Ulkomaisten lehtien tilaus

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Oletteko tilanneet jotain hyvää lehteä ulkomailta? Kuinka toimii ja mitä maksaa esimerkiksi DATZ tai Amazonas?
jaakkim
Member
Member
Viestit: 425
Liittynyt: 17:00, 15.03.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Suomen pukama

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja jaakkim »

Aquarium Fish International tulee tänne. Jos olisin tiennyt että siinä on myös makeanveden seteistä enemmin kuin ennen, niin olisin jättänyt tilaamatta. Kuitenkin ihan jees, jos niistä mainoksista diggaa :mrgreen:
Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Nosto :)

Onko kokemuksia tuosta saksankielisestä Amazonas-lehdestä? Kun se voisi olla halpa ja hauska keino elvyttää muinaista lukiosaksaa... Tavallaan epäilyttää sen "halpa hinta" kun tänne Pohjolan perukoillekin sen saisi vähän päälle neljälläkytä eurolla. Kun DATS -josta suunnilleen tiedän, että millainen lehti se on -on melkein tuplahintainen. :?

Mulle tulee Practical Fishkeeping ihan paperiversiona. Vähän päälle 70 € se on vuosi hinnaltaan, mutta ainakin näin ensimmäisen tilausvuoden aikana pidän sitä hyvinkin tuon rahan arvoisena. Siinä on monenlaista juttua, on aiheita aloittelijoiden kysymyspalstasta biotooppiretkiin, ja suolavesijuttujakin siinä on jonkin verran. Uutuuskalaesittelyitä löytyy myös. Taitaa joka lehdessä olla jokin Amanon kasvijuttu, ja muutkin tunnetut akvaarioalan kirjoittajat tekevät siihen juttuja.
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja Platva »

Minulle ei tule yhtään ulkomaalaista(kaan) akvaariolehteä. Aikoinaan tuli, mutta huomasin, että suuri osa jutuista jäi lukematta, koska aihe ei liipannut tarpeeksi läheltä. Lehdet kertyivät pinoon mukamas odottamaan lukemista ja sinne jäivät. Niinpä nykyään ostan Saksassa irtonumeroita vilkaistuani, onko lehdessä riittävästi kiinnostavia asioita.
Jos minun pitäisi verrata saksalaisia ja anglo-amerikkalaisia akvaariolehtiä, niin sanoisin, että saksalaiset akvaariolehdet ovat sellaisia kuin saksalaiset tv-sarjat, anglo-amerikkalaiset lehdet taas sellaisia kuin amerikkalaiset tv-sarjat. Ei tarvinne mainita, kumpia katson televisioista.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Mikäli tabletin kanssa surffaa niin kannattaa tarkistaa myöskin digitaalinen tarjonta laitteelle.
Itse tulee seuratua RedFish, Coral Magazine ja Marine Habitatia. Eiväthän ne nyt mitään Der Altea tai vuoristolääkäriä ole, mutta makunsa kullakin.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Tänne tupsahtaa postiluukusta: Coral Magazine, Marine Habitat ja UltraMarine Magazine. Coral Magazine noista sisällöltään painavin, muut aika kevyttä luettavaa - ei huonoa mutta kevyttä.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Mua kiinnostaisi tilata englantilaista Practical Fishkeeping -lehteä, mutta sen tyyris hinta vähän jarruttaa. Paperiversiona 59 puntaa ja digiversiona 33 puntaa. Mutta mitä noita vanhoja numeroita on tullut luettua niin eihän esim. Akvaariomaailmaa voi verrata siihen edes samassa lauseessa, ihan eri planeetoilta juttujen taso ja laatu. Eli toisaalta mielelläni tuosta maksaisin enemmän. Hmm. Pitäisikö laittaa tilaus menemään? :)
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Mä suosittelen tuota PFK:ta kyllä. :) Mulle on tullut se syksystä lähtien ja aina odotan seuraavaa numeroa innolla. "Huono puoli" tuossa lehdessä on se, että sillä kestää kauan tulla tänne saakka, ilmestymispäivästä menee noin puolitoista viikkoa ennen kuin se on postilaatikossa. Lisäpisteitä lehti saa siitä, että kun joulukuun numerossa esiteltiin kala-aiheisia joululahjoja, niin yksi lahjavinkki oli Marimekon Hauki-patakintaat. [;)]

Se on lehden jutuissa pistänyt silmään, että taistelukalaa pidetään vaativana kalana, ja sitä suositellaan vain jo kokemusta omaaville akvaarioharrastajille. Suomessahan se on ihan päinvastoin, että taisto on helppo aloittelijan kala. Tuo ehkä "suurimpana kultturierona" tulee äkkkiseltään mieleen lehden ohjeissa verrattuna suomalaisiin käytäntöihin.
Odemus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 67
Liittynyt: 16:48, 10.05.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja Odemus »

Minulle tulee englanninkielinen Amazonas. Tilasin sen silloin kun se alkoi ilmestyä, koska tarjous oli ihan mielettömän edullinen (muistaakseni 80 dollaria / 3 vuotta). Ja tietenkin olin kuullut hyvää saksankielisestä versiosta, mutta kun en saksaa osaa, sen tilaaminen olisi mennyt kuvien katseluksi.

Olen tykännyt Amazonaksesta. Siinä on kyllä joka toinen sivu mainoksia, mutta jutut ovat olleet hyviä. Myös lehdessä esiintyvät akvaarion kokosuositukset eri lajeille ovat aika alakanttiin verrattuna suomalaisten harrastajien suosituksiin.

Tässä linkki lehden sivulle, jos kiinnostaa enemmän:
http://www.amazonasmagazine.com
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ulkomaisten lehtien tilaus

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Kiitos Odemus katsauksesta. :) Eli se on hyvä lehti, vaikka hinta on niin "arveluttavan matala". Taitaa ne runsaat mainokset sitä hintaa sitten laskea...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”