Eräs akvaariopalsta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

lehtis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1560
Liittynyt: 16:35, 04.01.2005

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Mörkö kirjoitti:
Veny kirjoitti:Kyseinen palsta antaa aika hyvän kuvan nykynuorten kirjoitustaidosta....voisiko olla juurikaan kamalampaa luettavaa :?
Ei kuitenkaan yleistetä, jookos. :roll:
Totta ei saa yleistää. Täällä palstalla on minun mielestäni niin hyvää "soomea" kirjoittavaa nuorisoa että... :mrgreen:
MKM
Senior Member
Senior Member
Viestit: 541
Liittynyt: 09:30, 23.08.2004
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MKM »

Voivoi tuota palstaa. Kaikenlaisia se leipä elättää.

Mutta turha kaataa kaikkea alaikäisten niskaan. Jokuhan ne on nekin kasvattanut / antanut kasvaa sellaiseksi kuin nyt ovat. Ja alaikäisinä varmaan asuvat vielä kotona tai ainakin paikassa jossa on aikuisia - heidän vastuullaanhan lasten tekemiset viime kädessä on. Pitäis siellä perheen päälläkin alkaa raksuttaa, jos penska tunkee 50 haukea 10 litran sankoon ajatuksella "pakko mahtua kun ollaan naimisissa".

Järki ei ole ikään sidottu - onhan täällä aw:ssäkin monta asiaan perehtynyttä nuorta, joilla tuntuu olevan piuhat paremmin paikoillaan ja kirkkaammat valot vintillä kuin monella aikuisella.

(Ja nyt kun joku miettii, mahdanko minä nuoria puolustaessani kuulua tuohon aina niin parjattuun "nykynuoriso"-kategoriaan, niin paljastettakoon, että päivänvalon olen nähnyt ensimmäisen kerran ah-niin-hienolla 70-luvulla. Silloin kaikissa ihmisissä asui tietysti pieni akvaristi ja maalaisjärkinen, kaikkitaitoinen, käsistään kätevän talonmiestahvon ja kompleksisten systeemi- ja suhteellisuusteorioiden sekä biokemiallisten sovellusten kanssa luontevasti sompailevan tiedeneron välimalli, joka ei nettipalstojen neuvoja olisi tarvinnut. Vai mitä?) 8-) :mrgreen:
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Nykynuoriso kirjoittaa ihan siistiä ja hyvää kieltä. Esim. AW:lla huonoa kieltä kirjoittavat todennäköisemmin kolmenkympin korvilla olevat nuoret (?) miehet, kuin ns. nuoriso, eli alle kaksikymppiset.
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
PimpBot9000
Member
Member
Viestit: 274
Liittynyt: 18:57, 29.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Ei ne nyt ihan pihalla ole: http://www.sandyman.fi/cgi-bin/YaBB/YaB ... 1120233284

Siellä yleisesti näemmä tunnustetaan aqua-web parhaaksi keskustelupalstaksi. Mutta älkää nyt jumankauta menkö mainostamaan Aqua-webbiä sinne, sittenhän ne kaikki ryysii tänne.

Ja mitä tulee nykynuorison tila -keskusteluun: Internet luo helposti mielikuvan siitä, että teinit ovat tyhmentyneet ja ihmiset ylipäätään. Tämä ei pidä paikkaansa*, nykyään internet vain luo kanavan typerien ihmisten tuoda oma typeryytensä julki.

*)Korjaan, minusta kyllä rehellisesti vaikuttaa siltä että ihmiset ovat keskimäärin tyhmentyneet. Syynä tähän on nelosen ohjelmisto.

Ja tässä hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu jos palstaa ei moderoida:
http://www.sandyman.fi/cgi-bin/YaBB/YaB ... 1117553998
Hamsterini synnytti 10 poikasta. Kun aamulla menin katsomaan, emo oli syönyt niistä kaksi. No hemmetti - minäkin vedin pari!
Vedetto
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 17:32, 28.06.2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vedetto »

Todellakin modet ovat tarpeen! Itse olen tuolla nimimerkki: kala...
Terveisin: Vedetto
Workkis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 216
Liittynyt: 19:45, 06.07.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Workkis »

"Yksi ratkaisu kotiloiden poistamiseen on keittää pohjakivet. Ite en sitä oo kokeillu, ku kotilot on jo häipymässä."

=D
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 618
Liittynyt: 00:24, 21.06.2001
Paikkakunta: Sipoo, Keravan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Edit:Poistettu muutamia henkilökohtaisuuksia ketjusta [}:)] -Yanna
sadie
Member
Member
Viestit: 447
Liittynyt: 09:57, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja sadie »

Valitettavasti uskon, että tuollaisille palstoille siirtyy ihmisiä täältä AW:sta kirjoittelemaan, kun eivät täällä kuule haluamaansa vastausta näihin kysymyksiin tyyliin mitä kaloja voin ottaa hillopurkkiin.. ("Täällä ollaan niin vihamielisiä - siirryn toiselle palstalle")
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 15:22, 29.08.2004
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Kyllä ovat tuonkin palstan käyttäjät tännekin löytäneet ja minun mielestäni se on aivan loistava juttu! Täällä ei poukkaroida siitä pitävät modet huolen, jos vaikka oppisivat teinit tavoille... Ei vaan, eipä ole fiksuus iästä kiinni ja kyllä tuolta löytyy sellaisiakin jotka ovat oikeasti kalojensa hyvinvoinnista kiinnostuneita, eriasia on tietävätkö he kuinka tuo hyvinvointi taataan...
Vedetto
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 17:32, 28.06.2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vedetto »

JuuLia kirjoitti:Kyllä ovat tuonkin palstan käyttäjät tännekin löytäneet
Esimerkiksi vaikkapa.. MINÄ! Tuo oli eka akvapalsta minkä löysin ja
pettymys oli suuri mutta en löytänyt silloin parempaakaan.
Terveisin: Vedetto
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”