Kysymys pohjaimurista

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Otava
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 23:34, 24.07.2018

Kysymys pohjaimurista

Viesti Kirjoittaja Otava »

No niin, ensimmäisen siivouksen ja ensimmäisen parkettivaurion jälkeen...

Saako jostain pohjaimureita, jotka eivät ime vettä ulos akvaariosta?! Mulla oli joskus muinoin (80-90-lukujen kieppeillä) sellainen pohjaimuri, joka toimi sähköllä ja jossa oli sellainen pussi, johon kaikki mähnä kerääntyi. Vesi meni siis sen pussin läpi takaisin akvaarioon ja lieju jäi pussiin, josta se oli sitten helppo kaapia ja pestä pois. Nyt niin kovasti haluaisin sellaisen, kun uudelleen tätä akvaarioharrastusta aloittelen. Vaan saako niitä enää mistään?!

Siivosin äsken tuota allasta hommaamallani imurilla, joka siis yhdistyy letkuun, jota pitkin likavesi menee ämpäriin, mattoon, lipaston ja sohvan alle ja parketin rakoihin. 8O
Tuntuu, että vesi virtaa ihan liian nopeasti ja samalla pitäisi pyydystää kokkareita, väistellä kaloja ja vahtia mihin se vesi menee ja kuinka pian ämpäri täyttyy... voi apua!

Eikö noita kuvailemiani ihanan helppoja ja käteviä pohjaimureita oikeasti ole enää missään myytävänä, vai enkö vain osaa etsiä oikein?!
Otava
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 23:34, 24.07.2018

Re: Kysymys pohjaimurista

Viesti Kirjoittaja Otava »

tällaisen löysin, mutta tässä sanotaan, ettei käy hienolle hiekalle ja mulla on juuri hienoa hiekkaa monnisten takia. Eli jos jollain on kokemusta sellaisesta, joka käy hienolle hiekalle, niin vinkkejä otetaan vastaan!

https://www.akvaariokauppa.fi/new/p568- ... in-fi.html
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2658
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kysymys pohjaimurista

Viesti Kirjoittaja Koss »

Olen käyttänyt Eheimin patterikäyttöistä lieteimuria myös hiekalla. Varovasti kun käy läpi, eikä upota liian syvälle hiekkaan niin toimii.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”