TAAS mattosuodattimesta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

TAAS mattosuodattimesta

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Kun tuollasen maton saa asennettua ja innosta puhkuen laittaa pumpun päälle, no kyllähän pumppu vettä kierrättää. Mut mistä tiiän että tämä systeemi toimii oikein eikä fuskaa jostain maton raosta?
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
BouBou
Junior Member
Junior Member
Viestit: 161
Liittynyt: 18:42, 16.09.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja BouBou »

Jos se matto on ollut sopivan kokoinen niin ei se fuskaa. mut siitä sen ainakin huomaa kun on käyttäny ni siihen kerääntyy erinäistä "p**kaa"
-Piia-
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 11:51, 18.01.2006

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

kiitokset, pitää nyt sit kattella alkaa "p**kaa" kertymään :P
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
jami06
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 22:33, 24.09.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jami06 »

Hehee :D
Kalanruoka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 164
Liittynyt: 22:40, 20.04.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Kalanruoka »

:D :D juu-u.. Menee aika kauan ennenkuin sitä lietettä ja roskaa siihen alkaa kertyä, mutta kyllä sen huomaa jos se ei toimisi niin kuin pitää.
inka.k1
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 21:36, 19.03.2006
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja inka.k1 »

Tässä kysyntin että miksi tuota "jaskaa" tai jotain ruskeaa limaa kertyy aika paljon maton läpi menevään putkeen? Se varmaan on normaalia, mutta putki piti jo pestä reilu kuukauden maton käynnissä olo päivän jälkeen. Ei oo kiva sitä kovin ahkeraan rassata sieltä matosta ja pumpusta irti.

Ja toiseksi olen lukenut ristiriitaista tietoa kirkasvesitilan aktiivilietteen poistamisesta. No miten on, poistanko vai annanko olla? Kerran olen sitä imenyt vähemmäksi.

Voiko maton antaa kasvaa vaikka täyteen jaavansammalta ilman että siitä on maton toiminnalle haittaa?
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 17:20, 23.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: loppicity

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

Ei ole kasveista haittaa maton toiminnalle.
Mistä näistä tietää..
NK
Junior Member
Junior Member
Viestit: 155
Liittynyt: 19:33, 10.08.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NK »

inka.k1 kirjoitti:Ja toiseksi olen lukenut ristiriitaista tietoa kirkasvesitilan aktiivilietteen poistamisesta. No miten on, poistanko vai annanko olla? Kerran olen sitä imenyt vähemmäksi.
Älä suotta poista lietettä jos ei ole mitään syytä.

Periaatteessa se menee niin että mitä enemmän lietettä, sitä suurempaa kuormitusta suodatin kestää ja sitä vakaampana suodatin pystyy pitämään vesiarvot. Eli mitä enemmän aktiivilietettä sen parempi, kunhan ei ole niin paljoa että pöllyää suodattimesta ulos.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”