Mulla olis yks red-dragon hm ukkeli Ei kylläkään varsinaisesti mikään nuori kaveri enää, kun melkein vuosi sitten ostettu. Eli oliskohan sillä joku 1,5v ikää tällä hetkellä. Tosin ihan pirteä tyyppi. Itselle löytyis kyllä kauppiaan listalta ct ja pk ukkoja, mutta tuo ctpk pitäis itse jalostaa niistä tai tilata ulkomailta.Riippasaarni kirjoitti:Mikäli se yhtään lohduttaa eipä noita halfmoonejakaan ole näkynyt. Sensijaan odotan mielenkiinnolla minkä värisiä noista kamputsealaisnaaraan jälkeläisistä tulee. Ne ovat jo neontetran kokoisia ja silti edelleen osa täysin valkoisia, yhdellä valkoisella on hailakkaa sinistä evissä, muttei yhtään punaista. (Toivon sormet ja varpaat ristissä että siitä tulisi valkoinen sinisillä evillä)
Hienoja omia kuvia taistoista
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Hienoja omia kuvia taistoista
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
-
- Senior Member
Niin, juu nyt kun mainitsit niin punaisia ja punakirjavia on näkynyt. Yritän vain päästä juuri punaisesta eroon (mikä on osoittautunut äärimmäisen hankalaksi tehtäväksi). Käytännössä jalostaminen (kuten lienet huomannut) on äärimmäisen aikaa vievää, mutta pitkässä juoksussa järkevää.mirauria kirjoitti:Mulla olis yks red-dragon hm ukkeli Ei kylläkään varsinaisesti mikään nuori kaveri enää, kun melkein vuosi sitten ostettu. Eli oliskohan sillä joku 1,5v ikää tällä hetkellä. Tosin ihan pirteä tyyppi. Itselle löytyis kyllä kauppiaan listalta ct ja pk ukkoja, mutta tuo ctpk pitäis itse jalostaa niistä tai tilata ulkomailta.Riippasaarni kirjoitti:Mikäli se yhtään lohduttaa eipä noita halfmoonejakaan ole näkynyt. Sensijaan odotan mielenkiinnolla minkä värisiä noista kamputsealaisnaaraan jälkeläisistä tulee. Ne ovat jo neontetran kokoisia ja silti edelleen osa täysin valkoisia, yhdellä valkoisella on hailakkaa sinistä evissä, muttei yhtään punaista. (Toivon sormet ja varpaat ristissä että siitä tulisi valkoinen sinisillä evillä)
Ulkomaan tuonneissa ei koskaan lopulta tiedä mitä taustalla on, joten fenotyypiltään upeat yksilöt voivat jättää ihan erinäköisiä yksilöitä.
Ahvenia ja monneja.
-
- Advanced Member
No sitten se red dragon ei oikein soviRiippasaarni kirjoitti:Niin, juu nyt kun mainitsit niin punaisia ja punakirjavia on näkynyt. Yritän vain päästä juuri punaisesta eroon (mikä on osoittautunut äärimmäisen hankalaksi tehtäväksi). Käytännössä jalostaminen (kuten lienet huomannut) on äärimmäisen aikaa vievää, mutta pitkässä juoksussa järkevää.mirauria kirjoitti:Mulla olis yks red-dragon hm ukkeli Ei kylläkään varsinaisesti mikään nuori kaveri enää, kun melkein vuosi sitten ostettu. Eli oliskohan sillä joku 1,5v ikää tällä hetkellä. Tosin ihan pirteä tyyppi. Itselle löytyis kyllä kauppiaan listalta ct ja pk ukkoja, mutta tuo ctpk pitäis itse jalostaa niistä tai tilata ulkomailta.Riippasaarni kirjoitti:Mikäli se yhtään lohduttaa eipä noita halfmoonejakaan ole näkynyt. Sensijaan odotan mielenkiinnolla minkä värisiä noista kamputsealaisnaaraan jälkeläisistä tulee. Ne ovat jo neontetran kokoisia ja silti edelleen osa täysin valkoisia, yhdellä valkoisella on hailakkaa sinistä evissä, muttei yhtään punaista. (Toivon sormet ja varpaat ristissä että siitä tulisi valkoinen sinisillä evillä)
Ulkomaan tuonneissa ei koskaan lopulta tiedä mitä taustalla on, joten fenotyypiltään upeat yksilöt voivat jättää ihan erinäköisiä yksilöitä.
Riippuu, mistä tilaa. Mutta joka tapauksessa nopeammin pääsisi alkuun ctpk parilla, kuin lähtemällä ct:stä ja pk:sta tekemään. Mutta joo. Melkoinen projekti joka tapauksessa. Eikä mulla nyt ole tosiaan aikaa/voimia siihen. Täytyy katsella asiaa uudestaan, kun oma elo selkiytyy. Mutta tää ei ehdottomasti ole ikiajoiksi haudattu projekti
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TASHAS
- Sukupuoli: Mies
CTPK vaatii useamman sukupolven jos lähtökohta on esim CT+PK.
Mitä tulee tuohon punaiseen, se on hyvä että huomaatte käytännössä kuinka vaikeaa siitä on päästä eroon (en ihan turhaan sitä ole koittanut tuoda julki aina kun mahdollista). Puhtaiden värien osalta kasvattajalta hankitut (siis esim ulkomaa) on aika turvallisia, koska niitä viljellään linjassa ja pyritään tuottamaan samankaltaisia poikueita. Toki sitten kun aina joutuu crossaamaan ulos linjasta niin riski siihen että jotain muuta geeniä tulee on aina olemassa.
Dragon on hankala, siis sellaisena että värit olisivat hyvät. Koko poikue ei yleensä täytä vaateita ja risteytys ei dragon geeniliseen taasen heikentää dragonin määrää. Punainen ja kupari pakkaa aina näytellä osaa dragonien kanssa säätäessä, black dragonillakin.
Mitä tulee tuohon punaiseen, se on hyvä että huomaatte käytännössä kuinka vaikeaa siitä on päästä eroon (en ihan turhaan sitä ole koittanut tuoda julki aina kun mahdollista). Puhtaiden värien osalta kasvattajalta hankitut (siis esim ulkomaa) on aika turvallisia, koska niitä viljellään linjassa ja pyritään tuottamaan samankaltaisia poikueita. Toki sitten kun aina joutuu crossaamaan ulos linjasta niin riski siihen että jotain muuta geeniä tulee on aina olemassa.
Dragon on hankala, siis sellaisena että värit olisivat hyvät. Koko poikue ei yleensä täytä vaateita ja risteytys ei dragon geeniliseen taasen heikentää dragonin määrää. Punainen ja kupari pakkaa aina näytellä osaa dragonien kanssa säätäessä, black dragonillakin.
-
- Advanced Member
Joo. Näin mä olen ymmärtänyt ja itsekin arvannut. Silti olen sitä valmis harrastamaan tilanteen niin vaatiessa. Tosin mielummin lähtisin valmiilla kaloilla liikkeelle, mutta jos se ei ole mahdollista, niin...nastamuumio kirjoitti:CTPK vaatii useamman sukupolven jos lähtökohta on esim CT+PK.
nips nips
Heh. Mulla ei kyllä ole tarkoitusta käyttää tuota dragonia mihinkään kun se mun hm red dragon akkakin otti ja hävis. Killukoon nyt tuolla purkissansa ukkeli ja mä keskityn ct ja ctpk osastoon (alkuun väreistä välittämättä, tosin se punainen on kyllä mörkö muuten kuin kokopunaisena), kun sen aika joskus vielä koittaa.
-
- Senior Member
''Punaisen värin'' -kirous Kasvattajien kalat lienevätkin ''taattua tavaraa'', sensijaan jos käyttää akvaarioliikkeessä summamutikassa tuotua kalaa - ei fenotyyppi vältämäti kerroa paljoakaan.nastamuumio kirjoitti:CTPK vaatii useamman sukupolven jos lähtökohta on esim CT+PK.
Dragon on hankala monellakin tapaa. Itse pysyttelen niistä etäällä, koska sikäli kun olen antanut itselleni kertoa ne ovat uudemman sukupolven hybridejä. http://www.bettaterritory.nl/BT-AABDragons.htm
Ahvenia ja monneja.
-
- Advanced Member
Jees. Näin itsekin olen ymmärtänyt. Tosin vasta sen jälkeen, kun tuon ukon olin ostanut. Eli varsinaisesti ei ole aikeita niihin enempi sotkeutua. Nättejä kyllä ovat, mutta kun... Noh. Ne mustat/tummat ja se ctpk/ct sitten joskus. Ärsyttää, kun just saanut jotakuinkin tarvittavat roippeet kasvatusta varten haalittua läjään, niin sitten tulee takapakkia muilta osin ja rajoitettava harrastamistaRiippasaarni kirjoitti:Dragon on hankala monellakin tapaa. Itse pysyttelen niistä etäällä, koska sikäli kun olen antanut itselleni kertoa ne ovat uudemman sukupolven hybridejä. http://www.bettaterritory.nl/BT-AABDragons.htm
-
- Advanced Member
Uusin hankinta. Törmäsin siihen Itiksen Megaeläimessä lauantaina ja pakkohan se oli ottaa mukaan. Kuva taattua kännylaatua
-
- Starting Member
En ainakaan muista, että olisin tänne kuvaa laittanut koskaan. Nopealla selailulla ei löytynyt. Tätä taistoa mulla ei ole enää, mutta tykkäsin paljon Kaunis ja hyvin utelias.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: -
tiedä ny sitten onko tuo niin hieno mutta hauskasti jäi just kotiutettu fisu katselemaan itseään peilaavasta takalasista
Mirror mirror on the wall....
Mirror mirror on the wall....
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
-
- Senior Member
Josko minäkin sitten taas kerran. Tässä viimeisimmän poikueen naaras. Punainen vähenee linjoista pikkuhiljaa ja samalla osalle kaloista on tullut mustaa tilalle.
- Liitteet
-
- rb1.jpg (9.85 KiB) Katsottu 8364 kertaa
Ahvenia ja monneja.
-
- Advanced Member
heh, ei ainakaan nälässä ole tarvinnut olla
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: -
onpas kyllä nätti kala!Riippasaarni kirjoitti:Josko minäkin sitten taas kerran. Tässä viimeisimmän poikueen naaras. Punainen vähenee linjoista pikkuhiljaa ja samalla osalle kaloista on tullut mustaa tilalle.
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
-
- Senior Member
Kiitoksia Rockhill.
(Veikkaileeko joku että ruokinta on kenties hieman runsaanpuoleista..) Täytyyhän nyt kasvavilla neitokaisilla olla ruokahalua ja ruokaa.
(Veikkaileeko joku että ruokinta on kenties hieman runsaanpuoleista..) Täytyyhän nyt kasvavilla neitokaisilla olla ruokahalua ja ruokaa.
Ahvenia ja monneja.
-
- Advanced Member
Se on just noinRiippasaarni kirjoitti:Kiitoksia Rockhill.
-
- Starting Member
Muutama kuva
- Liitteet
-
- Tiuhti pääsi tänään uuteen kotiin.
- Tiuhti.jpg (170.58 KiB) Katsottu 8053 kertaa
-
- Pieni punainen, hirmu kiltti söpö tyttönen jota uroskin kohteli hyvin.
- pienipunainen.jpg (209.71 KiB) Katsottu 8053 kertaa
240, 54 ja 2x40 litran altaat. 6 taistoa + iso poikue, haarniskamonneja, partamonneja, huntualbbari, kardinaalitetroja ja sukarapusia, kierteisiä ja petoja.
-
- Senior Member
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
-
- Starting Member
Silver saapui taloon päivällä, on vielä aika pieni, josko siitä kasvaa ja miehistyy
- Liitteet
-
- silver1.jpg (195.26 KiB) Katsottu 7941 kertaa
-
- silver.jpg (222.91 KiB) Katsottu 7941 kertaa
240, 54 ja 2x40 litran altaat. 6 taistoa + iso poikue, haarniskamonneja, partamonneja, huntualbbari, kardinaalitetroja ja sukarapusia, kierteisiä ja petoja.
-
- Senior Member
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
-
- Elite Member
- Viesti:
Hyvä, että tytöt saivat uuden adoniksen . Toivottavasti nyt terve poika. Saitko kalan harrastajalta vai kivijalasta? Itse en näistä taistoista ymmärrän paljon mitään - teiniaikoinani oli mieleeni, keski-iässä nössömmät kalat kiinnostavat.Tiippana kirjoitti:Silver saapui taloon päivällä, on vielä aika pieni, josko siitä kasvaa ja miehistyy
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Starting Member
Etsin harrastelijoita mutta ei silmään sattunut poikasia, kivijalasta sitten bongasin tämän rääpäleen, Ruotsista kuulemma tullut.Fisutar10 kirjoitti: Hyvä, että tytöt saivat uuden adoniksen . Toivottavasti nyt terve poika. Saitko kalan harrastajalta vai kivijalasta? Itse en näistä taistoista ymmärrän paljon mitään - teiniaikoinani oli mieleeni, keski-iässä nössömmät kalat kiinnostavat.
Lajia pääkaloiksi etsiessä ihastuin taistelukalan ulkonäköön, enkä tajunnut mitä tuittupäitä oikeasti ovatkaan Silver jahtaa naaraita innokkaasti, hyvä näin päin, ettei tarvitse pelätä että naaraat uuvuttaa ukon taas..!
-
- Elite Member
- Viesti:
Hyvä homma. Ja tämä voi olla reippaampi. Näin se jahtaa naaraita. Jos uros heikko tai sairas, kääntyy ehkä tilanne toisin päin. Kalat aistivat nopeasti valtasuhteiden muutoksen ja tilaisuuden niskan päälle. Se taas stressaa entisestään herraa, jonka kuuluisi olla luonnostaan boss.Tiippana kirjoitti:Etsin harrastelijoita mutta ei silmään sattunut poikasia, kivijalasta sitten bongasin tämän rääpäleen, Ruotsista kuulemma tullut.Fisutar10 kirjoitti: Hyvä, että tytöt saivat uuden adoniksen . Toivottavasti nyt terve poika. Saitko kalan harrastajalta vai kivijalasta? Itse en näistä taistoista ymmärrän paljon mitään - teiniaikoinani oli mieleeni, keski-iässä nössömmät kalat kiinnostavat.
Lajia pääkaloiksi etsiessä ihastuin taistelukalan ulkonäköön, enkä tajunnut mitä tuittupäitä oikeasti ovatkaan Silver jahtaa naaraita innokkaasti, hyvä näin päin, ettei tarvitse pelätä että naaraat uuvuttaa ukon taas..!
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Senior Member
Tässä on viimeisimmän poikueen satoa, kuva otettu päivänvalon katveessa. Ristin tämän Yönsiniseksi ja nimi on oikeutettu.
- Liitteet
-
- yonsininen.jpg (13.04 KiB) Katsottu 8308 kertaa
Ahvenia ja monneja.
-
- Starting Member
Mun Viuhti on myös tuommoinen nätti yönsininen En ole vielä yhtään kuvaa saanut missä väri pääsisi oikeuksiinsa..! Näyttää aina mustalta enemmänkin. Väri kivasti elää ja välkkyy kun Viuhti peilaa itseään ja pyrstö vipattaa