Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Akvaariokeskus on täysin akvaarioihin ja kaloihin keskittynyt liike ja akvaario-alan valikoima on Suomen suurimpia.
http://www.akvaariokeskus.com

Valvoja: Moderaattorit

aborre
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 22:58, 01.04.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja aborre »

Nettikaupasta olen tilannut ja nopea oli toimitus. Kun sitten kyselin akvaariota ja jalustaa sähköpostitse niin vastausta ei ole tähänkään päivään tullut. Tilasin sitten muualta kun ei rahani kerlvannut.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja hx »

Teemu Salonen kirjoitti:Oon nyt itekki hiton solmussa näitten rapusten kanssa. Mulle myytiin Lysmata amboinensina rapua joka näyttää tältä. Amboinensis kuitenki näyttää täysin toisen laiselta.
Kumpi näistä nyt sitte syö sitä aiptasiaa ja kumpi ei.
Anyhow, pieleen meni se mitä myytiin ja se mitä sain.
Vähän sama, ku haluais jonkun joka söis makeessa vedessä veden pinnalta limaskaa. Haluisit vaikka kultakaloja, mut sulle kuitenki myytäis karppeja=sama asia.
Niin olet, solmussa.

Sulle ei ole myyty L amboinensista, jos sä olet pyytänyt Aiptasiaa syöviä rapuja. Jos sä olet luullut, että sulle myydään amboinensiksia, niin se lienee johtuu siitä, että todella olet solmussa niiden kanssa.

Olet pyytänyt Aiptasiansyöjiä ja saanut wurdemanneja. Niin kuin kuuluukin.

Se ei todellakaan ole sama kuin saada karppeja kultsien sijaan limaskansyöjiksi. Sekä karpit, että kultsit syövät limaskaa.
Wurdet syövät Aiptasiaa, ambot eivät. Sanoisinko yhdeksännen kerran: olet saanut oikeita rapuja, juuri niitä, mitä olet tilannut.

Ja sä voisit nyt vaikka käydä noissa kaikissa kolmessa säikeessä pyytämässä nöyrimmin anteeksi sitä, että olet haukkunut ihan oikeaa tavaraa sulle myyneen kauppiaan oman ymmärtämättömyytesi aiheuttamasta väärinkäsityksestä, eiks jeh?

EDIT Jahas, oletkin muokannut viestiäsi etkä nyt enää siis tiedäkään, mitä olet saanut? Mutta pääasia on, että se on Akvaariokeskuksen vika, eikös niin?
-Gone fishing-
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Vedetääs vähän omia sanoja takas.

Eli siis. Kävin kyseisessä liikkeessä. Vedin henkeä ulkona monta kertaa että pystyn asioimaan siellä kuten pitää, jos sellaista tarvetta tulee.
Bongasin sitte altaasta rapuja jotka oli niin symppiksiä, että päätin niitä ostaa. Varmistin tietysti, että ne sopivat altaaseeni.
Mulle siis myytiin Lysmata Amboinensis rapuja ja vasta jälkeenpäin selvisi että kyseessä oli L. Wyrdermanni. Suurta vahinkoa ei siis ole tapahtunut, mutta olisi tosiaan ihan kiva, jos otukset myytäisiin niiden oikeilla nimillä.
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja malawi »

Siinä moni liike kannattais ottaa mallia! Minun mielestä nettisivujen päivittäminen on erittäin tärkeä, mutta miks monet ei sitä tee? Eikö enemmän asiakkaita kiinosta vai onko se jaksamisestä?
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja hx »

Sä kirjoitat nyt Teemu samalla sivulla, että:
Teemu Salonen kirjoitti: Hankin sieltä taannoin (vasten vakaita periaatteitani) rapuja, joiden oli tarkoitus pitää mahdollinen lasiruusukolonnia kurissa heti alkuunsa.
Myöhemmässä vaiheessa selvisi, että kyseiset ravut eivät ole sitä lajia nähnytkään, mitä ne mulle myivät.
Ne on niitä wurdemanneja ja niitä sä sanot saaneesi. Hyvä.


Sitte seuraavaksi sä kirjoitat että:
Teemu Salonen kirjoitti:Bongasin sitte altaasta rapuja jotka oli niin symppiksiä, että päätin niitä ostaa. Varmistin tietysti, että ne sopivat altaaseeni.
Mulle siis myytiin Lysmata Amboinensis rapuja ja vasta jälkeenpäin selvisi että kyseessä oli L. Wyrdermanni.
Sulle ei ole myyty amboja, jos sä olet Aiptasiansyöjiä hankkinut.
Älä nyt enää muuta tarinaas yhtään kertaa, jooko.
-Gone fishing-
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Sillon en ollu hankkimassa aiptasian syöjiä, koska niitä ei sillon altaassa ollu. Ostin rapuja, jotka mulle myytiin L. Amboinenseina ja jälkikäteen selvis niiden olleen Wyrdemanneja. Tarina ei oo matkan varrella muuttunu miksikään. Asia on ehkkä ilmastu vähän epäselvästi, mut pointti on siinä, et kaupan pitää myydä sitä tavaraa, mitä se tosiasiassa myy eikä sitä, mikä parhaalta tuntuu.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja hx »

Teemu Salonen kirjoitti:Hankin sieltä taannoin (vasten vakaita periaatteitani) rapuja, joiden oli tarkoitus pitää mahdollinen lasiruusukolonnia kurissa heti alkuunsa.
Teemu Salonen kirjoitti:Sillon en ollu hankkimassa aiptasian syöjiä, koska niitä ei sillon altaassa ollu.
Teemu Salonen kirjoitti:Tarina ei oo matkan varrella muuttunu miksikään.
Oletko ylpeä suorituksestasi?
-Gone fishing-
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Mistä suorituksesta?
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja hx »

Ymmärrän.
-Gone fishing-
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Hyvä että ymmärrät:)

Minä en vieläkään ymmärrä sitä, miksi hyvässä maineessa olevalla liikkeellä on varaa myydä otuksia väärillä nimillä.
patu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1065
Liittynyt: 21:18, 18.01.2003
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja patu »

En nyt yhtään ymmärrä Teemu tätä sun itkuvirttä...olet halunnut ostaa aiptasiaa syöviä rapuja ja sulle on myyty wurdemanneja, hyvä näin koska ne syövät amboiensikset ei. Muutenki tämä sinun tarina ontuu jo niin pahasti että uskon vakaasti että liikkeessä kyllä tiedetään oikeat nimet, sinulla on tainnu mennä itellä puurot ja vellit sekaisin.
muppe+
Member
Member
Viestit: 288
Liittynyt: 13:28, 08.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja muppe+ »

Kerran oon tilannu nettikaupasta ja kerran käynyt paikanpäällä, lisäksi pari kertaa oon soittanut. Kaikilla kerroilla palvelu on ollut erinomaista.

Jos kaupasta myydään "olohuoneharrastajalle" vähemmän tarpeellista tavaraa, on se mielestäni ostajan hölmöyttä. Bisnestähän nuo ovat tuolla tekemässä 8-) . Kyllä sieltä kysymällä kuitenkin asiallista tietoa saa. Ja aina kannattaa ottaa selvää asioista, ennenkuin ostaa kalliita "härpäkkeitä", mistä ei tiedä itse mitään [;)] .
350L
aborre
Member
Member
Viestit: 286
Liittynyt: 22:58, 01.04.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja aborre »

Vahinkoja aina välillä sattuu. Myyjille ja jopa asiakkaille vaikka ei ikinä uskoisi. [;)]
Anastasia
Junior Member
Junior Member
Viestit: 217
Liittynyt: 23:23, 06.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Anastasia »

Ja tänne sit kaikki asiakaspalvelijat ja huumorintajuiset asiakkaat nyt toteamaan, että asiat voisivat olla pahemminkin: http://www.aasiakas.net/ :twisted:
Olisihan se pitänyt arvata...
Vega
Junior Member
Junior Member
Viestit: 137
Liittynyt: 12:28, 17.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Vega »

patu kirjoitti:En nyt yhtään ymmärrä Teemu tätä sun itkuvirttä...olet halunnut ostaa aiptasiaa syöviä rapuja ja sulle on myyty wurdemanneja, hyvä näin koska ne syövät amboiensikset ei. Muutenki tämä sinun tarina ontuu jo niin pahasti että uskon vakaasti että liikkeessä kyllä tiedetään oikeat nimet, sinulla on tainnu mennä itellä puurot ja vellit sekaisin.
Johtuisikohan se taas kerran siitä että Teemu on todellisuudessa ollut etsimässä mustaa makkaraa tai jos ei sitä ole saatavilla niin mitä tahansa makkaraa? Ja Akvaariokeskuksestahan sitä ei löydy.

Ja nyt siis puhuttiin sellaisesta mustasta merimakkarasta...

Siis niinkun sinne Teemun akvaarioon...

:D
http://www.terraario.net" onclick="window.open(this.href);return false;
reiska70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 11:17, 15.06.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja reiska70 »

Terve!
Toimin itse asiakaspalvelu tehtävissä ja on sanottava että akvaariokeskus kuten moni muu akvaariokauppa on pienehkö ja sokkeloinen tila, jossa myyjän (joka mahdollisesti juuri palvelee toista asiakasta) on vaikea havaita kuka on viimeksi tullut sisään ja onko kenties joku toinen myyjistä jo tervehtinyt kyseistä asiakasta. Lisäksi liikkeet saattavat olla hyvinkin ruuhkaisia. Pitää tietenkin muistaa että osa asiakkaista haluaa nimenomaa katsella rauhassa tarjontaa eikä joutua "tuputuksen"kohteeksi. Kyllä on todettava että on vaikea keksiä turhempia valituksen aiheita kuin onko myyjä huomannut tervehtiä minua! Itse olen omaksunut tavan että kun menen akvaarioliikkeeseen morjestan myyjää (jollei hän juuri keskustele asiakkaan kanssa) katselen tarjontaa ja kun tiedän mitä haluan pyydän myyjän paikalle. Ottaisin huomioon myyjien asiantuntemuksen ja sen kuinka kärsivällisesti ja pitkään(kin) he usein selvittävät tarjolla olevien tuotteiden toimintaa tai elintapoja (tai sitten muita vaihtoehtoja tilalle) Verratkaa nyt hyvät ihmiset vaikka palvelua mitä saatte vaatekaupassa tai elektroniikkaliikkeessä niin huomaatte kyllä tasoeron! Lisäisin vielä että olen saanut lähes joka akvaarioliikkeestä hyvää palvelua ja parasta palvelua Akvaariokeskuksesta!
päivä kerrallaan, kaksi parhaana..
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja mc82 »

Akvaariokeskus on mun # 1 ostospaikka :D

Kala-, kasvi- ja tarvikevalikoima on ihan omaa luokkaansa ja kaloja pystyy myös tilaamaan liikkeeseen, jos niitä ei sillä hetkellä ole. Hinnat ovat erittäin kilpailukykyiset :)

Kuitenkin bisneksenteko näkyy Akvaariokeskuksessakin (ja pakkohan kaupan on rahaa tehdä). Kun kerran valittelin, että meidän vesimiekka kellertää, iskettiin pöytään tablettia ja ravinneliuosta sun muuta, mistä tuli väistämättä hiukan rahastuksen maku suuhun :D No, hoidon jälkeen miekka elpyi, joten kumpikin osapuoli oli tyytyväisiä ;)

Toisen kerran oltiin ostamassa suodatinta pikkualtaaseen ja meille oltiin tuputtamassa jotain super-hypermallia (kallis) suht-perusmallin sijaan. Otettiin kuitenkin "se huonompi malli", joka on meidän tarpeisiin istunut ihan mainiosti. Myyjä kyllä uskoi, kun sanoimme, että "kiitos, mutta ottaisimme mielummin tämän" - eikä saatu mitään pahaa silmää tms.

Muuten ei ole jouduttu minkään tuputtamisen alaiseksi.

Pidän myös siitä, että liikkeessä saa katsella tavaroita ja kaloja suht rauhassa kahvikuppi kädessä ilman, että myyjä on samantien hengittämässä niskaan, että "voinko olla avuksi". Apua olen saanut aina, kun sitä olen tarvinnut - heti tai melkein heti, jos myyjät ovat varattuja sillä hetkellä. Me yleensä varataan aikaa, kun lähdemme Akvaariokeskukseen, joten ei meillä koskaan kiire ole ;) Plussaa myös siitä, kun myyjät jaksavat vastailla mun, "keltanokkaharrastajan", tyhmiin kysymyksiin ja vaikuttavat ihan asiantuntevalta porukalta. Kiva on myös tulla liikkeeseen, kun myyjät tervehtivät - jos sattuvat huomaamaan mun tulon.

Kiitos Akvaariokeskuksen väelle, tulemme jatkossakin! :D
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
Halla76
Member
Member
Viestit: 353
Liittynyt: 10:22, 14.10.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Akvaariokeskuksessa on mielettömän hyvää palvelua, mutta kuten Teemu kirjoitti pitää pitää huoli ettei osta mitään turhaa. Jos et tiedä mitä ostat, saatat huomata ostaneesi paljon enemmän kuin alunperin piti. Joten suosittelen kyseisen liikkeen nettisivuilla vierailemista ennen kauppaan menoa. :D
Montako erikoisliikettä on enää Helsingin keskustan lähellä, joten pakko on tehdä rahaa jos aikoo pitää liikkeensä pystyssä. Lisäksi palkata myös osaavia apulaisia, ettei käy niin että omistaja on itse siellä 24/7. Tuskin liiketilakaan on ilmainen. Kaupan on tuotettava, valitettavasti.
317l vettä
trishan
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 10:00, 03.04.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja trishan »

P####t. Minä en ole saanut hyvää palvelua.

Olin ostamassa akvaariota. Pari kertaa sain lähestyä spostitse ennen kuin vastasivat, olisi pitänyt asian antaa silloin olla ja hakea muualta. Halusin vakiomittaisen akvaarion mustilla kehyksillä. Tuotteen toimituksessa kesti kauemmin kuin oltiin luvattu. Oli tarkoitus saada allas toimintaan kesälomalla. Kun en allasta ajoissa saanutkaan, kesäloma loppui ja alkoi yrittäjän arki, pitkät päivät. En pystynyt allasta heti noutamaan. Ja silloin myös tein ison päätöksen elämässä, ostin ensiasunnon, johon akvaario ei mahdu. Kysyin mahdollista vaihtoa pienempään, jonka keskuksen omista ohitti täysin. Ilmoitti, että allas noudettava pikimmiten. Seuraavaksi kysyin mahdollista peruutusta tai palautusta, ei kuulemma onnistu, kun on mittatilaus. Missään vaiheessa minulle ei selvinnyt, että akvaario on mittatilaus. Akvaario vakiomittainen ja nettisivuilla lukee altaita saatavana hopeisilla, mustilla tai kultaisilla kehyksillä. Missään ei lue, että muut kuin hopeat kehykset on mittatilauksia, niillä on vain kalliimpi hinta.

No huomenna on joko haettava allas, vuorokauden varoitusajalla. Tai köyhdyttävä yli 160euroa tyhjästä, jonka akvaariokeskus pitää korvauksena "peruutuksesta".

Mistä minä tiesin, että akvaario valmistetaan muualla. Sivuilla niin ei mainita. Vain että heidän omassa varastossa ei ole sellaista valmiina. Ja toimitus kestää 2-3vkoa (6vkoa), EI VALMISTUS. Eikä missään lue, että mikään olisi mittatilaus, paitsi jos allas valmistetaan ihan täysin omilla mitoillasi.

Siinä vasta asiakaspalvelua. Huvitti sivuilla oleva lause "Helsingin Akvaariokeskus on sitoutunut noudattamaan Suomen lakia. Mm. Kuluttajansuojalain, YLEISEN HYVÄN TAVAN ja korkean moraalin noudattamista toiminnassamme pidämme kunnia-asianamme." Mun mielestä olisi ollut hyvä tapa, että olisin saanut vaihtaa altaan sopivaan.
hx
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 10:55, 26.11.2004
Paikkakunta: espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja hx »

trishan kirjoitti:P####t. Minä en ole saanut hyvää palvelua.

Siinä vasta asiakaspalvelua. Huvitti sivuilla oleva lause "Helsingin Akvaariokeskus on sitoutunut noudattamaan Suomen lakia. Mm. Kuluttajansuojalain, YLEISEN HYVÄN TAVAN ja korkean moraalin noudattamista toiminnassamme pidämme kunnia-asianamme." Mun mielestä olisi ollut hyvä tapa, että olisin saanut vaihtaa altaan sopivaan.
Tällai yrittäjänä voin sanoa, että asiakkaita, jotka tekevät tilauksen, joka valmistetaan heille ja jotka peruuttavat sen sitten on muitakin kuin sinä.
Ja ne kaikki tuottavat tappiota yritykselle.
Minä en ala varastoimaan pokan tilaamia sässylöitä ja odottamaan, että tulee vuoden kuluttua joku, joka haluaa sen sässylän. Heitän sen roskiin ja kärsin tappion.

Tuo Suomen laki ja kuluttajansuojalaki, korkeasta moraalista puhumattakaan, edellyttävät sinut ottamaan tilaamasi tuotteen.

Itse et voinut tietää muuttavasi suunnitelmiasi ja hankkivasi pienemmän asunnon. Akvaariokeskuksenko se olisi pitänyt tietää?
Ota se pytty, maksa se ja vaihda sitten itsellesi sopivampaan.
Kärsi oma vahinkosi ja suunnitelmiesi muuttaminen, älä laita muita kärsimään siitä.

trishan kirjoitti: Mistä minä tiesin, että akvaario valmistetaan muualla. Sivuilla niin ei mainita. Vain että heidän omassa varastossa ei ole sellaista valmiina. Ja toimitus kestää 2-3vkoa (6vkoa), EI VALMISTUS.
Oikeasti?
Viikkojen toimitusaika ei saa sinua ymmärtämään, että roina ei ole hyllytuote?
Erikoista. Aika hidasta.

Kiitos.
-Gone fishing-
Dixie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 999
Liittynyt: 16:29, 17.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rmk

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Dixie »

trishan kirjoitti:P####t. Minä en ole saanut hyvää palvelua.

Olin ostamassa akvaariota. Pari kertaa sain lähestyä spostitse ennen kuin vastasivat, olisi pitänyt asian antaa silloin olla ja hakea muualta. Halusin vakiomittaisen akvaarion mustilla kehyksillä. Tuotteen toimituksessa kesti kauemmin kuin oltiin luvattu.
Mikäli asialla on kiire, niin silloin tartutaan puhelimeen ja soitetaan. Ei kiireellisissä tapauksissa s-posti on varsin loistava keino ja aina sieltä minullekin on vastattu. Kuten varmasti ymmärrät tulee heille meilejä muiltakin ja asiakkaita riittää lisäksi sekä liikkeessä että puhelimessa.
trishan kirjoitti:Oli tarkoitus saada allas toimintaan kesälomalla. Kun en allasta ajoissa saanutkaan, kesäloma loppui ja alkoi yrittäjän arki, pitkät päivät. En pystynyt allasta heti noutamaan. Ja silloin myös tein ison päätöksen elämässä, ostin ensiasunnon, johon akvaario ei mahdu. Kysyin mahdollista vaihtoa pienempään, jonka keskuksen omista ohitti täysin. Ilmoitti, että allas noudettava pikimmiten.
No mutta sehän ei tietenkään ole Akvaariokeskuksen vika. Akvaario jonka halusit oli tilattu. Elämä voi muuttua toki kenellä vaan, mutta ei se henkilökunnan vika ole. Yrittäjänä luulisi ymmärtävän hiukan paremmin...

trishan kirjoitti:Seuraavaksi kysyin mahdollista peruutusta tai palautusta, ei kuulemma onnistu, kun on mittatilaus. Missään vaiheessa minulle ei selvinnyt, että akvaario on mittatilaus. Akvaario vakiomittainen ja nettisivuilla lukee altaita saatavana hopeisilla, mustilla tai kultaisilla kehyksillä. Missään ei lue, että muut kuin hopeat kehykset on mittatilauksia, niillä on vain kalliimpi hinta.
Kuten varmasti huomasit ko. liikkeessä ei ole isoa varastoa jossa kaikki heillä myytävä tavara olisi hyllyssä valmiina. Niin, niillä on kalliimpi hinta koska ymmärtääkseni ne tehdään asiakkaan toivomuksesta.
trishan kirjoitti:No huomenna on joko haettava allas, vuorokauden varoitusajalla. Tai köyhdyttävä yli 160euroa tyhjästä, jonka akvaariokeskus pitää korvauksena "peruutuksesta".
Vuorokauden varoitusajalla? Etkös sinä kesäloman jälkeen sitten tiennyt että allas pitäisi noutaa? Edelleen, heillä tuskin on tilaa säilyttää kymmenien asiakkaiden tavaroita lojumassa tyhjänpanttina...


Itse tykkään ko liikkeestä ja henkilökunnasta kovastikin. Aina olen saanut hyvää palvelua niin puhelimitse, meilin kautta kuin paikan päälläkin. Tosin mä en kuvittelekaan olevani heidän ainoa asiakas..
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Tuossa tilanteessa liikutaan nyt vähän veteen piirretyllä viivalla.

Ainoastaan etäkaupassa on 30vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Toisaalta, jos liike ei pysty toimittamaan tuotetta sovitussa ajassa on vähintäänkin kohtuullista koettaa löytää kompromissiratkaisu. Kannattaa kysyä kuluttaja-asiamieheltä mitä mieltä se on asiasta. Asiaa auttaa vielä, jos sinulla on tallella sopimus kaupasta tai sähköpostikirjeenvaihtoa.

Kuitenkin ko. liike mainostaa myyvänsä satoja akvaarioita vuodessa (tieto perustuu ystäväni samaan sähköpostiin), joten luulisi tuon kokoisesta altaasta pääsevänsä hyvinkin helposti eroon.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Teemu Salonen kirjoitti: Ainoastaan etäkaupassa on 30vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Toisaalta, jos liike ei pysty toimittamaan tuotetta sovitussa ajassa on vähintäänkin kohtuullista koettaa löytää kompromissiratkaisu. Kannattaa kysyä kuluttaja-asiamieheltä mitä mieltä se on asiasta. Asiaa auttaa vielä, jos sinulla on tallella sopimus kaupasta tai sähköpostikirjeenvaihtoa.
, siis etäkaupassa on 14 päivän peruuttamisoikeus, eikä kuluttaja-asiamies käsittele yksittäisiä riitoja. Asiaa voi tiedustella kuluttajaneuvojalta.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... janeuvoja/
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Hups, tulipa kämmi ton vaihtoajan kanssa:) Monet firmathan tarjoo sen 30pv joten se vähän sotki:)

Tosiaan kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan jos ei myyjäliikkeen kanssa sopivaan ratkaisuun pääse.
Tuukkis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1519
Liittynyt: 20:45, 24.06.2003
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Paikkakunta: Espoo

Re: Huippuhyvää palvelua Helsingin Akvaariokeskuksesta!

Viesti Kirjoittaja Tuukkis »

No, enpä voi oikeastaan muuta sanoa että ainakin minua kohtaan tämä liike on ollut yksi reiluimmista akvaarioliikkeistä ja kaikki on aina mennyt niinkuin pitää. Ei valittamista oo ollu.
In numbers of ten the power is in one.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Helsingin Akvaariokeskus”