Solumuovi?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Agistar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 20:05, 05.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi

Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Agistar »

Mulle on tulossa ens viikolla Rio 400 paketti (450l) ja nyt kysyisin mitä kannattais laittaa akvan ja jalustan väliin? Joku solumuoviko?
Mistä olette sellaista ostaneet? Nettikaupoista olen yrittänyt sitä hakea mutta ei ole osunut silmään...

Vinkkejä, kiitos!
450l Juwel Rio
3 koiraa
Apitha
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 13:15, 23.10.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Apitha »

Muistin vuosien takaa tämän keskustelun, joten linkkaanpa tähän, jos apua olisi :) Tuota solumuovia saa ihan marketista, retki-/jumppapatjan muodossa :D
Entinen kiekkoharrastaja (ex-Helmi1978) palaa kahden muuton ja kahden lapsen (=6 vuoden tauon) jälkeen akvaariohommiin. Suunnitelmissa nyt n.500-litrainen allas, ehkä lehtikalasta lähdetään liikenteeseen tällä kertaa.
Agistar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 20:05, 05.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Agistar »

Kiitos linkistä, retkipatjan ostaan siis :)
450l Juwel Rio
3 koiraa
Odemus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 67
Liittynyt: 16:48, 10.05.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Odemus »

Juwelin akvaarion ja jalustan väliin ei laiteta mitään ekstraa. Muistaakseni se on jopa kielletty Juwelin asennusohjeissa.
Agistar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 20:05, 05.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Agistar »

Täh, niinkö? mistäköhän sais varmaa tietoa?? Onko muut laittaneet?
450l Juwel Rio
3 koiraa
Odemus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 67
Liittynyt: 16:48, 10.05.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Odemus »

Tässä linkki Rio 400:n asennusohjeeseen: http://www.juwel-aquarium.de/out/media/en/Rio_400.pdf
Katso sivu 3. Mulla ei ole mitään ekstraa 180 litraisen Juwelin ja sen jalustan välissä.
cstone
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 13:40, 09.10.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja cstone »

Sama juttu täällä. Rio 240:n ohje kieltää laittamasta mitään altaan ja jalustan väliin. Jos alusta on tasainen, niinkuin nyt yleensä pöytätasot tms. tuppaavat olemaan niin ei luulisi ongelmia tulevan.
Sekava Rio 240. Kuparimonniset ja keltabarbit odottavat vielä lisäseuraa
Boomscarf
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 14:10, 20.01.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Boomscarf »

Joo, älä pistä mitään kun ainakin uudesta paketista mene takuu tolla lailla eikä Juwel ota vastuuta jos teet vastoin sanottua. Mulla 240l Juwel enkä laittanut mitään väliin. :)
Agistar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 20:05, 05.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Agistar »

Ok, hyvä tietää. Kiitos tiedosta... taas :)

(kyllä tää palsta on aivan mainio kun saa aina nopeasti vastauksia mihin vaan)
450l Juwel Rio
3 koiraa
eriador
Member
Member
Viestit: 420
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja eriador »

Tämä nähtävästi koskee myös muita,kuin juwelin omia alustoja? Varmistelen vain 🙂
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2661
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja Koss »

Juwelin akvaarioiden alla suositellaan käyttämään Juwelin valmistamaa jalustaa. Toki täysipuinen tai kalustelevystä valmistettu akvaariojalusta käy, mutta tällöin sen on oltava varmasti tasainen, ja riittävän tukeva. Mikäli Juwelin jalustan päälle laitetaan muun valmistajan akvaario, toimitaan akvaarion valmistajan ohjeiden mukaan. Huomioi että mikäli jalustan ja akvaarion väliin tulee esim. solumuovia, voi jalusta tukemattomista reunoista hieman taipua. Toki alumiinijalustakin taipuu kun sen päällä on vaneri ja solumuovi, joka on siis täysin normaalia, eikä vaikuta kestävyyteen.
eriador
Member
Member
Viestit: 420
Liittynyt: 02:04, 25.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-Karjala/Lappeenranta

Re: Solumuovi?

Viesti Kirjoittaja eriador »

Kiitos vastauksesta. Itse jotenkin ajattelin,että jos niitä Juwelin altaita myydään erikseen,niin oma jalusta ei olisi pakollinen 🫣 olin siis ajatellut 120l, Max 180l juwelin allasta massiivipuisen lipaston päälle,johon vielä alas ylimääräiset tuet laittaisi lattiaa vasten. Kyseiseen huoneeseen kun ei saa muualle akvaariota kuin tämän lipaston päälle, ellei sitten siirrä jotain lipastoa pois sieltä. Itse allasta en vielä ole ostanut ja toki ostotilanteessa tarkistan asian vielä. Juwelin allasta mietin siksi,että ajattelin sen olevan laadukas ja mukana olevan tekniikan hyvä jo alusta lähtien.
Aiemmin kun akvaarioita oli,niin samantyylisen lipaston päällä pidin useamman vuoden 65l akvaariota,mutta nyt olisi toiveissa isompi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”