Punasuppusuu

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
simosk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 15:59, 21.08.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Punasuppusuu

Viesti Kirjoittaja simosk »

Korkataan tämäkin aihealua :D

Eli olen uusi harrastaja näissä kudetuspuuhissa ja kaikki neuvot ja niksi ovat tervetulleita. Minulla on n. 300l altaassani tällä hetkellä hiukan yli 10 punasuppusuuta ja ajatus oli kasvattaa hiukan parven kokoa. Olen ymmärtäny, että punasuppusuiden saaminen kutemaan ei pitäisi olla mikään vaikea homma?!

Kudetuksessa ajattelin käyttää 40l faunaboksia, jossa asustelee tällä hetkellä muutamia tulisukarapuja. Pohjalla on hiukan hienoa hiekkaa ja jonkin verran kasveja löytyy. Onko riski, että ravut syövät munat?

Eilen siirsin isosta akvaariosta yhden pariskunnan tuohon kudetusakvaarioon siinä toivossa, että jotain säpinää alkaisi tapahtumaan. Naaras oli hyvin pulleassa kunnossa ja uskoisin sen olevan valmis kutupuuhiin.

Onko olemassa jotai kikkoja kuinka suppusuiden kutupuuhat saa aktivoitua? Reilu vedenvaihto? Tietty ruokinta? Jostain muistan lukeneeni että tuonne voisi laittaa toisenkin uroksen, olisiko siinä ideaa?

Entäs ruokinta? Artemiasta olen paljon lukenut. Toimiiko se myös Punasuppusuiden kanssa? Pakasteena minulta sitä löytyy, mutta olisiko parempi kasvattaa itse?
ZamY
Senior Member
Senior Member
Viestit: 881
Liittynyt: 10:26, 24.08.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Punasuppusuu

Viesti Kirjoittaja ZamY »

Eikös sinne pitäisi laittaa toinen naaras, näin olen käsittänyt...
Fann1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 14:16, 13.02.2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Punasuppusuu

Viesti Kirjoittaja Fann1 »

Minä ostin aikoinaan 6 punasuppusuuta ja parin kuukauden päästä huomasin poikasia altaassa. Olivat kuteneet ilman mitään erikoistoimepiteitä ja aikuisiksi selvisi yli parikymmentä ilman sen kummempia toimenpiteitä. Altaassa oli tuolloin runsaasti kasveja ja ainostaan pieni partamonni suppusuiden seurana. Myöhemmin en enää poikasia juurikaan havainnut, taisivat mennä lajitovereiden suihin. Mitään varsinaisia ohjeita siis en osaa antaa, mutta en usko kudetuksen olevan ylivoimaisen vaikeaa.
Onnea kudetuspuuhiin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”