Kääpiörihman viljely

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Suski
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 11:06, 24.02.2002
Paikkakunta: Turku

Kääpiörihman viljely

Viesti Kirjoittaja Suski »

Eli miten kääpiörihman saa kutemaan? Onko jotain kikkoja? Miten olette omanne saaneet "tekemään vauvoja"? Kuinka monta kääpiörihmapariskuntaa menee 200 litran akvaarioon? Kalastona pohjakaloja (monnisia 7) ja kaksi paria perhoskirjoahvenia?

Terveisin (Suski ja) Päivi

Ei oo hetikää nii näläkää ku välil syä.
riikka.lappi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 12:35, 17.10.2001
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja riikka.lappi »

Omat kääpiöni (1uros ja 2 naarasta) kutivat ihan itsestään, ovat kovin innokkaita ja nuoria vielä. Tarvitaan tarpeeksi pintakasveja ja sopivan hiljainen pintavedenkierto, muuten pesä ei pysy paikallaan. Oma altaani on 325l, lämpötila n.26 astetta ja yhteen nurkkaa kääpiöuros vaan rupesi kasaamaan kuplia ja irronneita kasvinosia keoksi, joka ulottui myös pinnan yläpuolelle. Muina kaloina neontetroja, intiaanisulkia, monnisia, partiksia, leväbarbeja, haarniskamonneja ja kiilakylkiä. Muut eivät välittäneet pesästä tai uros ajoi ne pois, jos menivät liian lähelle.

200l:n akvaarioon menee useampikin kääpiö, mutten ole varma, että kannattaako ottaa enempää kuin yksi uros. Tappelevat herkästi keskenään. Eli vaikka 1 uros ja 3 naarasta, niin ei naaraatkaan kärsi turhan paljon pesän rakennuksen ja kutuhommien aikana.
Suski
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 11:06, 24.02.2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Suski »

Päivityksiä... Nuo kääpiöt ovat nykyään minun akvaariossani, ja minä kun en pidä pintakasveista (pimentävät liikaa) niin en ole lisääntymistäkään odottanut. Ensimmäisessä viestissä ei mainittu, että ko. kalat ovat oranssia jalostusmuotoa ja siitä olisikin jatkokysymys. Onko normaalia, että tuo oranssi väri tulee ikäänkuin likaiseksi? Evien kärjistä väri "kuluu" pois ja muuttuu valkeaksi paksunemaksi. Tosi ruman näköinen.

Ei oo hetikää nii näläkää ku välil syä.
cancermann
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 01:01, 09.02.2002
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja cancermann »

Mulla on samanlainen uros, eli oranssi jonka evät siniset. Naaras on sitten ihan silakan näköinen hopea, jolla on ihan haalean sinisiä raitoja.
Pintakasveja minullakaan ei ole, mutta jättiläisvallisneriaa kyllä, joka menee pintaa pitkin, ja siihen se pesä sitten tuli ( jo 5 kertaa reilun viikon aikana ). Eli lämpöä omassa altaassani 28C, pH 6,5, nitriitti 0, jne... Riittävästi kasvia pinnalla johon pesä "kiinnitetään", ei juurikaan virtausta pintaveteen.
Nuo kun minulla täyttyi, alkoi kutuhommat.

Tosimies ei allekirjoituksia tarvi...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”