Kasvit kiekkoaltaassa ja kasvien siirto yms.

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Kasvit kiekkoaltaassa ja kasvien siirto yms.

Viesti Kirjoittaja rain- »

Noniin, elikkä aion hankkia kiekkoja tulevaan 660-litraiseeni.

Levänsyöjinä aluksi vain sampimonneja kun en oikein keksi mikä 28-astetta sietävä levää syövä pieni otus(saisi ärviätkin puhdistettua) sopisi sinne.

Mutta asiaan... Pohdin nyt sitä että mitäs kasvini tulevat pitämään lämpötilan noususta. Eritoten huolettaa kukkivat ja onnelliset Aponogetonini, ulvaceus ja crispus. Menettävät varmaan lehtensä järkytyksestä. Lämpötilan nosto asteittain ei varmaankaan auta asiaa paljoakaan, ellen tee sitä parin kuukauden aikavälillä?

Inhoan leviä, kammoan leviä. Haluan eroon levistä. Kannattaako altaan vaihdon aikana liottaa kasveja jossain leväntappomömmössä, vai tappaako sellaiset kaikki kasvitkin samalla? Ei niitä nyt ole mitenkään mainittavasti, hennoimmissa kasveissa hiukan rihmalevää, mutta tiedän että siellä lilluu leväitiöitä kumminkin ;)

Ajattelin laittaa Tetran Initial Sticksejä pohjalle... Kun nyt kerran pääsee aloittamaan alusta. Hieno ja paksu hiekkakerros varmaan ehkäisee ongelmien synnyn, mutta entäs banjomonnit?

Kumpi on parempi, Seran Florenette A vai Tetran Crypto?

Kuusiputkiseen valaisimeen laittanen pelkästään Philipsin 84sia, vaikka ehkä siellä menisi pari Aquarelleakin seassa.

Siinäpä hiukan pohdinnanaiheitani :)
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Noniin, elikkä aion hankkia kiekkoja tulevaan 660-litraiseeni.

Ai, enpä vielä ole kuullutkaan. Onko kukaan muu?
Mutta asiaan... Pohdin nyt sitä että mitäs kasvini tulevat pitämään lämpötilan noususta. Eritoten huolettaa kukkivat ja onnelliset Aponogetonini, ulvaceus ja crispus. Menettävät varmaan lehtensä järkytyksestä. Lämpötilan nosto asteittain ei varmaankaan auta asiaa paljoakaan, ellen tee sitä parin kuukauden aikavälillä?

Juu, eivät ne ainakaan toimenpiteistäsi innostu.
Ajattelin laittaa Tetran Initial Sticksejä pohjalle... Kun nyt kerran pääsee aloittamaan alusta. Hieno ja paksu hiekkakerros varmaan ehkäisee ongelmien synnyn, mutta entäs banjomonnit?

Kumpi on parempi, Seran Florenette A vai Tetran Crypto?

Kuusiputkiseen valaisimeen laittanen pelkästään Philipsin 84sia, vaikka ehkä siellä menisi pari Aquarelleakin seassa.

Siinäpä hiukan pohdinnanaiheitani :)

Niin, että back to basics kun kaikki tuntuu uudelta?

-Holzig-
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1196
Liittynyt: 09:07, 26.09.2001
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kumpi on parempi, Seran Florenette A vai Tetran Crypto?


Minä olen kokeillut molempia ja pidän enemmän Seran ravinnetabuista.
Ne ovat hinta-laatusuhteeltaan toimivampia. Seran paketissa on enemmän tabuja ja hinta on edullisempi :)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Holzig: ei saa kiusata ... ;)

Jani: Pitänee kokeilla sitä florenettea :)
kkm
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 19:19, 26.09.2001
Paikkakunta: Lohja, Finland

Viesti Kirjoittaja kkm »

Kumpi on parempi, Seran Florenette A vai Tetran Crypto?



Onko tuohon joku erityinen syy, että JBL:n tuotteet on kokonaan unohdettu tuosta yhtälöstä?

--
Kirsi
Kheira
Member
Member
Viestit: 400
Liittynyt: 15:21, 04.10.2001
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Niinpä. Minä käytän akvaariossani ainoana lannoitteena pohjalannoitetta joka saattuu olemaan JBL:n. Miekkakasvit ja muut juurelliset ovat olleet todella tyytyväisiä siihen ja siinä aion pysyäkin (kunnes perehdyn paremmin PMDD:n saloihin). Mutta juu-u. Hyvää se on , siis kasveille...
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Tai sitten tekee niinkuin eräskin Ryhmä Rämä tässä viime viikonvaihteessa
ja leipoo savesta itse omat pohjalannoitteensa. Ylimääräinen vihje:
Pöytä kannattaa suojata...
Mites muuten, jokos muut poppoon jäsenet ovat koeupottaneet pallosiaan?
Minulla plumpsahti jo!

T: Mari
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3519
Liittynyt: 02:55, 04.11.2001
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Nokun JBLää ei ole siinä nettikaupassa, jota olen vilkuillut sillä silmällä ;)

Minä ajattelin olla leipomatta savikakkuja, tungen sen saven suoraan pohjalasia vasten ja siihen päälle laitan sitten InitiaSticks+hiekka-sekoitusta ja sitten sen puhtaan hiekkakerroksen.

-Satu, jota puri kissa tänään... ei oikein pysty edes kirjoittamaan kunnolla ;)
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Höh, ensin tuhahtelevat neuvoilleni ja sitten leipovat kuitenkin. Minkälaisia teitte?





-maisu-
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1423
Liittynyt: 13:42, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki; TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Höh, ensin tuhahtelevat neuvoilleni ja sitten leipovat kuitenkin. Minkälaisia teitte?

Kuka tuhahti ..? Kiitos vaan neuvoista, ilman tuota keskustelua ei varmaankaan oltais kokeiltukaan.

Oltiin aika seikkailumielisiä . Tehtiin semmosia sormenpaksuisia tikkuja, erikokoisia kuulia ja levyjä ja jokunen semmonen kuppikin, johon voisi laittaa esim. jonkun mukulan. Minä tein myös 5 kg:n kilpikonnan, mutta se piti mutiloida kun siihen meni koko mun savikönttini . Ja tuskinpa sitä olisi lannoittamiseen voinut käyttää...

Kanankakkaa ei uskallettu käyttää, mutta osaan savesta sekoitettiin mangaanissa kostutettua turvetta. Joihinkin leivottiin lisäksi teräsvillaa.

Paistettiin ne miedolla lämmöllä, kun ajateltiin että kuivempina ne on helpompi viedä kotiin. En muista lämpötilaa tai aikaa, mutta ohje oli suoraan The Kribistä.

Minä en ole vielä plumpsauttanut omiani, enkä plumpsautakaan ennenkuin tuo iso allas on siirretty uudelle paikalleen.


t. Kati
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2422
Liittynyt: 13:35, 14.11.2001
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Minä laitoin edellisiltana leivonnaisia pariin altaaseen. Muihin laitan vasta keväthuutokauppakarsinnan jälkeen. Ai niin ja sitten pariin ruukutettuun tuli vaihdettua koko kasvualusta.
Höh, ensin tuhahtelevat neuvoilleni ja sitten leipovat kuitenkin. Minkälaisia teitte?
Niin ja yritin kyllä vakuuttaa porukkaa, että sinutkin voisi kutsua, mutta ei kai sitten jostain syystä mennyt läpi.


-Holzig-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”