Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Karim
Junior Member
Junior Member
Viestit: 237
Liittynyt: 20:42, 24.12.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Karim »

Taika-Jim kirjoitti:Mulla on oikein karvahattumalli letkun kiinnittämisessä akvaarioon.

Laitan Dostojevskin Idiootin letkun päälle ja hyvin on pysynyt :mrgreen:

Karamazovin Veljeksillä pysyy varmaan vielä paremmin...
Jospas joku kokeilisi Webster´s Encclopedic Unabridged Disctionary of the English Language kirjaa. Painaa varmaan 4 kg. Tuki aikoinaan (25v sitten) pettänyttä sängynpohjaa. Ei ollut moksiskaan. Suosittelen :mrgreen:
kaikau
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 18:15, 06.01.2013

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja kaikau »

Mainittu Webster's pitää kyllä vauvankin hengitystiet avoinna, kun sen asentaa pinnasängyn jalkojen alle. Joten eiköhän se yhden letkun kelaamisenkin kestä. Onneksi ei olla kokonaan vielä paperittomassa kaudessa. iPadia en uskaltaisi akvaarion päälle laittaa.
Tällä hetkellä enemmän kasveja kuin kaloja.
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja valkyria »

Mahtava ketju ja vinkit!
taitaa mennä osa näistä testaukseen, kalsari-niksit jäänee kuitenkin testaamatta.. [;)] :roll:
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
jjappinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 22:02, 25.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja jjappinen »

KatjaB kirjoitti:tällainen vessan hanassa ja eheimin imuputki akvaariossa. Mulla oli myös käsisuihkussa pikaliitin hetken, mutta hana falskasi helposti kun ei jaksanut työntää vettä omakotitalon yläkertaan. Tää toimii varmemmin.
Liitinten osalta nyt on hyvä hetki säästää, kun puutarhatarvikesesonki on takana. Löysin edulliseen hintaan kastelutarvikesarjan, minkä liittää hanaan esim tällä liittimellä ja jää muutama osa ylikin. Letkua saa rautakaupoista 20 metriä seitsemään euroon.
Piia85
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 18:39, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karkkila

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Mä olen aina putsannut mun ison altaan niin, että työnnän lapon letkun puutarhaletkun sisään, oon kierretiivistenauhaa käärinyt lapon letkuun kiinni ja lappopäähän laitan aina haavin kiinni kuminauhalla :D Ainakin minulla toimii hyvin ja pysyy altaan sisällä..
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Aqualung kaipasi sukkahousuniksejä. Korvataan ^tässä^ mainittu haavi sukkahousun sukkaosan kärjellä, niin kiinnittäminenkin helpottuu.

Joo, Piia85:n konsti toimii, mutta ainakin minulla lappoletkun työntäminen puutarhaletkun sisään hidastaa virtausta sen verran, että en malta sitä käyttää.
Piia85
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 18:39, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karkkila

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

Ruma mies kirjoitti:Aqualung kaipasi sukkahousuniksejä. Korvataan ^tässä^ mainittu haavi sukkahousun sukkaosan kärjellä, niin kiinnittäminenkin helpottuu.

Joo, Piia85:n konsti toimii, mutta ainakin minulla lappoletkun työntäminen puutarhaletkun sisään hidastaa virtausta sen verran, että en malta sitä käyttää.
Mulle taas sopii paremmin kuin hyvin että hidastaa hieman, kun ehdin sitten siinä samalla kun vedet valuu pestä suodattimia ym :)
haybe
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 12:37, 04.02.2015
Sukupuoli: Nainen

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja haybe »

Pesukoneen mukana tulee muovinen pidike, johon pesukoneen ulostuloletku laitetaan jos halutaan likavesi esim.lavuaariin. Siihen sopii myös puutarhaletku.
Liitteet
Huom, kuva lainattu netistä
Huom, kuva lainattu netistä
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Salaman
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 04:21, 30.10.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Salaman »

Aina toiminut tyhjennykset/täytöt vastaavalla puristimella: http://static1.motonet.fi/img/7/782072/500/782072.jpg
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja Verna »

Koomikko kirjoitti:Tässä olisi yksi vaihtoehto.
http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 1444651983
No nythän minullekin selvisi, että mikä ihmeen muovikapine yhden altaan mukana minulle tuli. Kiitos linkistä.

Minulla letkunpidikkeenä toimii tuo meidän 5v pikkuakvaristi. Pari kertaa on hänellä keskittyminen herpaantunut, mutta pääosin ovat vedet kulkeneet sinne minne pitääkin. ;) Heti, kun alkaa kuulostaa vedenvaihdolta, ilmaantuu innokkaita apulaisia, mikä on ihan mukava juttu.
jjappinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 22:02, 25.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja jjappinen »

Vielä yksi idea jakoon vedenvaihtoletkujen rakentelijoille. Lisäsin vaihdettavan vesimäärän asteikon lappoletkuun, niin ei tarvitse arvailla montako litraa vettä on vaihdettu.
WP_20150208_005.jpg
ova78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 30
Liittynyt: 21:34, 29.09.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Miten puutarhaletku kiinni akvaarioon?

Viesti Kirjoittaja ova78 »

Hei itsellä tuollainen yksinkertainen ratkaisu ja pärjää hyvin yksin. Eli letkun molemmissa päissä puutarhahanat jolloin pesuhuoneessa juoksutan letkun täyteen vettä ja sit hanat kiinni jonka jälkeen vien toisen pään akvaarioon ja toinen viemäriin. Sitten vain akvaarion puoleinen hana auki jonka jälkeen viemärin puolen hana auki ja hyvin lähtee imeen. Täyttö taas niin että kun täynnä suljen akvaarion hanan ja sitten vesi hanan. Ja vasta kylppärissä taas letkun hana auki ja letkun tyhjennys.
Liitteet
image.jpg
image.jpg (75.12 KiB) Katsottu 5730 kertaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”