975 litraa aquascapea.

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Kuvissa taitaakin olla pääpiirteittäin näitä mun vanhempia "Perun altumeja", eli "Rio Nanay"-fisuja, löytyy siis sekaparvi näitä ja Manoja :)

Noita ledejähän voi varmasti saada paaljon halvemmalla nimenomaan DIY-menetelmin, itse halusin päästä vähällä ja ilmoitin vaan kauppaan millaiset valotehot tarvitset. Kyseisiin valoihin tutustuin siinä vaiheessa kun ne kannettiin kotiin :D Kaloista ehkä ymmärrän paljonkin, mutta tekniikasta en oo koskaan päässyt perille. Pääasia että tehoa riittää ja kasvit kasvaa :D

Ohessa vähä parempaa osumaa noista mun manacapuruista, he on vielä niin vauveja!
Isot perulaiset ja pienempi punaselkä.
Isot perulaiset ja pienempi punaselkä.
pikkuinen.
pikkuinen.
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Hyvää kuuluu tänne! Vähän päivitystä.. kaloja on tullut reippaasti lisää, tärppeinä
70 Hemigrammus Rodwayi (punalyhtytetra)
15 Thayeria Obliqua (pingviinitetra)
1 ukkopartamonni (vai täpläpartamonni), tää on mahtava, erityisesti jos sitä näkyis joskus :D
Yhen manacapurun menetin, hän lopetti vallan syömisen, eikä toipunut ennalleen.

Kuvakuulumisia:
Tuunasin vähän allaskaappia. Jokainen mies tarvitsee vähän blingiä :D
Tuunasin vähän allaskaappia. Jokainen mies tarvitsee vähän blingiä :D
Oon vaihdellut taustaa aika ahkeraan. Tämä liila taitaa päätyä voittajaksi...
Oon vaihdellut taustaa aika ahkeraan. Tämä liila taitaa päätyä voittajaksi...
liilatausta.jpg (45.3 KiB) Katsottu 12321 kertaa
ruoka-aika!
ruoka-aika!
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Mahtava kippo ja hieno lehtijengi. :D

Minulla on samoja kokemuksia ukkopartiksesta. Ostin harrastajalta aikoinani pentuja 7, jotka kaikki piilottelivat ja mikä erikoista myös, olivat kaikki uroksia! Varmasti tyyppi ei tunnistanut niitä myydessään uroksiksi....ja partikset ovat oikeita linssiluteita minulla. Nämä olivat vain piilossa. Pistin eteen päin pilkkahintaan....

Jos kala oireilee, tänne mikroskoopin alle ehdottomasti. Mielellään toki jos säilyy elävänä, niin hyvä. Jopa ulostenäyte ihan tuore voi auttaa ja raapenäytteet. Ei kannata kalan antaa kuolla, jos vain toivoa :). Jos taas kala kuolee, aivan juuri kuollut kala kannattaa tutkia, antaa tärkeää tietoa kuolinsyystä tai ainakin poissulkee erinäisiä syitä. Tutkin kalat mielelläni, saan itse kokemusta ja mielenkiintoista puuhaa. Kamera löytyy, niin voi miettiä myöhemmin viisaampien kanssa vielä kuvia...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Monnifan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 19:35, 06.11.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Monnifan »

Tosi kiva akva Groovehailla. :D Paljon katsottavaa ja hienot lehtikset.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Joo, partistytöt ei piilottele, päinvastoin. En tiedä onko ukko vaan vielä arka vai liian pieni tullakseen nähdyksi :D Yritettiin kyllä kaupassa tihrustaa että onhan varmasti tyttö, mutta otin riskin kun oli ainoa kipale ja niin rääpäle ettei vielä sänkeä olisi voinut nähdäkään. Toisaalta jostain ulkomaalaiselta foorumilta luin ettei ole kova risteytymään maatiaisten kanssa, tiedä sitten. On kyllä älyttömän nätti! Että sen puoleen voisi vähän enemmän esiintyä :P

Kuljetin manacapurun Ruoholahdessa kun luulin sillä olleen leuat jotenkin jumissa, enkä itse hieromalla ainakaan saanut mitään parannusta aikaan. AK:ssa katsoivat että leuat kyllä toimivat normaalisti, mutta että nielussa voi olla jokin jumi. Yritti siis ottaa ruokaa, mutta ei saanut nieltyä mitään. Baktopur-kuurin sai, mutta ei auttanut ja oli lopulta niin huonossa kunnossa pikkuinen ettei ollut enää eläjäksi. Kolme manaa on jäljellä ja ainakin vielä porskuttavat ihan kuin ei mitään. Pitääpä kuitenkin seurailla, ovat olleet kuitenkin vasta kuukauden. Kalaa ei enää ole lähettyvillä.. roska-auto vei :(
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

^^ Toivottavasti sukupuoli menee oikein tai sitten tuppaa perheenlisäystä. :P :mrgreen:

Hankala tapaus. Uskomaton tuo leukajumi, mutta saattoi tosiaan olla bakutulehdukin, ja vaikea saada ruokaa alas. Toki joku voinut jäädä nieluun jumiinkin. Hyvä, että kokeilit kuitenkin pelastaa eikä tuohon parempaa lääkettä olisi ollut.

Hyvin tärkeää, jos kala kuolee, heti tutkia. Örkit katoavat kalasta ja ruokailijaörkit iskevät kimppuun. Esim. kalan ulostetta kun tutkii, muutamassa minuutissakin se voi olla täynnä kaikenlaista, joka ei tullut kalan sisältä (kuhista alkueliöitä, matoja). Taas loiset kaikkoavat melko heti ja kidukset menevät sököksi ja kala pilaantuu. 4h maksimissaan voisi olla kuollut...parempi toki paikan päällä se delta.

Joskus voisi toki auttaa elävän kalan raape, niin jäisi kala henkiin. Toisaalta useinkaan itse en viitsi rääkätä fisua raapimalla yms. vaan oireiden mukaan menee hoito. Mutta sitä voi kyllä yrittää joskus.

Tuliterä ulostekin antaa tietoa, mutta haastava tutkittava. Pelästyin jo yhdestä örkistä kalani ulosteessa, mutta se osoittautuikin huonosti sulaneeksi survariksi (mikroskopoin sitten survarin kokeeksi). Liikkuva kohde on aina helppo nakki kalan sisältä :).

Toivotaan, että muut fisut ovat kunnossa :). Ja aina noita yksittäisiä tippuu, ei mahda mitään.

Hieno lauma lehtareita :). Ja kokonaisuutena hieno kippo. :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Aaronjaaiti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 20:32, 07.07.2017
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Aaronjaaiti »

On ollut todella mielenkiintoista seurata projektin etenemistä, kiitos että jaoit. Todella upea allas!
180 l
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

No kiitos! Itseähän kans kiinnostaa juuri nämä alusta loppuun-projektit. Tosin mun tuntien nää ei ole vaan koskaan valmiita. Nyt ei oo kyllä kiinnostanut hetkeen myllätä allasta uuteen uskoon, annetaan nyt ensin kasvaa täysiin mittoihinsa... etualan kasvit edistyy tosi hitaasti. Staurogynet alkaa nyt vasta näyttää jonkinlaista kasvun merkkiä ja eleocharis mini ei oikeastaan tee mitään... :D Iltavalaistuksessa räpsäisty kuva ohessa. Kivempi taas katsella allasta kun on vähän hämärämpää ulkona :)
30072017.jpg
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Aaronjaaiti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 20:32, 07.07.2017
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Aaronjaaiti »

Mulla ei välttämättä olisi kärsivällisyyttä noin isoon ja pitkään projektiin. Siksipä hommasin pienempiä altaita, josta yksi valmis, yksi puoliksi valmis ja kolmas tyhjänä :) näperrettävää riittää. Sain idean, että tarvitsen huonekasvien sijaan akvaariokasveja muine lisineen, koska ne pysyvät mulla elossa! Mukavaa luovaa tekemistä. Jotkut ostelee kukkasia, toiset akvaariota! :D
180 l
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Joo, pitkähän tää on ollut.. tai ainakin suunnitteluvaihe. Noin vuoden tästä haaveilin ja keräsin puita ja kiviä, ja sitten se onnen päivä saapui kun allas kannettiin pihaan. Oli hienot pohjapiirustukset ja valmiit ideat ja niin vaan muuttui siinä paikan päällä nekin, toki parempaan, luulen :D

Mut entäs sitten jos alkaa haalia myös sisäkukkia? Mulla on lähtenyt vähän sekin lapasesta... :P
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Aaronjaaiti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 20:32, 07.07.2017
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Aaronjaaiti »

Eipä niissä sisäkukkien haalimisessakaan mitään, jos nekin pysyy elossa! :D

Hiljaa hyvää tulee! Tuo puiden ja kivien keräily on mullakin aina menossa! Kyllä osa pitää mua varmasti jo hulluna, kun tiiraan ja pyörittelen eri vaihtoehtoja käsissäni paikassa kuin paikassa :D
180 l
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Aaronjaaiti kirjoitti:Eipä niissä sisäkukkien haalimisessakaan mitään, jos nekin pysyy elossa! :D

Hiljaa hyvää tulee! Tuo puiden ja kivien keräily on mullakin aina menossa! Kyllä osa pitää mua varmasti jo hulluna, kun tiiraan ja pyörittelen eri vaihtoehtoja käsissäni paikassa kuin paikassa :D
Muistat toki, että luonnosta otetut kivet pitää pestä kuumalla vedellä ja vaikka pistää sähköuuniin, että ei-toivotut vieraat lakoavat. Erityisesti, jos tuote on ollut kosketuksissa kalavesien kanssa tai vaikkapa vain vesilintu kuljetellut loisia ulosteessaan.

Puut/kannot ja oksat hyvä tutkia, että sopivat akvaariokäyttöön ja ettei niistä liukene esim. pihkaa yms. ehkä ei niin toivottua ja puu sopii kalan järsimiseenkin...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Norhie »

Aaronjaaiti kirjoitti:Eipä niissä sisäkukkien haalimisessakaan mitään, jos nekin pysyy elossa! :D

Hiljaa hyvää tulee! Tuo puiden ja kivien keräily on mullakin aina menossa! Kyllä osa pitää mua varmasti jo hulluna, kun tiiraan ja pyörittelen eri vaihtoehtoja käsissäni paikassa kuin paikassa :D
Groovehain akva on sen verran hiano, että kyllä käyp katteeks. Omaan toisen kerroksen kerrostaloasuntoon ei moista saa oikein kuljetettua, eikä siellä kyllä enää tilaakaan ole. Jos joskus pääsee sellane vahinko käymään, että rikastun ja hommaan omakotitalon, niin sinne tulee maan tasoon oma vesipesun kestävä akvahuone, erillinen akvahuoneesta ovella erotettu työhuone, ja "#%&"& kodinhoitohuone vaatekaapeilla varustettuna.

Nyt nimittäin on jatkuvasti kamat ympäri keittiön ja olohuoneen pöytiä ja lattiaa. Kyllä se vaan niin on, että pyttyjen pystyttäminen ja niiden kanssa puuhaaminen on kivvoo, mutta sotkuista touhua.

Muoks: oma sisäkukkakokoelma alkaa kanssa uhkaavasti laajentua, mutta onneksi ne on pääasiassa kaktuksia ja muita mehikasveja, niin voi sopivasti kastella niitä aina muistaessaan. :twisted:
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mulla on orkideakausi. Sitä ennen oli just mehikasvivaihe.. eikä ne kuole millään sitä tahtia kun ostaa lisää, joten.. :D

Mun kivikantokeräilyt on tehty suoraan akvaarioliikkeistä. Tietty luonnosta löytää halvemmalla ja vaikka mitä, mutta oon vähän huono työstämään niitä. Mulla on vaan kahdenlaista "hardscapea" eli dragon stonea ja sitten sellaista puuta, jota harvemmin näkee akvaarioliikkeissä mutta terraarioon sitä on saatavilla monestakin paikasta. Hyvin verrainnollinen johonkin moorapuurun ja tosi kovaa. Partamonnit ovat tykänneet.

Sen verran ahtaaksi tuo tonninen alkaa kyllä käydä että yhdestä vesimiekasta pitää ihan päästä eroon, who knew. Echinodorus Yellow Sun olis ollut kiva ellei olis kasvanut noin isoksi. Mulla on jo jättivesimiekka ja aaltovesimiekka, ja kolmas iso miekka on jo vähän liikaa. Jos sen nyt joku haluaa esim 8 eurolla niin voin kaivaa ylös.. tilalle ois tulossa läjä pogostemon erectusta, silläkin uhalla että mun pikkulevikset tykkäävät jyrsiä sitä uuteen uskoon... :D
yellow sun.jpg
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
piiatuhkanen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 13:22, 12.07.2004
Paikkakunta: mäntsälä

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja piiatuhkanen »

Heips. Upea allas. saanko kysyä mitkä vesiarvot sulla on ? ja minkälainen valaistus?
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Saa kysyä :) pH 6,8, lämmöt 24-25, KH 2-3, GH 3. Econluxin ledit tuli tähän altaaseen. Mietin kauan että vieläkö jatkan T5-putkilla, mutta kehitys kehittyy! 4 kpl 115 sentin pötkylää tuli siis tähän altaaseen :)

Kaveri kävi ottamassa oikeella kameran kuvan tuosta lätäköstä, tässä siis updeitattuna tilannetta. Tuo vasemmalla oleva vesimiekka on siis saamassa uuden kodin ja sen tilalle tökkäsen tuolta "valeistutuksesta" pogostemon erectusta, ellei joku ehdi syödä niitä sitä ennen :D
Juhanmuoks.jpg
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Baquette
Junior Member
Junior Member
Viestit: 50
Liittynyt: 17:50, 20.08.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Baquette »

Silmä lepää. <3
Palailemassa harrastuksen pariin, 66l "nano" ja suunnitteilla isomman hankinta.
Siukki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 15:49, 11.11.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Siukki »

Aivan upea allas! Mun mielenkiinnon herätti kuitenkin orkideamaininta. Kerro lisää?
T. Toinen hurahtanut (arvaa mitä on mun karanteenialtaassa? Vink vink ei muuten ui.. :mrgreen: )
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Orkideoista mun kokemus on: hieno kukka, tarjouksessa? osta :D Muuta en tiedä. Kerään valkoisia orkideoita. Tai no, kerään ja kerään, kolme noita vaan on nyt. Mua paheksuttiin puolison toimesta kun toin neljännen samanlaisen kotiin niin se jatkoi matkaa :P

Mikäs siellä karanteenissa ei ui? Apua! :O
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Siukki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 15:49, 11.11.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Siukki »

Neljäs ja paheksuntaa??? Tuo se puoliso tänne kylään, niin paheksunnat loppuu noin pienistä määristä... Ja välttele Vantaan Bauhausia, jos et halua kasvavaa kokoelmaa. Siellä on ziljoonan valkoisen kukan ihanuuksia. *yhden ylpeä omistaja eilisestä alkaen*

Karanteenin asukkaat tuli 2 kk sitten Claessen orchidsilta, sieltä miniorkideoiden osastolta. Käy vilkaisemassa ja hurahda kunnolla orkideoihin :mrgreen:
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Ui ui, pelottaa. Joudun Plantagenillakin kävelemään silmät kiinni suoraan sinne perennapuolelle ettei vaan mikään orkidea hyppää ostoskärryyn :D Puoliso on minimalisti, vai miks heitä nyt kutsutaankin... sais olla vaan pari kukkaa per pöytä. Sain tuhatlitraisen akvaarion, voin nöyrtyä orkideoiden määrässä ;)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Norhie »

Minun luonani tuollaista kutsuttaisiin exäksi. :twisted:

No ehkä ei sentäs nyt kukkien takia, mutta jos kävisi napisemaan harrastuksista noin niinkuin yleensä. Toki kämppä on kokonaan minun omistuksessa, joten vaikea kenenkään ölähdellä. Tosin en itsekään tykkää tilpehööristä, mutta kukat ok!

Ehkä tuon...öh...miellyttävän... luonteenpiirteen takia olenkin yksinelävä (joskaan en yksinäinen) hullu akvaristi... kompromissi on se, että asiat tehdään niin kuin minä sanon. :roll:
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Tämähän meni ihanan parisuhdeterapeuttiseksi :D Me omistetaan puoliksi, oon saanut jo päättää jo sisustuksen ja ison altaan tulon, joten kukissa nöyrtyminen on ihan hyväksi ;)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Pssst. Facebookin puolella on menossa kasvi päivässä-stoori joka jatkuu (ehkä) koko lokakuun, kunnes kasvit altaasta on käyty kaikki läpi :D
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 975 litraa aquascapea.

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Näyttääpä hyvältä tämä(kin) altaasi! Mukava nähdä isoksi ehtineitä kasveja ja muutakin kuin anubiasta tai jaavansaniaista. Ja noi lasimonnit! Ihania! Edelleen! Ehkä tässä uudessa altaassa saisin itsekin pidettyä jotain avoimen veden tilaa paremmin, voisivat menestyä paremmin kun eivät niin tuosta tiheiköstä tykkää.

Itse ihmettelen kuinka suuri mahtaa rusomiekasta tulla. Tuolla on pari sellaista 15-20 cm pituista, joiden toivon vielä kasvavan isommaksikin.

Meillä puoliska yrittää rajoittaa altaiden määrää (5 --->3) mutta toisaalta osaa houkutella ihan oikealla asialla eli litroja on tullut lisää. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”