Foorumin ulkopuolella myytävät akvaariot bongauksia tänne

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Foorumin ulkopuolella myytävät akvaariot bongauksia tänne

Viesti Kirjoittaja rami12 »

Ajattelin että voitais aloittaa topicci johon ihmiset voivat bongata tai linkittää hyviä tai lupaavia havaitsemiaan tämän foorumin ulkopuolella olevia akvaarioita tai akvaariopaketteja esim käytettynä tai muuten sellaisia jotka olisivat tiedostamisen arvoisia jne jne. jos idea on aivan tyhmä tai väärässä osiossa niin tään voi poistaakkin tai siirtää muualle...

http://www.tori.fi/pirkanmaa/Akvaario_3 ... m?ca=6&w=2 Tuossa olisi 390 litrainen akvaario käytetty allas myynnissä esimerkiksi 60 eurolla vaatis uutta silikoonia mutta muuten ilmeisesti ehjä allas. Tampereen seudulta.

http://www.tori.fi/keski-suomi/Lahjoite ... m?ca=6&w=2 Tässä taas 120 litrainen alla on ilmoitettu lahjoitettavan pois ilmaiseksi sisältäen seuraavanlaiset osat ahjoitetaan 120L alumiinikehys akvaario tarvikkeineen.
allas, harkkojalusta, loisteputkivalaisin, suodatin, kuplasuodatin.
Kalat ja kasvit tämä olisi jyväskylästä saatavilla..

Tässä taas halvalla iso allas jos jollakin on taitoa koota ja liimata lasilevyt itse toki siinä pitäis olla lasin liimaamistaitoa mutta http://www.tori.fi/keski-suomi/Iso__kor ... m?ca=6&w=2 600 litrainen allas 190 eurolla osiin purettuna jyväskylästä. Pituus 160cm, korkeus 60cm ja leveys 50cm. Pohja 10mm lasia. elikkä alle 200 eurolla saa 600 litraisen altaan jos vaan osaa itse koota sen kasaan..
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Foorumin ulkopuolella myytävät akvaariot bongauksia tänn

Viesti Kirjoittaja rami12 »

http://www.tori.fi/satakunta/300l_akvaa ... m?ca=6&w=2 Tässä vielä yksi bongaus 80 eurolla 300 litrainen akvaario jossa mukana saa eheimin suodattimen

http://www.tori.fi/pirkanmaa/Hyvakuntoi ... m?ca=6&w=2 Akvaario on pituudeltaan kaksi metriä, syvyys 62 cm.
Vetoisuus n 740 litraa.
Silikonit ja lasit kunnossa, ei vuoda.
hintaan 240 e.

Jos jossakin on jo tallanen topicci tai tää on jotenki tyhmä idea saa poistaa tään ketjun mutta itse en ainakaan ole havainnut idea on se että kun bongaatte mielestänne hyviä tarjouksia altaista niin tänne lisättäis tietoa siitä + jotkut perustiedot linkki myyjään ehkä tilavuus pituus jne kuten itse olen lisännyt ja mitä tulee altaan mukana + jotkut erikoistiedot kuten tolla yhdellä altaalla että se on purettu osiin jne..
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Foorumin ulkopuolella myytävät akvaariot bongauksia tänn

Viesti Kirjoittaja rami12 »

mitenpaljon tollasen 500-1000 litraisen kanssa tulee lisäkustannuksia muista osista kuten suodatin lämmitin ja valot jos aatellaan että itse altaan sais kohtuu edullisesti tolleen 200-250 eurolla käytettynä. ???
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Foorumin ulkopuolella myytävät akvaariot bongauksia tänn

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

rami12 kirjoitti:mitenpaljon tollasen 500-1000 litraisen kanssa tulee lisäkustannuksia muista osista kuten suodatin lämmitin ja valot jos aatellaan että itse altaan sais kohtuu edullisesti tolleen 200-250 eurolla käytettynä. ???
Pidemmässä juoksussa itse allas on tämän harrastuksen pienimpiä kustannuksia. Itse tein seuraavanlaisia laskelmia, kun katsoin kysymystäsi:

- Suodattimet: 2*käytetty ulkosuodatin ja sisäsuodatin 250€. Käytettyihin voi joutua ostamaan varaosia samantien.
- Valaistus: Back to the Eighties-mallin T8-laatikot käytettynä 150€. Putket ovat yleensä käytetyissä uusimisen tarpeessa.
- Lämmitin 300W käytettynä: 10€
- Pohjamateriaali ja kasvit (harrastajalta): 50€
- Kalat halvimmasta päästä (harrastajalta): 100€
- Jalusta mallia Leca-harkko ja vaneri (käytetty) 50€

Eli jos lähtee liikkeelle aivan tuollaisella karvalakkilinjalla, alkuinvestointi on altaineen hieman yli 850€.

Tämän lisäksi tulevat juoksevat kustannukset, jotka menevät siis joka vuosi:
- Sähköt: Valaisimet, suodatus, lämmitin ja vaihtoveden lämmitys: väh. 300€/vuosi.
- Vesimaksut: 250 litraa viikossa maksaa vähintään 250€.
- Kasvilannoitteet: 60€
- Kalanruoat ja lääkkeet sekä vesitestit 150€

Voi olla, että jotain unohtui, mutta pelkkään pyörittämiseen menee siis vähintään 750€ joka vuosi. Näin jo ensimmäisen vuoden aikana pitäisi rahaa olla käytettävissä harrastukseen 1500 euroa ja tämä laskelma oli aivan tuollaista minimitasoa.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Foorumin ulkopuolella myytävät akvaariot bongauksia tänn

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Kaapelitehtaalla Akvaarionäyttelyssä myytävänä eri kokoisia akvaarioita, jokunen kaikkine varusteineenkin edullisesti ja kaloja ja esim. rapuja myös. Vielä la kello 10-20 ja su kello 10-18. Myytävien nouto sunnuntaina näyttelyn päätyttyä.
Kultakalat
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Foorumin ulkopuolella myytävät akvaariot bongauksia tänn

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Kiksu kirjoitti:Kaapelitehtaalla Akvaarionäyttelyssä myytävänä eri kokoisia akvaarioita, jokunen kaikkine varusteineenkin edullisesti ja kaloja ja esim. rapuja myös. Vielä la kello 10-20 ja su kello 10-18. Myytävien nouto sunnuntaina näyttelyn päätyttyä.
Myös kasveja ja tekniikkaa myytävänä :) Tavaroiden maksu varattaessa, kortit ja käteinen käy.
Kultakalat
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”