Slilin lotraukset!

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Slili
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 11:44, 10.07.2013
Sukupuoli: Nainen

Slilin lotraukset!

Viesti Kirjoittaja Slili »

Eli aattelin pistää pystyyn tällasen topan jossa kerron mun 200 litrasen akvaarion... ööö... jutuista?! Siellä on lämpöä noin 28 astetta ja vesiarvoja en millään muista mutta tarkistan ne pian! Kalastoa:
HUOM!! Suluissa oleva määrä on se, jonka verran aluksi kyseisiä kaloja hankin.

taistohaaremi 1u 2n (1u 3n)
albiinomonnisia 6kpl (ei oo yhtään kuollu)
täplämonnisia 2kpl (3kpl)
kiilakylkiä 8kpl (10kpl)
seeprakaloja 6kpl (10kpl)
onko kalastossa viilattavaa tai voisko hankkia jotain lisää? Kuvia tulee pian myös!
200l millilä/mollila ja 600 sekala.
Aquariel
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:56, 05.08.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Slilin lotraukset!

Viesti Kirjoittaja Aquariel »

Täplämonnisille on ihan liian korkeat lämmöt samoin albiinoille. Seeprakalatkin elää tosi lyhyen elämän noissa lämmöissä. Ja ennen kaikkea sun pitäisi selvittää miksi noin moni kala kuoli.
Slili
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 11:44, 10.07.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Slilin lotraukset!

Viesti Kirjoittaja Slili »

Okei, no mun pitää varmaan majottaa nuo johonki muualle nuo monniset ja seeprat. Eläinkaupassa sanottiin vuos sitte ku nuo ostin että soppii sammaan mutta eipä nuo näytä hommaansa ossaavan. Nuo kalat on kuollut tässä vuoden sisään mutta vesiarvoista ei ainakaan ollut kyse, onko tuo lämpötila sitten se ratkaiseva tekijä?
200l millilä/mollila ja 600 sekala.
KimmoP
Junior Member
Junior Member
Viestit: 219
Liittynyt: 20:43, 19.11.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Re: Slilin lotraukset!

Viesti Kirjoittaja KimmoP »

Tätä foorumia lukiessa olen huomannu, että eläinkaupan myyjät on vain myyjiä. Ne vois yhtä hyvin myyä vaikka makkaraa.

Ymmärtääkseni albiinomonnisista suurin osa on kuparimonnisten albiinomuotoja. Täplät on vielä viileämpien vesien kaloja, kuin kuparit. Minuaki vähän jänskättää ensikesän kelit, kun on kuparimonnisia ja albiinoversioitakin pari ja helteillä voi tulla aika lämmin. Mulla on neljä loisteputkea ja kun sammutin yhden, niin lämpö laski asteen verran kahteenkymmeneen kuuteen. Ilmarakoa olen vähän koittanu järkkäillä lamppujen ja lasin väliin. Sekin tuntui vähän auttavan.
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1695
Liittynyt: 21:07, 20.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Slilin lotraukset!

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Monniset ovat parvikaloja ja parven minimikoko on 6 monnisia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”