Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Milsku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 16:45, 06.03.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Mä en taida uskaltaa. Tuli viimekuussa ihan tarpeeks hommattua kaikkea "tarpeellista". [:I]
Nano Riutta <3
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Taidan mäki jättää väliin ku tarttis tentteihinkin lukea :/
Mika Sandell
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2027
Liittynyt: 16:20, 06.04.2009
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Mika Sandell »

Mauiwee kirjoitti:Kuinkas moni on lähdössä Tampereelle akvaariokirppikselle?
Keskusteltiin TAY:n hallituksen kokouksessa Tampereen retkestä, ja päädyttiin ratkaisuun, että tällä kertaa homma toteutetaan kimppakyyti-periaatteella, eli bensakulut jaetaan lähtijöiden kesken.

Lisäksi todettiin että tämä ketju on hyvä paikka kerätä listaa lähtijöistä. Ja koska autoilevista hallituksen jäsenistä vain harva on lähdössä, listaan tarvitaan maininta, jos on auto käytössä. Itse en pääse mukaan, joten listan ykköspaikka on vielä avoinna nopeimmalle. Siitä vaan listaa muokkaamaan.

Tampereen akvaariokirpputorille lähtijät:
1.
2.
3.
jne.
28.1.2012 asti MHS

CorydoradinaeFinland
Mauiwee
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 08:13, 13.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Olen menossa kirppikselle omalla autolla ja auto on jo täysi, joten jätän nimeni laittamatta listaan
Mika Sandell
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2027
Liittynyt: 16:20, 06.04.2009
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Mika Sandell »

Pääsin nyt kuitenkin aloittamaan listan, vaikkakin toisen puolesta. Ilmoittautumisia kaivataan, ja autokyytikin olisi hyvä saada hoitumaan.
MHS kirjoitti:Tampereen akvaariokirpputorille lähtijät:
1. Arttu, ei autoa käytössä
2.
3.
jne.
28.1.2012 asti MHS

CorydoradinaeFinland
Mauiwee
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 08:13, 13.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Heipsan kaikki turkulaiset akvaristit!

Ensi tiistaina 15.2. klo 19.00 on mitä mainioin tilaisuus päästä kuuntelemaan Markku Varjon luentoa TAY:n kuukausikokoukseen. Luennon aiheena on akvaariokasvit luonnossa ja akvaariossa.

Kannattaa varata mukaan myös hieman käteistä, sillä myynnissä on ainakin:
Markku Varjo: Akvaarion perusopas 25 € (ovh. 32,80)
Akvaristin vanhoja numeroita 2 €/kpl

Sinun ei tavitse olla TAY:n jäsen, jotta saat tulla paikalle. Tervetuloa tutustumaan seuran toimintaan. Kokouspaikan yhteystiedot
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Tekniikka on mua vastaan. Ei tässä voi muuta todeta. Hydorin lämppäri, josta olen kiukutellut, teki sitten viimeisen temppunsa. Ihmettelin, kun aamulla akvaa järjestellessäni sain pienet sävärit joka kerta, kun kosken reunaan. Eikä, joo, eikä- ei voi olla totta. Joku sähkölaite vuotaa. Otin niitä irti pistokkeesta yksi kerrallaan (eikä niitä tällä hetkellä 250-litraisessa olekaan kuin viisi kappaletta, joista kolme suodatinten) ja käsi paljuun. Tuleekohan permis? Syylliseksi osoittautui lämppäri. Sillä lailla... Laitoin onneksi toissapäivänä Saksaan tilauksen uudesta, mutta menee tässä nyt ainakin viikko, ennen kuin se saapuu. Ostanko nyt uuden Turusta vai juoksutanko Malawilan lämppäriä akvojen väliä? Yritän jälkimmäistä, koska malawila varaa onneksi lämpöä niin pitkäksi aikaa, että pärjää hetken silloin tällöin ilmankin. Mikähän laite poksahtaa seuraavaksi?

Uusi akva hurisee "valmiina" (? tuleeko nää ikinä valmiiksi?) nyt kolmen suodattimen voimin, kaksi vanhaa (kypsää) sisäsuodatinta, toinen tuli akvan mukana ja toinen on lainassa malawilasta, ja uusi matto, jonka asensin eilen. Kalasto on iloisen kirjavaa ja varmaan vielä muuttuu.

Malawilan mammaosastolla (=mattosuodattimen takana) alkaa olemaan jonoa. Jonon jatkoksi liittyi Cynotilapia afra-naaras posket pullollaan. Nyt puuttuu enää mainangomamma jonosta. Toinen oranssimalaweista alkaa olemaan aika laiha ja uupuneen oloinen kun ei ole syönyt varmaan kolmeen viikkoon. Toinen hautova, viikon jäljessä ekaa, särppii välillä ruokaa, jaksanee paremmin loppuun asti.

Tarvitseko joku melalehteä? Sitä tuli akvan mukana aika reippaasti, isoja puskia, ja voisin antaa tarvitsevalle nuo muutamat ylimääräiseksi jääneet. Nuo ei kyllä ole mitään isoja, mutta hyviä alkuja. Tuonti Turkuun mahdollinen. Voisin tuoda kasvit esim. kokoukseen.

Tampereelle ei olla lähdössä, mutta tarkoitus olisi tulla kokoukseen.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Sisso: Mä voisin ottaa melalehteä, jos sitä vielä on tarjolla :) Olen tiistaina tulossa myös kokoukseen et sinne voipi sitä tuoda :)

Onkos jollakin tarvetta vallisnerialle? Sitä löytyisi jollekin halukkaalle. Voin tuoda kokoukseen.

Sitä vielä et, jos jollakin on ylimääräisiä sammalia ni ottaisin mielelläni vastaan.
nianau
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 20:20, 30.10.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja nianau »

Aika houkuttava luento :) täytyy yrittää päästä tulemaan
Milsku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 16:45, 06.03.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Jee jee jee, eka uusista punasista mammoista on munakkaana. Laskin että ovat olleet mulla 2viikkoa 3 päivää. Ei kauaa mennyt. Sääli vaan et mamma ei oo väriltään sieltä parhaasta päästä.
Kirsikat senkun lisääntyy tuolla isossa altaassa. Joka päivä nään vähintään 4 munakasta.
Päivät ne viettää piiloissaan ja iltaisin/öisin tulevat syömään. Mul on tollanen hieno patterikäyttönen ledi lamppu millä niitä päivisin kuikuilen. 8-)

Mä alon lukemaan tota sisson tekstiä ja oli pakko mennä myötätunto hermosauhuille ekan lauseen jälkeen.
Mut hei, pikkuhiljaa sulla on kaikki rikki niin suunta siitä ei voi olla kuin ylöspäin. :D
Jos mä tuon meidän telkkarin josta menee pian takuu loppuun teille, niin ehtis sekin vielä hajota ja saisin uuden. :P
Nano Riutta <3
suski-87
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:31, 25.04.2004
Akvaarioseurat: TAY
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

Angel86 kirjoitti:Onkos jollakin tarvetta vallisnerialle? Sitä löytyisi jollekin halukkaalle. Voin tuoda kokoukseen.

Sitä vielä et, jos jollakin on ylimääräisiä sammalia ni ottaisin mielelläni vastaan.
Itsellä voisi olla vallisnerialle käyttöä. Täältä löytyisi ricciaa hyvin suurella sukarapuriskillä.

Tänään sain sitten hiekat kasikulmaan, niin pääsee sitä sitten kypsyttelemään. Kalasto on yhä hyvin avoinna, liian moni laji kiinnostaa.
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

suski-87 kirjoitti:
Angel86 kirjoitti:Onkos jollakin tarvetta vallisnerialle? Sitä löytyisi jollekin halukkaalle. Voin tuoda kokoukseen.

Sitä vielä et, jos jollakin on ylimääräisiä sammalia ni ottaisin mielelläni vastaan.
Itsellä voisi olla vallisnerialle käyttöä. Täältä löytyisi ricciaa hyvin suurella sukarapuriskillä.

Tänään sain sitten hiekat kasikulmaan, niin pääsee sitä sitten kypsyttelemään. Kalasto on yhä hyvin avoinna, liian moni laji kiinnostaa.
Kyllä riccia kelpaa. Tehdäänkö siis vaihtokaupat? :) Ootko tulossa kokoukseen?
suski-87
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 13:31, 25.04.2004
Akvaarioseurat: TAY
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja suski-87 »

Angel86 kirjoitti:Kyllä riccia kelpaa. Tehdäänkö siis vaihtokaupat? :) Ootko tulossa kokoukseen?
Tehdään vaihtokaupat :) Olen tulossa kokoukseen, ellei mitään yllättävää ilmene.
Kukkiis
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 11:33, 07.07.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Kukkiis »

Pitäisköhän pahimpaan akvaariokuumeseen laittaa tuo ainoa 53L pystyyn joka tyhjänä nurkasta löytyy? :D

Onko kellään turkulaisella tarjota vallisneriaa tai muuta kasvia pientä hintaa vastaan? :)
330L, 140L, 90L, 16L
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja They2 »

Mulla on Kukkiis tossa pari pientä melalehden alkua. :) Niin ja kilpukkaakin löytyy.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Angel86: otan naatit mukaan kokoukseen sulle.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Sisso kirjoitti:Angel86: otan naatit mukaan kokoukseen sulle.
Kiva, siellä sit nähdään! :)

--

Kukkiis: Kyllä täältä sullekin vallisneriaa löytyy jonkin verran :) Ootko tulossa TAY:n kokoukseen tiistaina? Sinne voisin sulle tuoda samalla ku suskillekin. Jollet sinne tuu ni täältä voi myös tulla hakemaan.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Jahas, miekkakasvinostaja teki sitten oharit. Tarvitseeko joku hyvän kokoista puskaa miekkaa? Korkeutta n 30cm, leveyttä about saman verran. Vaihto rahaan tai johonkin ei-niin-tilaa-vievään kasviin kuten tavalliseen valluun. Tai johonkin. Melkein mihin vaan. Tai ei-mihinkään. Kokoukseen voisin tuoda mukanani tuonkin.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Sisso kyllä mulle miekkalehtikin kelpaa :P Vallua voisin sullekin antaa. Sitä meinaan piisaa! Ja isoon akvaarioon haluaisinkin taakse ison miekkalehden vallujen tilalle.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Ok ^ ota matkaasi mullekin vallua, saat melalehdet ja miekkakasvin.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
Angel86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 600
Liittynyt: 18:12, 08.06.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Angel86 »

Otetaan :)
Milsku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 16:45, 06.03.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Tänään taas karsisin tulisukasia, ekat poikaset alkaa kohta oleen sentin mittasia ja näyttävät ihan ok mun silmään. Olen tosin huomannut että kun kasvavat valkoiset alueet ei kasva mukana niin hyvin. 3 munakasta on altaassa ja 2 joilla näkyy kypsyvät munat selässä. Karsisin kasveja ja täältä sais ylimäärästä karvalehteä ja taisi siellä pari pientä vallun alkuakin olla. Ovat tällä hetkellä poikasämpärissä (joka taas kerran osoittautui tyhjäksi :( )
Nano Riutta <3
nianau
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 20:20, 30.10.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja nianau »

Jos mä olen tulossa huomenna (yritän kovasti päästä), niin silloin voisin ottaa mukaan raitasukasia jos jotain kiinnostaa. Myös muutaman tiikervallun alun voisin ottaa, eivät tosin ole mitään kovin isoja, mut alkuja kuitenkin.

Milsku: karvalehti vois kiinnostaa, haluisitkos vaihdella?
Mauiwee
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 08:13, 13.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Milsku kirjoitti:Tänään taas karsisin tulisukasia, ekat poikaset alkaa kohta oleen sentin mittasia ja näyttävät ihan ok mun silmään. Olen tosin huomannut että kun kasvavat valkoiset alueet ei kasva mukana niin hyvin. 3 munakasta on altaassa ja 2 joilla näkyy kypsyvät munat selässä. Karsisin kasveja ja täältä sais ylimäärästä karvalehteä ja taisi siellä pari pientä vallun alkuakin olla. Ovat tällä hetkellä poikasämpärissä (joka taas kerran osoittautui tyhjäksi :( )
Eihän ne valkoiset osat yleensä kasva. Puolen sentin mittaset poikaset on vielä todella nättejä, mutta sitten kun kasvavat niin valkoiset osat jää pienemmiksi.
Mulla on yksi tulisuka, jolla ei ole yhtään valkoista (oon täysin varma ettei se ole kirsikka) ja värittömät alueetkin on hyvin pienet.
Milsku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 16:45, 06.03.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Turkulaisten akvaarioharrastajien höpötykset

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Mulla on kans sellanen koko punanen, siinä ei ole edes läpinäkyvää havaittavissa. Mikä on raitasukanen? En ole ikinä kuullutkaan. Joku kirsikan värimuoto? Otan karvalehdet kokoukseen mukaan ja tutkin noita sukasia kunhan pääsen kotiin.
Nano Riutta <3
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”