Aquaponics

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
besiktas
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 12:34, 21.01.2009
Sukupuoli: Mies

Aquaponics

Viesti Kirjoittaja besiktas »

Oon postannu tätä samaa juttua monelle palstalle, jos löytäisin jonkun joka tästä hommasta tietää.


Luin joulun aikaan worldwatchin raportin vuodelta 2008. Siellä oli mielenkiintoinen artikkeli vesiviljelyn ja kalankasvattamisen yhdistämisestä. Netistä olen löytänyt paljon tavaraa, mutta en tiedä mikä olisi suomennos tuolle aquaponic-sanalle. Idea tässä kasvattamis muodossa on lyhykäisesti se, että kalojen ulosteet ja syömättä jäänyt rehu "lannoittaa" vettä, joka siirrettään vesiviljelyalustoille. Näillä alustoilla sitten kasvaa erilaisia kasveja, eikä niille tarvita erikseen mitään lannoitteita.

Suomesta en ole löytänyt mitään harrastajasivuja. Tietääkö joku onko tällaista toimintaa suomessa missään.Löytyykö asian harrastajia? Onko kellään kokemuksia? Jotenkin olen itse aika hurahtanut tähän ja tekisi mieli kokeilla. Löytyisikö esim. oulun seudulla henkilöitä, joita tällainen harrastus voisi kiinnostaa. Perustettaisiin vaikka jokin kerho,jossa kokeiltaisiin ja erehdyttäisiin yhdessä:) Voisi olla hyvä porukka, jos vaikka löytyisi eri alojen ihmisiä, joilla olisi osaamista ja kokemusta vaikka vesiviljelystä tai kalan kasvatuksesta. Katsokaa vaikka you tubesta videoita aiheesta. pistäkää hakusanaksi aquaponic, niin löytyy tavaraa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”