Kutua vai mitä?

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Soundi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 14:43, 31.12.2008

Kutua vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Soundi »

Eilen vaihdettuani vettä huomasin, että akvaariossa on valkoisia pyöreitä palloja hiekalla. Valkoisia palloja on varmaan noin 6 kappaletta ja monnisia on 3 kpl. Tällä hetkellä 2 monnista on linnan sisällä ja toinen pumpun alla. Akvaariossa on 6 kardinaalitetraa, 5 kiilakylkeä ja 3 punamonnista.

Ovatko nämä kuteneet vai mitä? Ja ketä kuti? :roll:
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Kutua vai mitä?

Viesti Kirjoittaja Deicide »

Veikkaisin monnisia, joskin ne tyykkää liimailla noita pallojaan mieluummin kasvien lehdille, tai ihan vaan akvaarion laseihin. Katseleppas kasvien lehtien alle, josko löytyisi lisää. Monnisia tulisi muuten pitää se minimi, eli 6kpl, joka on parven minimi. [;)]

Haulla löydät paljon tarinaa aiheesta.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kutua vai mitä?

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Deicide kirjoitti:Veikkaisin monnisia, joskin ne tyykkää liimailla noita pallojaan mieluummin kasvien lehdille, tai ihan vaan akvaarion laseihin. Katseleppas kasvien lehtien alle, josko löytyisi lisää. Monnisia tulisi muuten pitää se minimi, eli 6kpl, joka on parven minimi. [;)]

Haulla löydät paljon tarinaa aiheesta.
Olen smaaamieltä,ettänuo monniset ovat ainoa vaihtoehto... :D Ja mitä isompi parvi monnisia sitä parempi, mutta vähintään 6 pitää olla!
PieniPalikka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 16:19, 07.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Kutua vai mitä?

Viesti Kirjoittaja PieniPalikka »

Mutta jos ne pallot on hiekalla?

Mulla itelläni ilmestyy valkoisia palloja hiekalle, mitkä on ihan kovia. Mulla ne ei ainakaan oo mitään munia, mutta en kyllä oo vielä keksiny mitä muuta ne vois olla.

Kai sen näkee siitä, mitä palloille tapahtuu. Jos ne maistuu muille kaloille, on ne jotain syötävää. Valkoisina pysyessään voi kyse olla hedelmöittymättömästä/homehtuneesta kudusta ja jos taas tummuu niin sisässä voi kasvaakkin jotain.
Have you ever thought that maybe the sole purpose of your living is to serve as a warning to others?
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kutua vai mitä?

Viesti Kirjoittaja kimsl »

PieniPalikka kirjoitti:Mutta jos ne pallot on hiekalla?

Mulla itelläni ilmestyy valkoisia palloja hiekalle, mitkä on ihan kovia. Mulla ne ei ainakaan oo mitään munia, mutta en kyllä oo vielä keksiny mitä muuta ne vois olla.

Kai sen näkee siitä, mitä palloille tapahtuu. Jos ne maistuu muille kaloille, on ne jotain syötävää. Valkoisina pysyessään voi kyse olla hedelmöittymättömästä/homehtuneesta kudusta ja jos taas tummuu niin sisässä voi kasvaakkin jotain.
Mitä kaloja sinulal on altaassasi? Ja noinhan se menee, eli jos mätimunasta tulee vaalea/valkoinen se ei ole hedelmöittynyt, mutta jos siitä taas tulee oranssi tai tumma (riippuu lajista) niin se on hedelmöittynyt...
PieniPalikka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 16:19, 07.07.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Kutua vai mitä?

Viesti Kirjoittaja PieniPalikka »

Mulla on ainoastaan pikkumonnisia, inkkareita ja taisto. Inkkareiden kutupuuhista en tiedä muuta kuin että niiden kutu on vaaleanruskeaa ja pikkumonniset taitaa olla vielä niin nuoria ettei kuteminen vielä ole kiinnostanut. Pallot kyllä aina häviää hiekalta. Pitäis varmaan hommata joku pieni poikashäkki ja kattoa mitä niille tapahtuu.
Oon myös epäilly, että hiekasta nousee kierteisten mukaan jotain valkoisia kiviä, mutta toisaalta pallot on aina niin selkeesti hiekan pinnalla eikä siellä seassa. Mene ja tiedä... :D
Have you ever thought that maybe the sole purpose of your living is to serve as a warning to others?
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kutua vai mitä?

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Varmaan on sit jotain muuta kuin kutua.. SIllä monnsietkin liimaavat kutunsa akvaarion laseihin ja/tai kasveihin ja joskus muillekkin pinnoille!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”