www.aquaristikshop.com Huijaa? -> ei huijaa.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

www.aquaristikshop.com Huijaa? -> ei huijaa.

Viesti Kirjoittaja samij76 »

Jouduin tänään turvautumaan trustedshops.de:n palveluihin kun www.aquaristikshop.com ei saanut toimitettua tilaamaani suodatintinta kuukaudessa minulle.

Olen koittanut tammikuun ensimäiseltä viikolta lähtien kysellä pakettiani ja olen saanut sieltä vain yhden vastauksen. Sen jälkeen kaikki lähettämäni mailit ovat hävinneet "mustaan aukkoon" eli mitään vastausta ei ole tullut.

Onko muille sattunut tälläistä ja olisiko syytä pistää kyseinen putiikki boikottiin ainakin siksi aikaa kunnes tämän paketin kohtalo on selvillä?
Viimeksi muokannut samij76, 19:56, 01.02.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KatjaN
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 20:52, 04.12.2001
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KatjaN »

Noin on käynyt varmaan aika monelle. Sinne pitää soittaa jos tosissaan haluaa saada jonkun kiinni. Joulun/uudenvuoden aikaan viimevuonna oli ainakin Eheimin putiikki ollut kokonaan kiinni, eivätkä saaneet suodatinta, ja muutenkin paketin saaminen kaikkine hässäköineen kesti muistaakseni pari kuukautta. Seuraava tilaus tuli ongelmitta.
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samij76 »

Tälläisen vastauksen sain sieltä ensimäisen kyselyn jälkeen... Tämän jälkeen sieltä ei ole toistuvista kyselyistä huolimatta kuulunut mitään.
Eli suodattimen pitäisi olla jo matkalla mutta joko Saksan tai Suomen posti on hukannut sen. (Suomen posti ei tiedä paketista mitään, kysytty on.)


thank you for your inquiry. We have send your order in 17.12.2002 to you.

The IDcode of this package is ************.

Please ask your post with this code where your package is.

With kind regards,
Claudia Seidel.
kv-setä
Member
Member
Viestit: 306
Liittynyt: 11:43, 10.12.2002

Viesti Kirjoittaja kv-setä »

Monet paketit viime vuonna tulivat ennätysnopeasti, mutta juuri ennen vuodenvaihdetta oli pitkällä viiveellä.
Jos olet tyytymätön toimintaan niin anna palaute kommenttipalstalle missä kaikki vaan kiittelevät halpoja hintoja ja nopeita toimituksia. Eiköhän sana kiiri ympäri Euroopan ja luulisi aquaristicin ottavan tarkemmin asiakkaidensa lähetykset huomioon.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Minunkin tilaus on venynyt jo vajaaseen kuukauteen. Tilauksen tein jo 22.12.2002. Onhan siinä joulukiiret postilla muuta luulisi paketin jo tulleen. Mitään vaan ei kuulu :( Onneksi tilasin postiennakolla.
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samij76 »

Väliaikatiedote.

Soitin liikkeeseen ja sain sieltä kiinni ystävällisen tosin hieman heikkoa englantia puhuvan naisen joka sanoi tekevänsä Saksan postille virallisen kyselyn lähetykseni tilasta. Sovimme että palaamme huomenna perjantaina asiaan jos saksan posti löytää pakettini.

Toistaiseksi asia näyttäisi olevan hoidossa. Mutta en iloitse ennen kun paketti on minulla.
skorpio
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 22:25, 08.01.2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja skorpio »

thank you for your inquiry. We have send your order in 17.12.2002 to you. The IDcode of this package is ************.
Mahtaako tuo koodi toimia Saksassa samalla tapaa kuin vastaava Suomessa? Postin sivuilta ( http://www.posti.fi/lahetystenseuranta/ ) voi seurata paketin vaiheita koodin avulla - tosin ei taida kattaa lähetyksiä ulkomailta tänne.

Skorpio
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samij76 »

skorpio kirjoitti:
thank you for your inquiry. We have send your order in 17.12.2002 to you. The IDcode of this package is ************.
Mahtaako tuo koodi toimia Saksassa samalla tapaa kuin vastaava Suomessa? Postin sivuilta ( http://www.posti.fi/lahetystenseuranta/ ) voi seurata paketin vaiheita koodin avulla - tosin ei taida kattaa lähetyksiä ulkomailta tänne.

Skorpio
Olen käynyt tuolla sivulla päivittäin koko tämän vuoden :)
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samij76 »

Väliaika tiedote....

Soitin tänään taas Saksaan ja kyselin hukattua pakettiani....

Tällä hetkellä Saksan posti odottaa vastausta Suomen postilta tuosta kyseisestä paketista ja vastaus voi viipyä vielä ainakin tammikuun loppuun.

Noh, ehdotin heille että lähettävät minulle uuden suodattimen omalla kustanuksella ja minä lähetän sitten toisen suodattimen takaisin jos sellainen ikinä saapuu. Henkilö jonka kanssa puhuin ei voinut kuulemma itse tehdä tuollaisia päätöksiä joten lupasi selvittää onko ajatus mahdoton. (Lupasin kyllä maksaa molemmat suodattimet jos en palauta toista saksaan)

Katsotaan miten käy.. Olen kyllä käyttänyt luvattoman paljon aikaa ja vaivaa selvittääkseni asiaa. "osta helposti netistä" - ja [sensuroitu]....
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

No, annetaan nyt toisenkinlaista kommenttia, sain oman joulun alla tekemäni tilauksen reilussa kahdessa viikossa, kaikki oleellinen tavara lukuunottamatta lähinnä kokeeksi tilaamaani euron hintaista metristä muoviputken pätkää (viitsivätkö pakata moista mukaan? :-) tuli perille, hinta oli oikein ja rojut kunnossa.

Joku tuossa kehui yhteistilauksen yhteydessä aquaristik.netiä aquaristikshop. de:n (comin) sijaan halvempana vaihtoehtona. Minusta se ei sitä ole, esim. suodattimien suhteen, vaan kalliimpi. Lisäksi web-kaupan liittymä on jos mahdollista vielä sotkuisempi ja hankalampi. Mutta jos palvelu on parempi ja postimaksut kohtuulliset, ehkäpä sitä pitäisi kokeilla?

Mika
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Henkilö jonka kanssa puhuin ei voinut kuulemma itse tehdä tuollaisia päätöksiä joten lupasi selvittää onko ajatus mahdoton. (Lupasin kyllä maksaa molemmat suodattimet jos en palauta toista saksaan)
Jos ei homma toimi, ota yhteyttä kuluttajaviranomaiseen, joka puolestaan hoitaa yhteydet sikäläiseen viranomaiseen, niin alkaa kummasti tapahtumaan.

Ja laita uusi tilaus sisään... Pakkohan niitten on toimittaa se uusi tilaus, vaikka entinen olisikin tuolla jossain..
Olen kyllä käyttänyt luvattoman paljon aikaa ja vaivaa selvittääkseni asiaa. "osta helposti netistä" -
Ainahan voi sattua mitä vaan, mutta ikävää jos se sattuu omalle kohdalle. Eiköhän hukkapakettien osuus kuitenkin ole kovin pieni.
Kalinka
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 20:54, 14.12.2002
Paikkakunta: Kirkkonummi

Miten yleistä postimyynnistä osto?

Viesti Kirjoittaja Kalinka »

Kun tilattiin n.viikko sitten juuri tuolta akvaristik shopista varaosia suodattimeen, ja nyt sitten kun katselin esim. ruokien hintoja niin on muuten aika paljon halvempia kuin kotosuomessa!
Ja uutta suodatintakin olen harkinnut tilata sieltä kun on ollut ostetaan palstalla ilmoituskin mutta kellään ei taida olla ylimääräistä!
Mutta ongelma on taas kielitaito. Tai oikeastaan sen puute! :D
Onko tilaaminen turvallista, ja mikä on sellainen keskimääräinen saaapumisaika? Kun tilattiin ne varaosat niin pitikö se vielä jotenkin varmistaa se tilaus, kun sieltä tuli ilmoitus, että olet tilannut nämä ja nämä tuotteet!?! Kun en oikein jymmärtänyt... [:I]
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Ei tarvitse varmistaa, se on vaan tilausvahvistus joka mailiin tulee. Toimitusaika vaihtelee, jotkut kiroilee reilusti toiselle kuukaudelle venyneitä, mulle tuli reilussa kahdessa viikossa. Tilauksen "turvallisuuteen" en ota kantaa, ei ollut valittamista minulla (toistaiseksi). Laskun loppusumma oli sama kuin netistä tilatessa ostoskorille hintaa näytti vähennettynä toimittamatta jääneen yhden euron hintaisen putkenpätkän hinnalla.

Mika
skare
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1784
Liittynyt: 13:26, 08.10.2001
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala / TAS

Re: Miten yleistä postimyynnistä osto?

Viesti Kirjoittaja skare »

Kalinka kirjoitti:Onko tilaaminen turvallista, ja mikä on sellainen keskimääräinen saaapumisaika? Kun tilattiin ne varaosat niin pitikö se vielä jotenkin varmistaa se tilaus, kun sieltä tuli ilmoitus, että olet tilannut nämä ja nämä tuotteet!?! Kun en oikein jymmärtänyt... [:I]

On se turvallista, kyllä tuo aquaristikshop.com on ainakin tähän asti palvellut luotettavasti ja myös korjannut erehdyksensä tarvittaessa (ovat antaneet rahat takaisin jos ovat esim. lähettäneet vääriä kasveja). Tilausta ei tarvitse varmistaa, tilauksesta tulee se email vain sitä varten, että jos jokin sattuu olemaan pielessä niin siinä vaiheessa tilausta voi vielä muuttaa. Jos siihen ei reagoi mitenkään niin tulee ne tavarat jotka siinä on lueteltu.

Paketin saapuminen kestää noin 2-4 viikkoa. Itse olen tässä odotellut pakettia kuukauden päivät...
Jaani
Senior Member
Senior Member
Viestit: 537
Liittynyt: 15:19, 21.08.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Tähän väliin täytyy nyt kyllä mainostaa Helsingin Akvaariokeskusta. Käykää ostamassa suodattimenne sieltä Suomen halvimpaan hintaan. Hermot säästyvät ja palvelu pelaa. Saatte suodattimen heti mukaanne tai noin viikon toimitusajalla viimeistään, ja takuu yms. sellaiset asiat hoituvat Suomessa. Ei tarvitse ottaa yhteyttä Saksaan, jos sattuisi niin huono onni olemaan, että suodattimen kanssa tulee ongelmia.

Nimimerkillä jo 3 kpl:tta Eheim 2028 + 1 kpl 2012 + 1 kpl 2008 + 3 kpl:tta 2212 Petriltä ostaneena. Kaikki on tullut hankittua viime syksyn aikana.

-Kingfisher-
pemperton
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 10:39, 23.02.2002
Paikkakunta: Finland uusikaupunki

suodatin

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Mites minun kannattaisi toimia kun olen tilannut visalla Awuaristikshopista tavaraa Eheim professional 2028 massoineen.
Ja muuta sälää tilaus on kestänyt kaksi kuukautta ja en tiedä mitä pitäisi tehdä soitanko sinne vaiko muuta kertokaa.
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: suodatin

Viesti Kirjoittaja samij76 »

pemperton kirjoitti:Mites minun kannattaisi toimia kun olen tilannut visalla Awuaristikshopista tavaraa Eheim professional 2028 massoineen.
Ja muuta sälää tilaus on kestänyt kaksi kuukautta ja en tiedä mitä pitäisi tehdä soitanko sinne vaiko muuta kertokaa.
Oletko laittanut mailia sinne? Jos et niin lähetä maili missä on tilaus numerosi ja kysyt koska voit odottaa paketin saapumista.

Jos ei vastausta tule parin päivän sisällä niin soita sinne.
spakarin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 69
Liittynyt: 22:39, 22.01.2002
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja spakarin »

Mulle tuli vähän aikaa sitten juuri Aquaristik Shopista joulukuussa tilattu Eheim 2028 massoineen, kesti kuukauden päivät about. Ja onhan siellä se trusted shop-jutska, joka kannattaa täyttää, niin saa rahat takas, jos ei tule tavaraa kuukaudessa..
Satu
pemperton
Member
Member
Viestit: 319
Liittynyt: 10:39, 23.02.2002
Paikkakunta: Finland uusikaupunki

Aquaristikshop

Viesti Kirjoittaja pemperton »

Loistavaa pakettini saapuin. Olen todella tyytyväinen.
Aquaristikshop on ihan ok kauppa.
Postimaksu on kyllä aika kova mutta kyllä siinä kuitenkin säästää.
468litrainen allas, 140litrainen, 98 litrainen.
Harrastuksena kiekot ja kasvit.Kalastus myöskin.
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samij76 »

Väliaika tietote:

Soitin taas tänään Saksaan ja he sanoivat että ovat lähettäneet uuden paketin omalla kustanuksellaan minulle. Paketin lähtemisestä on nyt 6 päivää. en ole vielä käynyt kotona tarkistamassa onko toinen paketti tullut perille, mutta kerron kyllä täällä miten kävi....
mjalava
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1724
Liittynyt: 16:07, 03.12.2002
Paikkakunta: Siuntio

Re: Aquaristikshop

Viesti Kirjoittaja mjalava »

pemperton kirjoitti: Postimaksu on kyllä aika kova mutta kyllä siinä kuitenkin säästää.
No kova ja kova, jos hintaero Suomeen on sellainen että jo yksittäisen lämmittimen tms. täkäläisittäin parin-kolmenkympin tuotteen ostaessaan sen säästää ei minusta siinä ole pahasti valittamista. Per kilo se on kuitenkin halvempi kuin mitä paketin lähettäminen yksityisenä maksaa.

Mika
maakku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 18:14, 30.01.2003

Viesti Kirjoittaja maakku »

minäkin sain joulukuussa n.2viikon toimitusajalla,tilaamani
suihkuputki oli loppunut kuten aikaisemmaltakin kirjoittajalta ,hehheh
turhaan te sinne Saksaan soittelette ,jos tilaus ei ole luvatussa ajassa
tai se venyy suhteettomaksi,eikä mailiin vastata ,niin reklamaatio
luottokortti yhtiöön ,joka palauttaa rahasi kyselemättä.
samij76
Member
Member
Viestit: 289
Liittynyt: 19:55, 07.01.2003
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samij76 »

VIHDOIN!!! Kotona oli odottamassa postin lappu ja kävin noutamassa paikallisesta postista/kukkakaupasta suodattimeni...

tosin tämä oli nyt se uusintalähetys. ohjeet oli että jos sattumalta saan kaksi suodatinta niin lähetän se takasin.
kankaanp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 18:16, 06.01.2002
Paikkakunta: Kuopio, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kankaanp »

Sama juttu:
Joulukuun alussa tehty kuopiolaisten yhteistilaus lähti lopulta Aquaristicshopista 21.1. Ennen kuin paketti saapui Suomeen 30.1. seurantatunnuksella ei tehnyt mitään kun Saksan postin palvelu ei sitä hyväksynyt. Suomen posti toimi erittäin nopeasti: paketti kirjattiin saapuneeksi Suomeen 30.1. klo 14 ja se oli Kuopiossa seuraavana aamuna klo 5. Nyt Eheim 2227 purskuttelee jo pienemmässä altaassani täyttä päätä. Kaikki tavara tuli täsmälleen kuten tilattu, vaikkakin ihan helvetin hitaasti. Kummallista miten Saksan postikin tarvitsi 9 päivää paketin saamiseen Suomeen! [}:)]
Tero Kankaanperä
Kawai
Member
Member
Viestit: 275
Liittynyt: 14:24, 05.12.2001
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

kankaanp kirjoitti:Kummallista miten Saksan postikin tarvitsi 9 päivää paketin saamiseen Suomeen! [}:)]
Tuohan on ihan kohtuullista verrattuna siihen mitä juttuja hieman etelämpää Euroopasta on kuullut. :) Ollaan vaan tyytyväisiä siihen että edes oma, rakas, ah niin parjattu postimme toimii kuin unelma.

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”