvamassa...
Re: Mistähän saisin ko.suolaa, uimarakko ?
Apteekista löytyy ihan epsomin suolan eli karvassuolan nimellä.
Kukaan kokeillut ?
Saako sitä lisätä akvaarioon, toisinsanoen vahingoittaako muita..
vai olisiko parempi ottaa kala erikseen ? Vai stressaantuukohan siitä sitten taas lisää ?
Huoli on kova mutta voi olla että on menetetty peli
Saako sitä lisätä akvaarioon, toisinsanoen vahingoittaako muita..
vai olisiko parempi ottaa kala erikseen ? Vai stressaantuukohan siitä sitten taas lisää ?
Huoli on kova mutta voi olla että on menetetty peli

Seeprapleko <3 Kiinnostus monnisiin ja siimapyrstöihin kasvamassa...
En tiedä kiekoista mitään, eikä ehkä siksi pitäisi "verrata", mutta kun ostimme meidän miekkapyrstönaaraan, niin sillekin tuli uimarakko-ongelma stessistä. Se joutui tekemään hirveästi töitä, että jaksoi vain uida ja niinpä se olikin piilossa muuten kuin ruoka-aikaan.
Kysyin tästä paristakin akvaarioliikkeestä ja he kertoivat sen menevän ohi noin viikon parin kuluttua. Minä olin jo ihan paniikissa, että se kärsii ja peli on menetetty, mutta noin parin kolmen viikon jälkeen vika oli korjautunut ja typy vetää nyt pitkin akvaariota ihan normaalisti.
Se on kyl vieläkin tosi hermona heti ja tulee samoja ongelmia ihan lievänä, jos se pelästyy tai kun vaikka vain lappoan pohjaa tms. reppana.
Tosin kiekkokala on "hiukka" eri asia, mutta ehkä joku kiekkoihminen osaa sinulle vastata paremmin
Mä pidän peukut pystyssä!
Kiekot on tosi hienoja kaloja, ja haaveissa mullakin on niitä...tosin en uskalla hankkia niitä, vaikka isompi akvaario onkin tulossa, koska ne tuntuvat olevan jotenkin niin "hauraita ja herkkiä" 
Kysyin tästä paristakin akvaarioliikkeestä ja he kertoivat sen menevän ohi noin viikon parin kuluttua. Minä olin jo ihan paniikissa, että se kärsii ja peli on menetetty, mutta noin parin kolmen viikon jälkeen vika oli korjautunut ja typy vetää nyt pitkin akvaariota ihan normaalisti.

Tosin kiekkokala on "hiukka" eri asia, mutta ehkä joku kiekkoihminen osaa sinulle vastata paremmin

Mä pidän peukut pystyssä!

-KaOl
360l Akvastabil myynnissä!
360l Akvastabil myynnissä!