Mistä saa ostaa vesivaneria pks?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Mistä saa ostaa vesivaneria pks?

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Saako ihan tavallisista rautakaupoista akvaarion alle sopivan pohjalevyn? Leikkaavatko sen heti oikean kokoiseksi? Mikä on noin hinta? Tarvitsen 200l akvaarion alle levyn. Millainen olisi sopiva?
ml72
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 16:30, 02.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: .:Helsinki:. HAS

Viesti Kirjoittaja ml72 »

esim kilon puukeskus sahaa (mikäli ei kauhea ruuhka) odottaessasi vesivanerin sopivaan mittaan ja hinta yms saat parhaiten selville joko käväisemällä tai soittamalla :)

Helsingin puolella ainakin K-rauta Oulunkylästä löytyy sahauspalvelua.
Hän, joka ei pelkää tulevaa aikaa,
voi nauttia nykyhetkestä.
~Thomas Fuller~
saagelo
Member
Member
Viestit: 418
Liittynyt: 16:15, 25.10.2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja saagelo »

Kiitos vastauksesta. Tietääkö joku saako k-rauta merituulesta tai jostain sen lähettyviltä?
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Bauhausista ainakin saa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
teemu7117
Senior Member
Senior Member
Viestit: 958
Liittynyt: 09:34, 15.07.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti

Viesti Kirjoittaja teemu7117 »

Saako ihan tavallisista rautakaupoista akvaarion alle sopivan pohjalevyn? Leikkaavatko sen heti oikean kokoiseksi? Mikä on noin hinta? Tarvitsen 200l akvaarion alle levyn. Millainen olisi sopiva?
Itselläni on Juta-merkkisiä altaita Helsingin Akvaariokeskuksen jalustoilla ja olen käyttänyt samanlaista levyä esim. alumiinijalustojen alatasoina jossa myös altaita, kuin mitä ovat myyneet alunperin noiden itse altaiden ja jalustojen väliin, elikkä siis tavallista koivuvaneria. 10 ja 12 millistä taitavat olla altaiden alla ja itse olen alatasoiksi sahauttanut 15 millistä, kun olen saanut samaan hintaan kuin vähän ohuemmatkin. Neliön pala oli muistaakseni viimeeksi 20 euroa puukeskuksesta.

Kiitos vastauksesta. Tietääkö joku saako k-rauta merituulesta tai jostain sen lähettyviltä?


Lähettyviltä on hieman suhteellista, mutta Kivenlahdesta löytyy myös Puukeskus. Puukeskuksesta mitä itse olen ostellut erilaisia levyjä ja muutakin puutavaraa ovat olleet selkeästi edullisempia, kuin K-raudasta. Oman käsitykseni mukaan k-rauta ja muut vastaavat "rautakaupat" lienevät niitä kaikkein kalliimpia paikkoja hankkia puutavaraa ainakin pienissä määrissä.
440: 11+C.sterbai, 7xL-201, Squaliforma sp., L-128, L-260, LDA01
350: L-200 HF, 2x L-134, 2x L46, 9x C.sterbai / /16x L-46, 8x C.sterbai
176: 6x L-134,6x L-46
Vipe
Junior Member
Junior Member
Viestit: 95
Liittynyt: 21:00, 20.03.2007
Paikkakunta: Helsinki HAS

Viesti Kirjoittaja Vipe »

Auttakaa nyt mua, just tultiin Bauhausista, ja kysyin sieltä vesivaneria niin myyjä sanoi että jaa-a, sillä varmaan tarkoitetaan tälläistä ja osoitti jotain lastulevymassaa jossa oli sellainen pinnoite. Näytti siis ihan kalustelevyltä. Miltä vesivanerin pitää näyttää? En usko että ainakaan siltä. Mulla on yksi aluslevy joka on tosi kovaa monikerroksista vaneria, mutta että kutsutaanko sitä vesivaneriksi [:I] (ja tämä siis toisen altaan alla). Ja mites se liimapuulevy, myyjä näytti että ainakin kuusi taipui leveyssuunnassa kuin mikäkin... Mä en tajua, kiukuttaa, itkettää. Naisena rautakaupassa :roll:
Edit. Nyt tiedän mitä vesivaneri on, google auttaa, ei pitäisi vaipua tyhmyyteen...
"I'm here to lead not to read!"
ml72
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 16:30, 02.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: .:Helsinki:. HAS

Viesti Kirjoittaja ml72 »

vesivaneri on sitä ruskeapintaista vaneria tai voi tietysti olla myös keltaisena (keltainen ns navettavaneria) vesivaneria saa ihan "liukkaana" tai sitten nypytettynä ts viirapintaisena (vesivaneri tunnetaan myös filmivanerina johtuen pinnoitteesta)
Hän, joka ei pelkää tulevaa aikaa,
voi nauttia nykyhetkestä.
~Thomas Fuller~
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”