Onko näitä Balloon Mollyjä Suomessa?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Onko näitä Balloon Mollyjä Suomessa?
Onko näitä Balloon Mollyjä suomessa? Ja jos on niin millä nimellä niitä täälä kutsutaan?
Linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=hJMH4cNuwX4
Linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=hJMH4cNuwX4
Meiltä löytyy 63L millillä, 3 kissaa ja 1 Mäyräkoira:D
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
Re: Onko näitä Balloon Mollyjä Suomessa?
Pallomolleja. Meillä löytyy mm. valkoisena. Ei tosin ihan noin pyöreitä ole, mutta selkeästi muoto muistuttaa enemmän platya kuin mollia
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
-
- Junior Member
Onko sinulla kuvaa?:)
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
"There also exists a (in our opinion) grotesque ‘balloon’ variety of this fish in which the body is malformed and rounded, giving a balloon-like appearance. This condition can cause swimbladder and digestive problems and may bring about premature death.
In the wild form this fish is very hardy but years of inbreeding and over-production have resulted in many of the mollies available in the hobby today being very weak genetically and prone to disease. This is particularly true of the common black morph."
http://www.seriouslyfish.com/species/poecilia-sphenops/
In the wild form this fish is very hardy but years of inbreeding and over-production have resulted in many of the mollies available in the hobby today being very weak genetically and prone to disease. This is particularly true of the common black morph."
http://www.seriouslyfish.com/species/poecilia-sphenops/
Valitettavasti noita miltei elinkelvottomia epäsikiöitä toisinaan tuodaan suomeen. Ei onneksi enää niin paljon kuin takavuosina. Toivottavasti loppuisi kokonaan.
Jos tuollaisia rumiluksia nyt välttämättä haluaa, niin voi pyytää lähintä akvaarioliikettä tilaamaan seuraavaan toimitukseen haluamasi määrä.
Jos tuollaisia rumiluksia nyt välttämättä haluaa, niin voi pyytää lähintä akvaarioliikettä tilaamaan seuraavaan toimitukseen haluamasi määrä.
Tiesithän aloittaja, että pallomolli on ihmisen tuottama jalostusmuunnos ja sen ulkonäkö johtuu siitä, että sillä on vaikeita epämuodostumia selkärangassa ja mitä todennäköisimmin myös sisäelimissä. Kala ei pysty uimaan eikä käyttäytymään luonnollisesti, ja vammainen rakenne aiheuttaa sille jatkuvaa kärsimystä. Haluatko oikeasti tukea eläinrääkkäystä siksi, että kala on sinusta kivan näköinen?
-
- Junior Member
Ei aloittaja sanonut, että haluaisi niitä, hän vain kysyi onko niitä suomessa.
96l, 240l, 3 hiirtä, koira, hevonen
-
- Junior Member
Kiitos Aquariel Minulla ei ole kiinnostusta hankkia niitä. Kiinnosti vaan että löytyisikö näitä Suomesta.
+Myydään 180L akvaario.
+Myydään 180L akvaario.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Kerran olen nähnyt noita molleja akvaarioliikkeessä, niitä myytiin pallomollin nimellä, aiheuttivat kerrankin nähtynä kauhistusta, kun tiesin mitä kalan muodon vuoksi sille on tehty. Onneksi en enää toiste ole niihin törmännyt, senkin kerran kun niitä akvaariokauppaan tuli oli parvi siellä pitkään vailla ostajaa. Ehkä niitä ei kukaan todellakaan halunnut ostaa ja akvaarioliikekään ole enää hankkinut niitä.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Senior Member
Täytyy myöntää, etten ole itse ollut noista jalostusongelmista tietoinen. Itse en ole kaloja ostanut vaan ovat tulleet sijoitukseen/ adoptioon. Kukapa nyt tietoisesti, varta vasten haluaisi sairaita ja lyhytikäisiä kaloja ostaa. Omaan silmääni nuo ovat huntuevineen enempi jonkun hyvin syöneen purjemollin näköisiä, eivät suinkaan sen kuvan mukaisia möykkyjä, mutta se siitä. Kysymys kuuluikin, että onko näitä suomessa? Vastaus; on.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
100L L046, tetroja
100L L046, tetroja
no en tiiä mutta mun molli ja platy naaraat on tollasii palloja ku ne on viimesillään raskaana
nosiis hyi suaakkeli. ei ne nyt ton näkösii oo ku tarkemmin tutustuin toho kalaan. ei se mun mielest ees oo nätti. mut on ne mun platyt ja mustamollit aika palloja tosiaan viimesillä päivillään raskaana
löytyy ainakiin kuopion akvaarioliikeestä.
Mollien kohdalla ei ehkä erotu niin selvästi, mistä tuossa "balloon" hommassa on kyse. Linkin sivulla on kuvien joukossa viiden eri kalalajin kuvat, joissa kalat ovat mallia "balloon" tai "short body"; http://www.jupiteraquarium.com/bctr.html (Mm. kaksi sateenkaarikalaa ja helmirihmakala.)
Tuossa on kyse ihan vain siitä, että Aasiassa kudetetaan epämuodostuneita kaloja, joiden vamma periytyy poikasille. Sitä ei voi kutsua jalostamiseksi.
Olen kerran nähnyt pallomolleja akvaarioliikkeessä, eikä huvittanut enää ostaa siitä liikkeestä mitään sen jälkeen.
Tuossa on kyse ihan vain siitä, että Aasiassa kudetetaan epämuodostuneita kaloja, joiden vamma periytyy poikasille. Sitä ei voi kutsua jalostamiseksi.
Olen kerran nähnyt pallomolleja akvaarioliikkeessä, eikä huvittanut enää ostaa siitä liikkeestä mitään sen jälkeen.