Kehysakvaarion purkaminen

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Kehysakvaarion purkaminen

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Onko joku purkanut kehysakvaarion? Pitäis saada osiksi, kehysten ei ole väliä eli niitä ei tarvi sääliä, vinkkejä?
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Kehysakvaarion purkaminen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Riippuu kovasti kehysakvaariosta.

Esim vanhatkunnon isältä pojalle kestävät elox-akvaariot on koottu niin, että ensin rakennetaan kehykset, joka kiinnitetään toisiinsa tietynlaisilla "kulmaraudoilla". Tämän valmiin kehyksen sisään sitten rakennettiin akvaario.

Jotkut valmistajat tekevät ensin akvaarion perinteisellä kokolasitekniikalla ja kiinnittävät valmiiseen akvaarioon silikonilla kehykset.

Sitten on vielä jotain tältä väliltä.
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Kehysakvaarion purkaminen

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Toi on giantin allas. Onnistuisko rälläkällä ja katkaisulaikalla jos vetäis kehyksen halki sitten vääntäisi pihdeillä kehystä hiukan irti lasista ja terävällä mattopuukolla ratkoisi siittä välistä. Kun sais noin kehykset irti niin kyllä lasien kans pärjää.
oskariittus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 62
Liittynyt: 13:00, 19.11.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kotka

Re: Kehysakvaarion purkaminen

Viesti Kirjoittaja oskariittus »

Kyllä pitäisi onnistua ,rälläkän kanssa saa olla kyllä tarkkana ettei osu lasiin . siellä on tosiaan nurkissa L muotoiset kappaleet mitkä pitää nurkat lujasti kasasssa ,itse sahaisin rautasahalla nurkat auki saumoja pitkin.
Tuskin tarvii mattoveistä ainakaan tässä mun omassa ei ollut kehykset liimattu.
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Kehysakvaarion purkaminen

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Onnistuin purkamaan. Hakkasin vasaralla kahdesta kulmasta listat iri noista kulmaraudoista, sen jälkeen seinä kerrallaan silinoni mattopuukolla auki ja lasi irti. N oli yhden seinän saanu purettua niin muut oli aika helppoja. Aikaa vievintä on toi lasien putsaus.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”