Silikonit uusittu huonosti

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aqu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 19:30, 28.09.2013

Silikonit uusittu huonosti

Viesti Kirjoittaja Aqu »

Terve!
Milloin akvaarion silikonit on uusittu niin huonosti ettei niihin voi luottaa? Ostin käytetyn 250l akvaarion jonka myyjä sanoi pitävän vettä ja että silikonit uusittu hiljattain. Noutaessa akvaa kämpässä oli sen verran hämärä valaistus etten nähnyt silikonien todellista olemusta kunnolla, ja nyt sitten kotona tajusin että silikonit ovat kyllä uudet ja kimmoisat mutta jälki niin rumaa, että joissain kohdissa silikonin reuna on irti, ts, reunan alla on ilmaa. Mitä nyt olen tiiraillut niin missään kohdassa irti oleva osa ei ulotu akvaarion saumaan asti, yhdessä kyllä käydään aika lähellä ja silinkonin alla on jopa hiekkaa tässä kohtaa.
Akvaarioon on muuttamassa kilpikonna jonka tiedän nakertavan silikoneja jos saa reunasta kiinni, eli jollain tavalla silikonit pitää vähintään siistiä. Onko tuhoon tuomittua jos siistin huonot kohdat mattoveitsellä ja jätän kaiken hyvän tallelle (jonka toistaiseksi toivon riittävän saumoihin asti)?

oma moka kun en vaatinut kunnollista valaistusta paikan päällä, pitääkö tuohon nyt vaihtaa koko silikonit?

Kiitti!
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Silikonit uusittu huonosti

Viesti Kirjoittaja Heska »

Uusisin silikonit kokonaan, jotta vois olla varma ettei vuoda.
Ei ole ilmeisesti tehty kunnolla pohjatöitä ja puhdistettu ja roiskittu silikonit niin ei ole varmuutta pitääkö vettä.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
jage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 12:36, 19.02.2016

Re: Silikonit uusittu huonosti

Viesti Kirjoittaja jage »

Itse pelaisin varman päälle ja laittaisin uudet silikonit,varsinkin jos akvaarioon tulee silikoneja nakertava kilpikonna. :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”