Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TheSiren
Senior Member
Senior Member
Viestit: 502
Liittynyt: 17:53, 27.10.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja TheSiren »

kerttu kirjoitti:
TheSiren kirjoitti:En tiedä olenko sekoamassa vai mitä, kun haluaisin luopua tuosta 120 litraisesta ja ostaa tilalle 60 litraisen mihin ostaisin vain yhden taistelukalan. Kuitenkin kun miettii sitä kun muutan (toivottavasti) pois täältä kaupungista vuoden päästä niin en mie yksin pysty/halua hoitaa tuota akvaariota. Muutenkin kiinnostus on lopahtanut jo aikalailla mutta en silti akvaarioharrastuksesta haluaisi kokonaan luopua.. Päätöksiä, päätöksiä.
Etkö mieluummin luopuisi vaan muista kaloista ja hommaisi niiden tilalle taiston tuohon isompaan :)? Tosin, itsellä on jotenkin rajana se, että vettä ei tarvis vaihtaa viikottain yli 50 litraa. Nyt mennään jo aika rajoilla, kun tuli tuo toinen akvaario, mutta ei mulla ole edes letkuvirityksiä vielä. Ihan siltä varalta näin ajattelen, että sitten kun tulee se seuraava kausi kun ei koko ajan teekään mieli olla puljaamassa noitten altaitten kanssa.
Noh kyllä sekin kävi mielessä mutta tuntuu vaan että taistelukala ''hukkuisi'' tuon kokoiseen altaaseen.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Huh huh tuli tuossa menneenä viikonloppuna juhlittuu kummin 60 vuotis synttäreitä alkomahoolin kera ja vejettyy itteni kunnon känniin
ensimmäistä kertaa, että vasta tänään pystyin vaihtamaan akvaarioista vedet ja ruokkimaan kaloja, näinköhän oon nyt aiheuttanu noille kirsikkabarbin/helmimonnisten poikasille kääpiöitymistä, kun en niille ole ruokaa antanu useaan päivään? [:I]
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kerttu »

TheSiren kirjoitti:
kerttu kirjoitti:
TheSiren kirjoitti:En tiedä olenko sekoamassa vai mitä, kun haluaisin luopua tuosta 120 litraisesta ja ostaa tilalle 60 litraisen mihin ostaisin vain yhden taistelukalan. Kuitenkin kun miettii sitä kun muutan (toivottavasti) pois täältä kaupungista vuoden päästä niin en mie yksin pysty/halua hoitaa tuota akvaariota. Muutenkin kiinnostus on lopahtanut jo aikalailla mutta en silti akvaarioharrastuksesta haluaisi kokonaan luopua.. Päätöksiä, päätöksiä.
Etkö mieluummin luopuisi vaan muista kaloista ja hommaisi niiden tilalle taiston tuohon isompaan :)? Tosin, itsellä on jotenkin rajana se, että vettä ei tarvis vaihtaa viikottain yli 50 litraa. Nyt mennään jo aika rajoilla, kun tuli tuo toinen akvaario, mutta ei mulla ole edes letkuvirityksiä vielä. Ihan siltä varalta näin ajattelen, että sitten kun tulee se seuraava kausi kun ei koko ajan teekään mieli olla puljaamassa noitten altaitten kanssa.
Noh kyllä sekin kävi mielessä mutta tuntuu vaan että taistelukala ''hukkuisi'' tuon kokoiseen altaaseen.
Mutta ajattele nyt: runsaasti helppoja kasveja, akvaario sais kasvaa välillä ihan täyteen ja sitten kun jaksat, niin karsit. Vedenvaihdot voi pitää tosi pieninä, jos taisto vain tuota asuttaisi, mutta näyttävänä kalana sen sieltä kuitenkin aina silmiinsä löytäisi. Ei tarvis kypsytellä mitään allasta uudelleen, odottaa että siihen löytyy jonkinlainen tasapaino... Ja bonuksena sitten, jos into kasvaa, on lajivalikoima tuon kokoiseen ihan toista kuin 60-litraiseen, eli voisit hankkia intoutuessasi jotain muutakin.
TauluLiitu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 212
Liittynyt: 20:51, 21.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja TauluLiitu »

Kattelin tossa milliksiä ja tutkailin poikasten värityksiä, ja taitaa tulla yhdestä uroksesta hienoin jonka oon koskaan nähny! Kyljet hohtaa turkoosian, pyrstön "varsi", eli ei se itse pyrstöevä on pikimusta, pyrstöevä on keltainen, mustin pilkuin ja tulossa myös punaista, samoin hohtavaan selkäevään. Pitäis napata kuva siitä komistuksesta! :)
mickey2004
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 12:20, 12.04.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja mickey2004 »

On aika käsittämätöntä miten aikuinen ihminen tällä tavalla hurahtaa (toistamiseen) näihin sukarapuihin 8O !
Värimuodot, sirous, pieni koko ja vähän kaikki näissä "lilliputeissa" kiehtoo aivan hurjasti :D !
Kohtele toisia niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan
Alma-neiti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 23:04, 11.10.2011
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Alma-neiti »

En ole ikinä tykännyt vaaleanpunaisesta ja nyt ensimmäisen altaan kypsytyksen jälkeen pidän siitä yhä pirunpaljon vähemmän. :)
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja thank »

Eläminen heittelee kummallisiin suuntiin. Mulla on jaksaminen totaalisen lopussa, oon niin kuoleman väsynyt koko ajan, etten jaksa hoitaa akvaarioitakaan kunnolla enää. Nukuttaa vain. Mä en jaksa ees istuttaa pohjasta irronneita kasveja takaisin. Oon todella harkinnut akvaarioharrastuksen tauolle laittoa. Se määrä vain, mitä mulla on tähän rahaa mennyt, estää mua pistämästä pillit pussiin saman tien.
fazerina82
Member
Member
Viestit: 369
Liittynyt: 12:35, 24.05.2005
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja fazerina82 »

thank kirjoitti:Eläminen heittelee kummallisiin suuntiin. Mulla on jaksaminen totaalisen lopussa, oon niin kuoleman väsynyt koko ajan, etten jaksa hoitaa akvaarioitakaan kunnolla enää. Nukuttaa vain. Mä en jaksa ees istuttaa pohjasta irronneita kasveja takaisin. Oon todella harkinnut akvaarioharrastuksen tauolle laittoa. Se määrä vain, mitä mulla on tähän rahaa mennyt, estää mua pistämästä pillit pussiin saman tien.
ÄLÄ laita, kadut kuten minä ja ankarasti!!! Väsymyksen kourissa myin pilkkahintaan kaikki pois ja nyt kaduttaa ja hakkaan päätä seinään.
Akvaariot ovat vieneet sydämeni, lirisee siellä sun täällä ja isompaa tahdon..
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja thank »

fazerina82 kirjoitti:
thank kirjoitti:Eläminen heittelee kummallisiin suuntiin. Mulla on jaksaminen totaalisen lopussa, oon niin kuoleman väsynyt koko ajan, etten jaksa hoitaa akvaarioitakaan kunnolla enää. Nukuttaa vain. Mä en jaksa ees istuttaa pohjasta irronneita kasveja takaisin. Oon todella harkinnut akvaarioharrastuksen tauolle laittoa. Se määrä vain, mitä mulla on tähän rahaa mennyt, estää mua pistämästä pillit pussiin saman tien.
ÄLÄ laita, kadut kuten minä ja ankarasti!!! Väsymyksen kourissa myin pilkkahintaan kaikki pois ja nyt kaduttaa ja hakkaan päätä seinään.
Mitä mä sitten teen. Ihan tosi, mä en jaksa taas kantaa tällasta määrää tavaroita johonkin uuteen paikkaan. Uus kämppä on vielä todennäkösesti paljon pienempi kuin nykynen, joten ei nämä kaikki sinne ees mahdu millään.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Ostin ensimmäistä kertaa moneen, moneen vuoteen taistelukalan. Ihan perushuntuevä, mutta kauniin kokopunainen vaalean turkoosilla metallihohteella. Se tuo muuten kovin tyhjännäköiseen 74-litraiseen kovasti eloa. :) Mies jupisee, että olen epäkelpo tyttöystävä kun koko talosta ei löydy käsipeiliä. Täytyy varmaan ostaa miehelle oma peili, että pääsee leikittämään kalaa. :roll:

Vähän jännittää, kuinka taistelukalan kanssa käy. Epäilen tuota tubialtaaksi.

thank,

jos ei jaksaminen riitä, niin vähennä. Kalastoa tai akvaarioiden määrää tai molempia, sen verran kuin tuntuu. Jätä vain ne kaikkein tärkeimmät tai mieluisimmat. Kokonaan tuskin kannattaa lopettaa, se kyllä kaduttaa myöhemmin. :)
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
cercer
Member
Member
Viestit: 414
Liittynyt: 01:54, 16.04.2011
Akvaarioseurat: TAS

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja cercer »

Piilevä, tupsulevä, musta tupsulevä ja partalevä samalla bongauskierroksella. Kilju lähti tänään menemään. Eilen aloitettu Easy Carbo suositusta pienemmällä annostuksella ja nyt pötköttää viisi tyhjää kierteisen kuorta hiekalla. Sattumaa, sattumaa, sanotaan. Harmi vaan ettei nuo meillä tunnu lisääntyvän edes tarpeeseen asti.

Nitraatti ei nouse millään edes 10 että taitaa nuo kasvit sentään vielä jotenkin kasvaa peitteistään huolimatta. Piru kun ehtisi johonkin halpaan kauppaan hakemaan riittävät loisteputket mutta kun ei ehdi ja jos ehtii niin ei pysty, jos pystyy niin ei o varaa tai kuski on suuttunut.
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja thank »

Kiitos rohkaisusta, 7330. Laitoin nyt ainakin osan kaloista myyntiin... Katsoo, että millaiseksi tämä kokoonpano jää tuonne altaisiin. Aloitin isoimmasta altaasta vähentämään, vaikka siellä onkin ne arvokkaimmat ja rakkaimmat kalat. Ne on kuitenkin samalla myös ne, joista koituu stressiä eniten.
Jebuzca
Member
Member
Viestit: 430
Liittynyt: 20:25, 13.05.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Jebuzca »

Kaikki kutee taas samaan aikaan. Ensin tuo ns steriili helmikirjoahvenpari, sitten lehtikalat ja nuo Geophagus Iporangensis tonkijat, sateenkaariahvenet tekevät kutua myös. Mikäs vielä vois kutea niin että kohta kaikki paikat taas vauvoja enkä ole onnistunu löytämään sitä artemiaa kunnolla mistään eli tuokaa ei ole ainakaan tarjolla. Tahtoisi pariin mutteriin porukkaa mutta alkaa olemaan akvakaupat heikossa. Onneksi iso allas on siinä kunnossa että kuola valuu eikä siitä saa silmiään pois.
95l Low Teck, 4 kissaa, 2 koira, poika ja uusi elämä. Hiljalleen palaamassa asiaan <3
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Huh. Puhistin ulkosuodattimen letkut. Sieltähän se löytyi se puhuri, jonka luulinkin tuon Eheimin tohon altaaseen tekevän 8O . Ei kun vaan se virtauksen jakava vempele takaisin käyttöön ja puhurille suuntaa etsimään, ettei kalat sinkoile päin seiniä. Olipa tuon putsimissysteemin hankinta hyvä veto!

Ensi viikolla kasveja... Toivottavasti saan ne kasvamaan hyvin, että p ääsen eroon tuosta intianvesitähdikistä, joka ei ole ollenkaan mun mieleen. Konnanputken luulis korvaavan sen kasvutahtinsa puolesta ihan ok, ja manterekin vaihtuu sopivammaksi. Sitten kun vielä joskus saisin lalitettua hiekan tuonne soran tilalle... Soraan on tosi epätoivoista istutella mitään kasveja. Voisin tehä taustalle pari "ruukkua", joissa ois hiekkaa niin saisin muutaman puskan ees silleen fiksusti vaihtamatta koko pohjamateriaalia.
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja urppis »

Olen kaksi päivää tehnyt työtä juurakon/juurakkojen kanssa. Koko allas meni ihan pilalle. Kaikki se syvyys vaikutelma, minkä siihen olin onnistunut luomaan on tipotiessään. Nyt jonkinlainen järjestys, kunhan saan kasveihin lisää pituutta ja tuuheutta...
1000 litraa vesivahinkoa
[RiSu]
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 10:11, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja [RiSu] »

Voi ku odotan ens viikkoa, pari kasvipakettia pitäs tulla postissa ja sitte kyllä ankkuroin tuon yhen kelluvan kannonki tuosta pinnasta pohjaan ja luulisinpa, että sitte voinki nauttia altaastani ja sen asukkaista :) ja keskittyä näihin "rutiini" hoitoihin :)
~~1000 litraa vettä olohuoneessa ja aivan täysin heroksiin hurahtanu harrastelija~~
(heros notatus, heros severus, heros efasciatus)
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Ja täällä on akvaariokuume herännyt kovempana kuin koskaan, kun alettiin tuota isoa allasta tuunaamaan Amazon-henkiseksi - altaan työstäminen on ollut niin kivaa ja lopputulos niin hieno, että täällä mietitään (taas) uuden altaan hankkimista! :D Nyt ISON altaan, jonne saisi tuota trooppista Etelä-Amerikkaa jatkettua affenilla ja useammilla plekoilla :mrgreen:

Eli tästä taudista ei voi toipua, vaikka kuinka toivoisi - p**se edellä puuhun vaan mennään :mrgreen:
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kerttu »

[RiSu] kirjoitti:Voi ku odotan ens viikkoa, pari kasvipakettia pitäs tulla postissa ja sitte kyllä ankkuroin tuon yhen kelluvan kannonki tuosta pinnasta pohjaan ja luulisinpa, että sitte voinki nauttia altaastani ja sen asukkaista :) ja keskittyä näihin "rutiini" hoitoihin :)
Sitä samaa, eli kasveja odottelen :). Ja mietin, millaisiin setteihin saisin helpoiten hiekkaa tuonne soran sekaan lähinnä taakse... Ei tuohon soraan voi mitään kasveja fiksusti istutella, tommoseen tosi karkeaan ja teräväsärmäiseen. Hiekkaahan löytyy kyllä, tarttis vaan pestä, eikä oo tarpeeks että koko pohjalle vaihtais. Ei sillä että ois ees jaksua sekottaa koko purkkia, just kun tuntuu että siinä alkaa jonkunnäköinen tasapaino löytyä.
Iiriva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 19:55, 24.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Iiriva »

Ei kannattaisi katsella akvaario-videoita youtubessa, alkaa vaan suututtaa. Varmasti suurimmassa osassa maailmaa ei olla yhtä tietoisia akvaariokalojen tarpeista, mutta minusta se ei silti oikeuta pitämään tiikerinuoliaista, oskaria ja neljää suureksi kasvavaa plekolajiketta 130:n litran akvaariossa. Että sellaisia ajatuksia tänään.
1125- ja 200-litraiset seuralat. 120L ja 45L kuivana.
http://liquefied.blogspot.com
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Nyyh, kone ei anna kirjautua Minecraftiiin. :cry:

Yritän uusia salasanaa jo kahdeksatta kertaa, mutta aina vaan väittää, että se on väärä. :cry:

*****!!!!!!!

-----------------------
Vihdoin! :| [;)]
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Substral »

MA7xGE kirjoitti:Nyyh, kone ei anna kirjautua Minecraftiiin.
Onni on oma Minecraft palvelin, jonne voi halutessaan kirjautua vaikka ilman salasanaa.. ja kaverit voi kutsua kokeilemaan vaikka "ilmaisversiolla", ennen kuin tekevät ostopäätöksiä. :D
Eiköhän tämä ollut tässä..
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Substral kirjoitti:
MA7xGE kirjoitti:Nyyh, kone ei anna kirjautua Minecraftiiin.
Onni on oma Minecraft palvelin, jonne voi halutessaan kirjautua vaikka ilman salasanaa.. ja kaverit voi kutsua kokeilemaan vaikka "ilmaisversiolla", ennen kuin tekevät ostopäätöksiä. :D
Pistätkö YV:llä linkkiä? :3

Olen jämähtynyt "Oxitek"kiin (Norjalainen serveri), masterbuideriksi olen päässyt, mutta siihen se varmaan jää. -.-*
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Tein vähän perusteellisemman putsimisen rauhaisaan melalehtipuroon. Haavin pahiten eläköityneet tammenlehdet pois ja lisäsin roimasti uusia (kaikkia en viiti kerralla uusia). Melalehdet sai vähän lisää hiekkaa ja uudet voimapelletit hiekan sisään. Parin päivän päästä jos putsaisi suodattimen, niin eiköhän sitten taas mennä pidempään normaaleilla rutiineilla.

Melalehdet on kyllä NII-IIN kauniita kasveja. En ole varma mitä lajia melalehtiä nuo on, ne kun kasvavat eri tyylisiksi eri oloissa ja kuvista on vaikea verrata. Mutta näyttävät hyvinvoivilta ja terveiltä, seuraavan saneerauksen aikaan niitä varmaan kannattaisi pistää myyntiinkin. Nyt saavat vielä vallata alaa.

Piikkisilmät tietenkin ottavat tästä nokkiinsa ja katoavat moneksi viikoksi... Uusimmat hankinnat ei oo vielä oppineet tavoille, mutta vanhemmissa pötkylöissä on pari, joita ei muutoinkaan oikein koskaan näe. Mutta siellä he ovat, turvassa kantojen tai lehtien alla.

Siirsin samalla toisen ison petokotilon tuonne Amerikkaan. Jospa ei sitten mulle tulis ihan heti sitä ongelmaa, että niitä on liikaa, ja toisaalta siirsin pienokaisiakin Amerikkaan että niitä vois paremmin lahjoitella pois. Tuolla melalehtipurokossa kun on niin hapan ja pehmeä vesi, että kuoret on vähän isommilla kierteisillä aika kaameen näkösiä.
Zuwih
Senior Member
Senior Member
Viestit: 550
Liittynyt: 12:03, 08.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

On se jännä ilmiö, että barbit on kaupan altaissa aina kauniisti alemman keskikerroksen kaloja, mutta kun tuon ne kotiin, niin ne alkavat heti asustella pinnan tuntumassa... :roll:
jleppako
Junior Member
Junior Member
Viestit: 119
Liittynyt: 16:25, 23.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja jleppako »

Jottai tarveis tehrä, mutku mitä. Isomman purkin asukkaat ei nyt jostain syystä tykkää jostain... Syyllinen tosin ois mun mielestä tuo isoin rusoaffenan pentu mikä viihtyy yksinään etualalla ja muut saa luvan olla takana puskissa piilossa. Monta kertaa isompi helmirihmis ukkokin kököttää puskassa piilossa. Taidan hakia haavin ja pistää ruson jäähylle ja ihmetellä mitä tapahtuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”