Lämmittimen sisällä vesipisaroita - normaalia?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
LilChick
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 12:45, 06.10.2005
Paikkakunta: Helsinki

Lämmittimen sisällä vesipisaroita - normaalia?

Viesti Kirjoittaja LilChick »

Hei, tuli ongelma ekan lämmittimeni kanssa.

Vaihtelen tässä justiinsa vesiä altaaseen ja sammutin ton lämmittimen ja huomasin, että sen lasisen kuoren alle on tiivistynyt vesihöyryä ja pisaroita. Lämmitin on Jäger-merkkinen ja alle vuoden vanha.

Onko veden pääseminen sinne lasikuoren alle normaalia? Uskaltaako tätä enää käyttää? Vesihöyryä ei näytä olevan alhaalla vastuksissa saakka, ainoastaan lasikuoren sisällä noin 5 sentin matkalta yläosassa.

Kääk, pitääkö hommata uusi?
hamasa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 20:56, 30.01.2007

Viesti Kirjoittaja hamasa »

Mulla kävi samoin resumin lämmittimelle. Siitä sitten alkoi hiipua tehot sitämukaa kun vesimäärä sisällä kasvoi. Ainakaan se lämmitin ei ole enää vesitiivis ja näin äkkiseltään luulisi, että se vesi ei kuitenkaan tee hyvää niille vastuksille. :roll:

Nyt mulla on Jäger, enkä ole huomannut siinä vastaavaa.
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Minä olen miettinyt myös, että miten ihmeessä tuonne lämppäriin tiivistyy kosteutta sisälle ja onko odotettavissa jotain sähköiskun vaaraa tai kalasoppaa. Itsellä käytössä Jäger, eikä ole edes ensimmäinen tuon merkkinen, jolle noin käy.
"Mä luin jostain..."
LilChick
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 12:45, 06.10.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja LilChick »

Okei, kiva tietää. Eli sitä voi edelleen käyttää eikä siitä saa sähköiskua?

edit: Luin eheimin sivulta, että tämä nimenomainen Jäger-lämmitin on tehty sellaisesta lasista, että veden pitäisi olla mahdotonta tiivistyä sen sisäpuolelle. Vien tämän rojun huomenna takaisin kauppaan. :( Toivottavasti kalat eivät jäädy yön aikana.
LilChick
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 12:45, 06.10.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja LilChick »

Nonnii,

nyt on sitten lämmitin viety takas liikkeeseen. Siellä myyjä otti sen heti takaisin ja sanoi, että vehkeessä on ehdottomasti vikaa. Sinne EI pidä mennä vettä missään oloissa. Tiiviste brakannu tai jotain. Sain heti uuden tilalle. :) Kalat on taas lämpimillä vesillä.
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Se on ihan yleistä tuo veden tiivistyminen lämmittimen sisään merkistä riippumatta. Lämmittimen pään pitäminen vedenpinnan yläpuolella auttaa hiukan asiaa.
Takuu korvaa nyt tietysti uuden lämmittimen tilalle, mutta kun takuuaika on päättynyt... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”