Tiikerikotiloiden Neritina natalensis kasvatusyritys

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mimosa X
Senior Member
Senior Member
Viestit: 663
Liittynyt: 09:44, 20.09.2006
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Tiikerikotiloiden Neritina natalensis kasvatusyritys

Viesti Kirjoittaja Mimosa X »

No niin, koitan kasvattaa tiikerikotiloita. Kaikki neuvot ja niksit ovat tervetulleita.
Kotilot siis munineet kiviin ja kantoihin tuonne yhteen altaaseen ja mulla on kypsä murtovesiallas valmiina, johon niitä kiviä siirtelisin.
Tuskin voi siirtää ihan suoraan "lennosta" sinne, eli totuttelu kai niille munillekin.
Toisaalta sanottiin, että emot pitäisi siirtää murtoveteen ja niiden pitäisi antaa munia sinne. Vaan kestääkö ne makeassa vedessä eläneet siirron ja miten totuttelu jottei suolapitoisuuden nousu saa niitä hengiltä?
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tiikerikotiloiden Neritina natalensis kasvatusyritys

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Tämäpäs on mielenkiintoinen aihe. :) Onko kokeilu onnistunut?
Mimosa X
Senior Member
Senior Member
Viestit: 663
Liittynyt: 09:44, 20.09.2006
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tiikerikotiloiden Neritina natalensis kasvatusyritys

Viesti Kirjoittaja Mimosa X »

Kotiloita ei näy murtovedessä, mutta mielestäni yhdestä kivestä on kuoriutunut munat. Siirsin hiljattain yhden kannon myös murtoveden puolelle jossa runsaasti kotiloiden munia.
Olen lukenut, että kotiloiden ruokinta on hankalaa ja piti olla jotain savijuttua.. en nyt muista. Kuoritutumiseen menee myös pitkä aika ilmeisesti. Taitaa olla todella haasteellista noita lisäännyttää. Onkohan ketään onnistunut Suomessa?

Nuo on nyt tuolla ja lasit ainakin levässä jos levä maistuisi. Murtovesipuolella enemmän olen keskittynyt nyt leväsukarapujen kasvatusyritykseen. Poikasia on siirretty murtoveteen totutusämpärin kautta, toivottavasti onnistuisin nyt.
Jos tiikerikotilovauvoja näkyy, niin ilmoitan heti ;)
527 l, 180 l, 107 l + 54 l sukarapulat, 2 kissaa ja tarantula.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”